Jump to content

Mini Clubman S ja JCW

Recommended Posts

Kirjoitettu

Hei,

Olen uusi foorumilla, vaikka alla on jo toinen mini. Ensimmäisen perus Mini Cooperin jälkeen tuli hankittua alle viime vuonna Clubman S. Aluksi S-malli tuntui jopa liian tykiltä meikäläisen käyttöön, mutta nyt vuoden ajon jälkeen alkaa kaipaamaan hivenen lisää pippuria ja mietin Sport-napin hankkimista. Tuli kuitenkin mutka vastaan, kun ilmeisesti sellaista ei jälkikäteen enää saa ja vähän kieltämättä harmitti. No, nälkä alkoi kasvaa ja nyt mietin Tuning-virityssarjan asentamista Laakkosella. Onko kellään kokemuksia Clubman S JWC:llä ajamisesta eli kannattaako moinen investointi? Vaikka en hirveästi moottoreista ymmärrä, paperilla luvut vaikuttavat hyviltä. Takuita on vielä jäljellä, enkä mitä tahansa virityksiä haluaisi. Vähän myös mietityttää tuossa virityssarjassa uuden pakoputken melu ...itse arvostan kyllä vauhtia, mutta pidän hillitymmästä äänestä.

Kirjoitettu

Henk koht. pidän reilu 2000 Eur 20 hepasta rahan heittämisenä kankkulan kaivoon Cooper S kohdalla (173 -> 192 hp). Suorituskyky lisä olematon, mukamas kovempi meno tehdään ns. psykologiselle puolelle lisäämällä moottoriääniä.

211 heppainen on varattu ainoastaan ns. tehdasasenteiseksi. 40 heppaa näkyy jo muuallakin kuin korvien välissä.

Jos et lisämelua kaipaa, ei hommaan myöskään kannata ryhtyä.

Pistä sama 2000+ raha hiljaisiin renkaisiin (non runflat) ja asenna FSD alusta, saat paljon enemmän iloa pitkäksi aikaa.

Kirjoitettu

jos auto menee joskus vaihtoon nii luulisin et saat enemmän euroja jcw paketilla varustetusta autosta kun hiljaisista renkaista ja alustasarjasta.. miniin on sitä paitsi mun mielestä ihan turha päivitellä jotain alustaa. renkaista nyt puhumattakaan. ;D

ehkä sit jos on kova hinku rikkoa jotain rataennätyksiä d:

laita kaksi tonnia ennemmin vaikka classiciin.. sellaista kotteroa kun on hetken aikaa pyöritelly tuolla liikenteessä niin alkaisi tuntuu perusässäki varmaan suht ripeältä laitteelta, ilman sporttinappeja. sitten kun alkaa taas meno hyytyy nii takas classicin puikkoihin.

Kirjoitettu
jos auto menee joskus vaihtoon nii luulisin et saat enemmän euroja jcw paketilla varustetusta autosta kun hiljaisista renkaista ja alustasarjasta.. miniin on sitä paitsi mun mielestä ihan turha päivitellä jotain alustaa. renkaista nyt puhumattakaan. ;D

Ihan hyvä pointti tämäkin... JCW kuitenkin nostaa jälleenmyyntiarvoa.

Kirjoitettu

ehkä sit jos on kova hinku rikkoa jotain rataennätyksiä d:

laita kaksi tonnia ennemmin vaikka classiciin.. sellaista kotteroa kun on hetken aikaa pyöritelly tuolla liikenteessä niin alkaisi tuntuu perusässäki varmaan suht ripeältä laitteelta, ilman sporttinappeja. sitten kun alkaa taas meno hyytyy nii takas classicin puikkoihin.

FSD ei ole urheilualusta vaan paremmat iskarit vakioalustaan.

http://www.koni.com/190+M56ef9643626.html

Niin ja onko cooper s + 50% JCW paketti sit oikein 100% JCW? Toki pitäähän se kaikkien itse kokeilla, onko 20 heppaa paljon vai ei, kun ei muuten usko, mutta lopulta rahanhukalta tuntuu 1 vko - 2 kk päästä.

Mielestäni alustanvaihto ja JCW paketti ei kumpikaan lisää auton jälleenmyyntiarvoa, auton arvo määräytyy sen mukaan, mikä perusversio on kyseessä. Lisävarusteet toki helpottaa myyntiä.

Mut alkuperäiseen ajatukseen palatakseni, noin pieni tehonlisäys ei tunnu viikon päästä missään ja ylimääräinen melu vain ketuttaa pitkällä aikavälillä.

Suosittelen JCW koeajoa ennen kallista hukkainvestointia.

Virittämisen sijaan kannattaa hakea siis tehokkaampi auto kaupasta.

Kirjoitettu

Mikäli tahtoo vain hieman lisätehoa, niin sen saa myös "purkkieculla".

Aiemmassa R53 Minissäni oli Superchipsin softa ja kyllähän sen huomasi ajossa ja dynossakin, eli ihan hukkanheitettyä rahaa tuo ei ollut.

Superchipsiltä on alkuvuodesta tullut softa R56:lle, jota ei tosin pikavilkaisulla löytynyt muutamasta Minin viriosia myyvistä brittiputiikista.

http://www.superchips.co.uk/search?make ... riant=1874

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...