huikka Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 Päivää! Omistan -74 Mini 1000:n ja hommasin äskettäin Stage 1-paketin ja sen myötä kaasariksi HIF38:n. Kaikki osat ovat paikallaan, auto käy loistavasti tyhjäkäynnillä, mutta ajaessa alkaa nykimään kun painaa reippaammin kaasua. Kun kaasua hellittää, auto kulkee taas tasaisesti. Ei pitäisi olla ilmavuotoja ja bensalinjatkin OK. Ajoituskin on säädetty kohdalleen. Kaasaria olen yrittänyt bensaruuvista säädellä, mutta enemmän tai vähemmän huonolla menestyksellä. Osaisiko joku sanoa mikä voisi olla avuksi? Vai onko vaan niin että kaasarin säätö on niin pirun tarkkaa hommaa?
MikaJ Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 Varmaan seokset menee pieleen, onko kaasarin neula tullut viripaketin mukana ja siihen tarkoitettu?
Jamppa Maijala Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 MOi Seos onhelmia kuten MikaJ kertoi En tiedä minkälainen on Stage 1 mutta... Tapahtunee luultavasti näin: Kun painat kaasun pohjaan niin luistin nousee aivan ylös ja kone käy laihalla. Kun hellität sopivasti niin saadaan luistinta alemmas ja polttoaine /ilma seos tulee alueelle. Veikkaan että Hiffisi jousi on alkuperäinen. Jousta joutuu yleensä rukkaamaan. Voit kokeilla asiaa seuraavasti onko luistimen vastajousen kiristämisestä hyötyä: Paksumpi öljy vaimentimeen esim. moottoriöljy 10w60 , venytät jousta ja laitat kaveriksi sinne vanhan SU:n jousen. :o Lisäksi joutuu/saa usein neulaa rukata. Jos sinulla ei ole viri neulaa niin kokeile siviilineulan kärkeä ohentaa. Onnistuu helposti puukolla pöytää vasten kaapimalla/raapimalla. ;) Viritysjutuissa on usein sitten vielä tullut vastaan sytkäpolitiikka. Ongelmasi ei kuitenkaan nyt viittaa suoraan sinne. :) Kerroppa sitten kun olet kokeillut jotain niin yritetään jeesata :))
MikaJ Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 Jos koittaa tuplajousta laittaa, niin ottaa siitä vanhasta SU:sta sitten kanssa luistin kannen. HIF:ssä on paksumpi tuo keskiosa ja ei mahdu pikkujousi sisälle. Niin ja onko sinne kaasariin laitettu ollenkaan vaimenninöljyä? Sen puuttuminen luonnollisesti tekee kanssa röpinää kun painaa kaasua, mutta pitäisi sekunttien sisällä taas veto palautua normaaliksi.
huikka Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Elokuuta, 2010 Kiitoksia vastauksista! Stage 1 paketin(RC40 putkisto, Maniflow:n peltipakosarja, Torquemasterin imusarja, AAU neula, tiivisteet ym.) mukana tuli siihen tarkoitettu neula ja se on paikallaan. Olen käyttänyt kaasarissa vaimennusöljynä 10w30:ä, joten kokeillaan paksumpaa. Täytyy myös yrittää toista, jäykempää jousta kaasariin. Vanha kaasari oli muuten HS2, harmi kun on pienempikurkkuinen eikä enää sovi/puhti riitä, pelasi meinaan hyvin. Kokeillaan vinkkejänne ja katotaan miten käy!
Jamppa Maijala Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2010 Kuinka asia on edennyt? Eipä taida tuollaisesta "viri" satsista paljoa lisätehoa saada? :-\
huikka Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Lokakuuta, 2010 Päivää! Vähän kaasariprojekti venähti, mutta nyt alkaa olla "paketti" kunnossa. Oli kaasarissa ylimääräisiä letkuvirityksiä, josta johtuen pätki niin pirusti. Ollut varmaan aikoinaan kiinni jossain muussa pelissä ja pelannut niillä liitoksilla hyvin. Kokeilin myös kaasariin jäykempää jousta, mutta sillä ei ollut suurempaa vaikutusta. Vielä on vähän tukkoinen kaasu kun rajummin kiihdyttää, tällä viikolla käyn tsekkaamassa päästöt jotta sais jonkinlaista osviittaa seoksista kun korvakuulolla se on vähän niin ja näin. Ei sillä viripaketilla kauheesti tehoja saa, muutamia heppoja lisää ja hieman enemmän vääntöä. Mutta putkiston saundi on nyt miehekkään matala ja hieman muriseva! 8)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään