Jump to content

Juna kulkee ja minit vaihtuu ...


Recommended Posts

Kirjoitettu

Hävisi puoli vahigossa juttua tuolta kauppa-osiolta eli

Kaitzulta meni vaihdossa cooper ja tilalle tuli subaru.

 

Ensinnä onnitelut uuden auton johdosta.  :)

Subarun ominaisuuksilla on käyttöä näillä talvikeleillä ja tilaa on ... niin kuin perheautossa pitää olla.

 

Olisi mukava kuulla kommenttia Kaitzulta ... että miltäs nyt tuntuu ?

Tiedä miten itse, milloin tulee siirryttyy nelivetoon. Ei ainakaan lähivuosina, mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.  8-)

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

Ehkä se keväällä havahtuu ja vaihtaa vaikka uuteen Ässään  ;) Kesällähän nelivedolla ei mitään tee, vie vaan turhaan bensaa...  ;)

 

Impreza WRX:n ja STI:n kävin toissa talvena (kai tää nyt on jo talvea?) koeajamassa, WRX:stä pidin mutta STI oli mun makuun alustaltaankin liian kova... Menis jonain puhtaana ajeluautona, mutta käyttöautoksi en huolisi. Perus-WRX tosiaan aika suorituskykyinen (5.9s 0-100km/h, muistaakseni?), vääntää hyvin alhaallakin ja kiva sillä on lumisiin mutkiin vedellä.

Kirjoitettu

Joo, viime perjantaina tuli vaihto suoritettua ja nyt on muutamassa päivässä ajettu 1 300 km:a.

 

Kyllähän tuo lähtee ihan eri tavalla kuin MINI. Mutta onhan siinä tehoa ja vääntöäkin tuplasti  vetotavasta puhumattakaan ;D

 

Alusta tuntuu pehmeämmältä eli hidastetöyssyt menee sulavasti yli. Ikänsä kun on tottunut aliohjaaviin etuvetoihin niin totuttelua tuo impun ajaminen vaatii.

Kirjoitettu

Ehkä hiukan käy kateeks, mutta vain hiukan ...  ;)

 

Joko olet prodrive:n osia katellut ?

Niillä vasta hintaa on, olisko viime vuonna kun tuttu osti taka-spoikan niin 3 t egee taisi maksaa.

 

P.S. täällä pyörii noita subbeja tuplasti enemmä kuin minejä.

Kirjoitettu
P.S. täällä pyörii noita subbeja tuplasti enemmä kuin minejä.
Onkohan enemmän niinkuin käyttöautoja Suomeen ;D 1300km parissa päivässä kuulostaa siltä, että ei noita taksilla ajettaisi. Jeps, onhan ne täälläkin yleisiä. Jopa sinisiä, joissa kullatut vanteet, tuloo vastaan farkkuna ja sedanina, jos pyörii vahän aikaa HKI keskustassa. No, aika harvoin tulee autolla sinne mentyä. Mutta törmäilee niihin kävellessäkin (silmät siis törmää :o).
Kirjoitettu

Osia en ole katellut miltään valistajalta, kun tuli todella nopeasti ajankohtaiseksi tämä vaihto.

 

Toki se sininen väri ois ollut hieno, mutta niitä on liikaa. Eli musta tai punainen oli hakusessa. Uuden jos oisin laittanut niin ehkä valkoinenkin ois voinut olla se väri.

Kirjoitettu

Toi musta ylivoimasesti paras väri tohon, jos vaan jaksaa pitää puhtaana. Noita sinisiä on ihan liikaa.

 

Kannattaa välttää tappolähtöjä ja olla tarkka sen kytkimen kans  ;). On kokemuksia muutaman vuoden vanhemmasta sti:stä (ei oma) ja siinä ei kytkin oikeen tahtonut kestää. Ja sitten kun kytkin kesti niin etuperä porsi. Takuuseen ne tietty meni mutta mutta..tiedä sitten jos ne olis saanu parannettua noitakin muutamassa vuodessa. Toi oli kyllä puhtaasti hauskanpitoväline eli huoraa se sai kiitettävästi.  ::).

Kirjoitettu
Kannattaa välttää tappolähtöjä ja olla tarkka sen kytkimen kans  ;). On kokemuksia muutaman vuoden vanhemmasta sti:stä (ei oma) ja siinä ei kytkin oikeen tahtonut kestää. Ja sitten kun kytkin kesti niin etuperä porsi. Takuuseen ne tietty meni mutta mutta..tiedä sitten jos ne olis saanu parannettua noitakin muutamassa vuodessa. Toi oli kyllä puhtaasti hauskanpitoväline eli huoraa se sai kiitettävästi.  ::).

Luin tuolta subaruclubfinlandin forumilta ykspäivä juttuja ja tosiaan ei näemmä tahdo paikat kestää sti/wrx:ssä liiallista "huvittelua". Eli vissiin liian vähän tehoja jatkuvalle nelivedolle eli pitoa on liikaa tai jotain. Mutta rauhallisesti ajelen, joten eiköhän tuo kestä  ;D

 

Itsellä on onneksi tuota tehdastakuuta vielä 1,5 vuotta jäljellä, joten maksaja löytyy jos jotain hajoaa (jos saa hajonneet osat takuuseen). Käytettynä tällaisen ostaminen on aina arpapeliä joten katotaan paljonko pitää oppirahoja maksella että ymmärtää että uusi on aina uusi.

Kirjoitettu
... ja tosiaan ei näemmä tahdo paikat kestää sti/wrx:ssä liiallista "huvittelua". Eli vissiin liian vähän tehoja jatkuvalle nelivedolle eli pitoa on liikaa tai jotain.
;D Hyvä idea! Pitänee jatkossa virittää kaikki kulkineet viimeisilleen tehon puolesta, niin voimansiirto (jos tämä on se mitä ne "paikat" tarkoittaa) on taatusti se viimeinen kohta joka leviää... :D
Kirjoitettu
... ja tosiaan ei näemmä tahdo paikat kestää sti/wrx:ssä liiallista "huvittelua". Eli vissiin liian vähän tehoja jatkuvalle nelivedolle eli pitoa on liikaa tai jotain.
;D Hyvä idea! Pitänee jatkossa virittää kaikki kulkineet viimeisilleen tehon puolesta, niin voimansiirto (jos tämä on se mitä ne "paikat" tarkoittaa) on taatusti se viimeinen kohta joka leviää... :D

Mä mitään autoista tiedä, noin teknisestä näkökulmasta :D

Kirjoitettu

Kaitzu, muistanko oikein, että sun Ex-MINIn tankkaukset on tuolla tankkaus.comissa? Varsin tasainen on kulutuskäyrä kyseisellä pelillä. Mulla minimikulutus on puolet maksimista eli 5 l/100km, MINIllä 7 l/100km - molemmilla maksimi on sama eli 10 l/100km.

 

Mini

graph_kmcons.php?car=1954&km=100000&scaleBottom=0&scaleTop=10&x=km

 

vs.

 

MINI

graph_kmcons.php?car=4050&km=100000&scaleBottom=0&scaleTop=10&x=km

Kirjoitettu

jiikoo : Aivan oikean  taulukon löysit. Ai tossa näkyy kaikki syötetyt tiedot.

 

Sama käppyrä kotikoneelta :

 

mini_tankkaus.jpg

 

Ja tehtaan ilmoittamista kaupunki- ja maantiekulutuksista omilla painotuksilla tulos oli sama kuin jo parin edellisen auton kohdalla eli kaavioni antoi tulokseksi 8,12 ja todellinen on 8,08.

 

Tuolla samaisella kaavalla WRX:llä mennään kokonaiskulutuksessa 11,2l/100km, mutta tämä selviää vuosien saatossa.

Kirjoitettu

Hmmm... Ensimmäinen kenet tiedän että ostaa wrx:n tai vastaavan ja sitten pohtii bensankulutusta  ::) Itse ei noista menopeleistä varsinkaan harrasteromuista viitti edes katella mitä ne vie. Tai no kaikki ne vie mitä tankkaa.

 

Ei herneitä..

Kirjoitettu

Olen aina pitänyt kirjaa polttoainekulutuksesta, joten näin myös teen WRX:n kohdalla. Ei se seuranta ole ikinä vaikuttanut ajokäyttäytymiseeni eikä tule  ;D

Kirjoitettu
Olen aina pitänyt kirjaa polttoainekulutuksesta, joten näin myös teen WRX:n kohdalla. Ei se seuranta ole ikinä vaikuttanut ajokäyttäytymiseeni eikä tule  ;D

 

Joku joskus sanoi, että "En seuraa mitä polttoaine maksaa. Sillä ei ole mitään väliä. Mä tankkaan aina 50 eurolla!"  ;) ;D

Kirjoitettu
Hmmm... Ensimmäinen kenet tiedän että ostaa wrx:n tai vastaavan ja sitten pohtii bensankulutusta  ::)
Tuossa kaiketi lähes samanlaisen auton tiedot:

graph_kmcons.php?car=5016&km=1000000&scaleBottom=0&scaleTop=10&x=km

 

Kaitzun taitaa olla tuo:

graph_kmcons.php?car=16577&km=1000000&scaleBottom=0&scaleTop=10&x=km

Itse ei noista menopeleistä varsinkaan harrasteromuista viitti edes katella mitä ne vie. Tai no kaikki ne vie mitä tankkaa.

 

Ei herneitä..

Ei siitä ikinä haittaakaan ole. Jos auto vaikkapa yht'äkkiä rupeaa kuluttamaan (ilman muutosta ajotapaan), niin saattaa ehtiä viemään auton huoltoon ennenkuin tulee pahempaa vikaa.

 

Toki voi myös olla seuraamatta polttoaineen kulutuksen lisäksi muitakin kohteita (jäähdytysneste, öljy, jarruneste, vaihdelaatikko,...) ja hinauttaa auto telakalle, kun joku nesteistä sattuu loppumaan :'( Ei ne ralliautotkaan ilman nesteitä kulje. Ei edes arkiajossa.

 

Ei herneitä... ;)

 

Joku joskus sanoi, että "En seuraa mitä polttoaine maksaa. Sillä ei ole mitään väliä. Mä tankkaan aina 50 eurolla!"  ;) ;D
70-luvun dokumentissa (TV-uutiset?) haastattelivat letukalla ajanutta kuskia, niin taisi kyseinen kaveri tankata "aina kahdella kympillä"... Tais silloin saada enemmän litroja kuin nyt viidellä kympillä, vaikka öljykriisi olikin meneillään. Ei oo eurolla samaa arvoa kuin markalla silloin.
Kirjoitettu
Ei siitä ikiä haittaakaan ole. Jos auto vaikkapa yht'äkkiä rupeaa kuluttamaan (ilman muutosta ajotapaan), niin saattaa ehtiä viemään auton huoltoon ennenkuin tulee pahempaa vikaa.

 

Toki voi myös olla seuraamatta polttoaineen kulutuksen lisäksi muitakin kohteita (jäähdytysneste, öljy, jarruneste, vaihdelaatikko,...) ja hinauttaa auto telakalle, kun joku

 

 

Noita muita litkuja tulee kyllä seurailtua aika tarkastikkin, sehän on harraste peleissä aika pakollista. ;)..Eipä ole kauaakaan kun juuri tosta avauduin täällä kun porukka ei noita perusjuttuja viitti tarkistella ja sitten ihmetellään kun systeemit hajoaa.Silloin oli vastauksena "eipä enää tässä iässä viitti ropata" tai "jopas oli aggrassiivista tekstiä" tms. ;D Taitaa esimerkkejä löytyä tältäkin forumilta kun tuolla litkujen seuraamisella olis vältytty monelta vialta ja ihmettelyltä  ;)

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Sama auto käytännössä kuin mutsin Golf, laatikkoa lukuunottamatta. Oliko erityistä syytä DSG:n poisjättämiseen? ;) Onko tuossa 170hv vai 140hv kone?

Ei todellakaan hassumpi valinta, onnittelut!  8-)

Kirjoitettu
Sama auto käytännössä kuin mutsin Golf, laatikkoa lukuunottamatta. Oliko erityistä syytä DSG:n poisjättämiseen? ;) Onko tuossa 170hv vai 140hv kone?

Ei todellakaan hassumpi valinta, onnittelut!  8-)

 

Lootan pudotti pois hinta. Mun mielestä ei ole sen 3000 euron arvoinen. 140hp kone tuossa on.

 

Varustetaso on Ambition, eli tehtaan sporttialusta ja sporttipenkit + jotain muuta sälää (sumarit, nahkaratti jne.).

 

Menee eteenpäin kuin juna, jos vertaa MINIin ja polttoainekulut on huomattavasti pienemmät.

 

n.

Kirjoitettu

Onneksi olkoon Nuno, hienon auton hankit Minin jälkeen! On varmasti hyvä auto kaikin puolin.

 

Itse en kyllä osaa kuvitella ajavani muulla kuin Minillä muuten kuin pakon sanelemana, mutta kaipa tuo Mini onkin enempi sellainen tunnejuttu!  ;)

 

Onnea!

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...