ClubmanS Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2010 Hei, Olen uusi foorumilla, vaikka alla on jo toinen mini. Ensimmäisen perus Mini Cooperin jälkeen tuli hankittua alle viime vuonna Clubman S. Aluksi S-malli tuntui jopa liian tykiltä meikäläisen käyttöön, mutta nyt vuoden ajon jälkeen alkaa kaipaamaan hivenen lisää pippuria ja mietin Sport-napin hankkimista. Tuli kuitenkin mutka vastaan, kun ilmeisesti sellaista ei jälkikäteen enää saa ja vähän kieltämättä harmitti. No, nälkä alkoi kasvaa ja nyt mietin Tuning-virityssarjan asentamista Laakkosella. Onko kellään kokemuksia Clubman S JWC:llä ajamisesta eli kannattaako moinen investointi? Vaikka en hirveästi moottoreista ymmärrä, paperilla luvut vaikuttavat hyviltä. Takuita on vielä jäljellä, enkä mitä tahansa virityksiä haluaisi. Vähän myös mietityttää tuossa virityssarjassa uuden pakoputken melu ...itse arvostan kyllä vauhtia, mutta pidän hillitymmästä äänestä.
JPTT Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2010 Henk koht. pidän reilu 2000 Eur 20 hepasta rahan heittämisenä kankkulan kaivoon Cooper S kohdalla (173 -> 192 hp). Suorituskyky lisä olematon, mukamas kovempi meno tehdään ns. psykologiselle puolelle lisäämällä moottoriääniä. 211 heppainen on varattu ainoastaan ns. tehdasasenteiseksi. 40 heppaa näkyy jo muuallakin kuin korvien välissä. Jos et lisämelua kaipaa, ei hommaan myöskään kannata ryhtyä. Pistä sama 2000+ raha hiljaisiin renkaisiin (non runflat) ja asenna FSD alusta, saat paljon enemmän iloa pitkäksi aikaa.
ClubmanS Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2010 Kiitos vastauksesta. Onko jotain linkkiä tuohon FSD-alustaan? Autossa on tällä hetkellä urheilualusta. Entä onko tuosta vakaajatangosta käytännössä mitään hyötyä?
johnny Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2010 jos auto menee joskus vaihtoon nii luulisin et saat enemmän euroja jcw paketilla varustetusta autosta kun hiljaisista renkaista ja alustasarjasta.. miniin on sitä paitsi mun mielestä ihan turha päivitellä jotain alustaa. renkaista nyt puhumattakaan. ;D ehkä sit jos on kova hinku rikkoa jotain rataennätyksiä d: laita kaksi tonnia ennemmin vaikka classiciin.. sellaista kotteroa kun on hetken aikaa pyöritelly tuolla liikenteessä niin alkaisi tuntuu perusässäki varmaan suht ripeältä laitteelta, ilman sporttinappeja. sitten kun alkaa taas meno hyytyy nii takas classicin puikkoihin.
ClubmanS Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2010 jos auto menee joskus vaihtoon nii luulisin et saat enemmän euroja jcw paketilla varustetusta autosta kun hiljaisista renkaista ja alustasarjasta.. miniin on sitä paitsi mun mielestä ihan turha päivitellä jotain alustaa. renkaista nyt puhumattakaan. ;D Ihan hyvä pointti tämäkin... JCW kuitenkin nostaa jälleenmyyntiarvoa.
JPTT Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2010 jos auto menee joskus vaihtoon nii luulisin et saat enemmän euroja jcw paketilla varustetusta autosta kun hiljaisista renkaista ja alustasarjasta.. miniin on sitä paitsi mun mielestä ihan turha päivitellä jotain alustaa. renkaista nyt puhumattakaan. ;D ehkä sit jos on kova hinku rikkoa jotain rataennätyksiä d: laita kaksi tonnia ennemmin vaikka classiciin.. sellaista kotteroa kun on hetken aikaa pyöritelly tuolla liikenteessä niin alkaisi tuntuu perusässäki varmaan suht ripeältä laitteelta, ilman sporttinappeja. sitten kun alkaa taas meno hyytyy nii takas classicin puikkoihin. FSD ei ole urheilualusta vaan paremmat iskarit vakioalustaan. http://www.koni.com/190+M56ef9643626.html Niin ja onko cooper s + 50% JCW paketti sit oikein 100% JCW? Toki pitäähän se kaikkien itse kokeilla, onko 20 heppaa paljon vai ei, kun ei muuten usko, mutta lopulta rahanhukalta tuntuu 1 vko - 2 kk päästä. Mielestäni alustanvaihto ja JCW paketti ei kumpikaan lisää auton jälleenmyyntiarvoa, auton arvo määräytyy sen mukaan, mikä perusversio on kyseessä. Lisävarusteet toki helpottaa myyntiä. Mut alkuperäiseen ajatukseen palatakseni, noin pieni tehonlisäys ei tunnu viikon päästä missään ja ylimääräinen melu vain ketuttaa pitkällä aikavälillä. Suosittelen JCW koeajoa ennen kallista hukkainvestointia. Virittämisen sijaan kannattaa hakea siis tehokkaampi auto kaupasta.
skithund Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2010 Mikäli tahtoo vain hieman lisätehoa, niin sen saa myös "purkkieculla". Aiemmassa R53 Minissäni oli Superchipsin softa ja kyllähän sen huomasi ajossa ja dynossakin, eli ihan hukkanheitettyä rahaa tuo ei ollut. Superchipsiltä on alkuvuodesta tullut softa R56:lle, jota ei tosin pikavilkaisulla löytynyt muutamasta Minin viriosia myyvistä brittiputiikista. http://www.superchips.co.uk/search?make ... riant=1874
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään