mrmorris Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2010 Minissäni vaihdettu kaikki sähkölaitteet tulppia myöten,kipinä erittäin hyvä mutta tulpat nokeentuu hetkessä. Kaasari hifi 44 eikä auta säädöt tai neulanvaihdot,lisäksi bensa kelpaa liiankin hyvin viime kesiin verraten.kulutus noussut n.2-3litraa sadalla. Polttoainepumppuna sähköinen ns.tarvikepumppu takakontissa. Kaveri väittää, että pumppu antaa liian kovan paineen eli sen pitäisi katkoa automaattisesti kun kohokammio täynnä eli paine tarpeeksi kova,en muista ollenkaan että toimiko pumppu uutena niin. Nyt se tikuttaa jatkuvasti ja paine tuntuu letkussa kieltämättä kovana. Eli meneekö sen takia bensaa raakana putkeen kun ei ehdi palaa ja siksi nokeaa tulpat? Välillä pamahtelee putkessa vaikka tuliterä virranjakaja,kärjetön sytkä ja ajoitus kohdallaan. Tulpat ja putkenpää sysimustat hetken ajosta kuten jo mielikin. Jotenkin vaan tuntuu, ettei väliä paineella sillä toimiihan uimuriventtiili kun kohokammio on täysi tai sitten kaasarissa jokin vika,tulvi se ei ainankaan yhtään. Missä vika kun kipinä tosi hyvä?
MikaJ Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2010 Se riippuu pumpun rakenteesta jääkö se tikittämään kun paine on maksimissa, vai sammuuko. Bensanpainetta kyllä HIF tuntuu hyvin kestävän vuotamatta, itse ajan pienen ahtamisen takia sitä 0,7bar bensanpaineella ilman että neulaventtiili vuotaa. Mutta helpollahan tuo liiallinen bensanpaineen epäilys on todettu, pistät haaroituksella mittarin kiinni bensaletkuun. 0.2-0.4bar välillä se olisi hyvä olla. Kokeiles huoltaa myös ryyppy tuosta kaasarista, jos siellä on tiivisteissä vuoto,niin bensaa pääsee ilman ryyppyäkin koneeseen liikaa.
minorv8 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2010 HIF ei tarvi kuin 0,25 bar paineen.
MikaJ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2010 Ei tartte ei, muutakuin siinä tapauksessa että on paineistettu kaasari, eikä ole laitettu imusarjan paineen mukaan säätyvää paineensäädintä. Vähän purkkapatentti, mutta minulla se on vain sen takia ettei tule niin helposti kiusausta vääntää ahtoja yli 0,4barin ::) Referenssinä vain tuo 0,7bar, koska itsellä piti vanha ja uusi neulaventtiili tuon paineen vielä. Tuo on jo aika tavalla painetta normaalista kaasarin bensapumpusta.
mrmorris Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2010 Vaihdoin pumpun ja sehän muuttui kertarykäisyllä ja alkoi antaa aihetta ilonpitoon,ei nokea eikä räjähtele enää putkessa mutta... Kuulin, että joidenkin bensapumppujen olisi oltava pystyasennossa niin eivät alkaisi pelleilemään.Entinen oli jokin neliskanttinen pumppu ja takakontissa selkänojan seinässä vaaka-asennossa. Uuden pumpun laitoin samaan paikkaan kun kiinnitys kävi suoraan entisiin kumijalkoihin, uusi pumppu U-kirjaimen muotoinen ja Ossca merkkinen eli pitääkö se kääntää vielä pystyyn eli ikäänkuin U ylösalaisin?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään