minorv8 Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2010 Toinen hyvä lähde on EBC:n luettelot, googlettamalla löytyy sekä palojen luettelo että levyjen luettelo. Mulle tuli taannoin katu-uskottavat Brembot Euroopasta, peräisin Clio R27 härvelistä. Pieniä vaikeuksia survoa ne 13" vanteiden sisään... tuo rumpujarrunapojen hyödyntäminen on ihan fiksu juttu, varsinkin jos kasvattaa 8,4" tuumasta isommiksi. Levyjarrunapojen kanssa tulee vähän lisäohjelmaa jos aikoo sovittaa jotkut muut vermeet.
cabrio Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 14. Syyskuuta, 2010 10,4" jarrulevyllä kokoa eikä tartte ihmeitä tehdä jotta menee paikalle.... 8)
minorv8 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Eikös ne vaatineet spacerit että pääsi viime vuonna IMMiin ?
MikaJ Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 onko kukaan kokeillut Miniin jotain Smart peräistä turboa? Smartin turbo olisi tosiaan pieni, liiankin pieni 1.3litraiseen ja varmaan litraiseenkin. Vielä isompi este on, että mielestäni kaikissa Smarteissa pakosarja on integroitu turboon, kuten monessa muussakin uudessa autossa. Eli tälläisten ahtimien soveltaminen johonkin muuhun moottoriin on todella hankalaa. Silloin pitää löytää sopiva normaali pakopesä jostain mihin ahdin sovitetaan, tai olla todella rohkea pelle peloton ja rälläkällä leikata ahdin pakosarjasta irti, ja hitsata siihen laippa. Tuossa laskeskelin juuri viikonloppuna tuota KP35:sen ahtimen sopivuutta 1.2litraiseen moottoriin. Valitettavasti en löytänyt turbiinipuolen faktoja mistään, joten siltä pohjalta tarttee mennä vain oletuksella sen mukaan mistä koneesta se ahdin on. Kompurakartan mukaan tuo ahdin voisi sopia sellaiseen 80hp moottoriin, mistä otetaan reippaat väännöt alakierroksilla. Heräilee todennäköisesti melkein tyhjäkäynnillä, mutta menee myös tukkoon tietenkin todella nopeasti (5000rpm kohdalla tarttis tiputella ahdot alle 0,7bar ettei ahtimesta tule romua). Eli sopii moottoriin missä todellakin halutaan alavoimaa, maasturiinki tätä suunnittelinkin vanhan RHB5:sen tilalle. Tuota KP35:sta löytyy ainakin uudemmista 1.3-1.5litraisista HDI/DCI/TDCIdieseleistä.
Mini1380 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Mites noi rumpujarrullisennavan vetarien kestävyys, ovat ainakin rihlaosaltaan todella paljon mopommat kuin levyjarrullisessa?
Mini1380 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Eikös ne vaatineet spacerit että pääsi viime vuonna IMMiin ? Ei tainnut vaan silloiset vanteet olla suunniteltu isoille jarruille.
minorv8 Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 en itse käyttäisi rumpujarrullisen niveliä mutta isommat nivelet käy rumpujarrunapoihin. Pitää vain olla vastaava vetolaippa joko Ässän rojuista tai sitten 8,4" jarruista.
MikaJ Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Syyskuuta, 2010 Ei ole tullut mieleenkään että tuon rumpujarrullisen vetolaipan ja nivelen kanssa tulisi ongelmia, onko niitä joku saanut rikki? Toki rihlaosa on pienempi halkaisijaltaan, mutta on se myös pidempi. Jotenkin vain ajatellut että kyllä se ensin porsii vetoakselin rihloista.
meerha Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2010 Onko noiden omavalmistejarrujen yhteydessä tullut muutettua myös etupyörien laakerointia? Vai onko tyydytty vakioihin kuula- tai rullalaakereihin?
minorv8 Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2010 Mini omat rullalaakerit ilman muuta.
Päivi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Tämä meni sitten talvi unille. Leima jäi hakematta . Talven työsarkaan kuuluu jarrut, sisustaa ja sähköjen korjailua. Eiköhän tuossa ole yhden talven ajalle riittävästi puuhastelua:)
jiikoo Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Tämä meni sitten talvi unille.Luulin, että oma leluni menisi poikkeuksellisen aikaseen talviunille. Oon varannut lämpimän tallipaikan laitteelleni ja vehje menee sinne huollon&katastuksen jälkeen... Tällä metodilla lienee mahdollista hieman hidastaa ruostumisen etenemistä, mutta aiheuttanee sitten käyttämättömyysvikoja yms. epäluotettavuuden lisääntymistä (toivottavasti ei liikaa).
Päivi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Syyskuuta, 2010 Tämä meni sitten talvi unille.Luulin, että oma leluni menisi poikkeuksellisen aikaseen talviunille. Oon varannut lämpimän tallipaikan laitteelleni ja vehje menee sinne huollon&katastuksen jälkeen... Tällä metodilla lienee mahdollista hieman hidastaa ruostumisen etenemistä, mutta aiheuttanee sitten käyttämättömyysvikoja yms. epäluotettavuuden lisääntymistä (toivottavasti ei liikaa). Se hyvä puoli tässä on omalla kohdallani , että lämmin talli on anoppilassa..... Eli pääsen vaikka joka päivä käyttelemään ja ajamaan edestakaisin piha tiellä. Nuo jarrut kun on kuitenkin listalla ensimmäisenä uusimislistassa.
Päivi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2010 Jaahas se olisi jarruadapteritkin valmiina odottomassa hakijaa:) Tai itse asiassa oli jo viimeviikolla valmiit .Täytyypä noutaa loppuviikosta ja laittaa niitä kuvia jos nyt muistais niitä ottaa. Havaintoja tehty lämmityskäytöissä mm. rupeaa savuttamaan lämpöisenä(sinistä) tupruttaa kun kaasuttelee. Kylmänä pelittää hyvin ilman tupruttelua. Seokset? Ohjurit? Ohjurinkumit) Väljä?
club75 Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2010 Havaintoja tehty lämmityskäytöissä mm. rupeaa savuttamaan lämpöisenä(sinistä) tupruttaa kun kaasuttelee. Kylmänä pelittää hyvin ilman tupruttelua. Seokset? Ohjurit? Ohjurinkumit) Väljä? olisko huohotus ongelmia (kampikammion paine kasvaa lämmetessä => öljy nousee renkaiden ohi palotilaan), tarkista että ei ole liian tiivis systeemi, käytä öljy korkki raollaan lämpimäksi
koirankoppi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Väljä, ohjarit, ohjarinkumit. Todennäköisesti kaikkien yhteissumma. Kyllähän sen hajusta tuntee palaako öljy vai onko rikkaalla. Etkös tehnyt kansiremontin? Kai laitoit uudet ohjarinkumit ainakin? Kova huohotushan johtuu väljyydestä.
Päivi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Täytyypä kokeilla tuota korkki raollaan juttua ja voiko tuota nyt remontiksikaan kutsua minkä kanteen tein. En vaihtanut uusia ohjurin kumeja kun näyttivät vanhatkin hyvältä ja oli pehmeän tuntuiset.
club75 Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 kyllä terve konekin huohottaa ja paineet pitää päästä ulos (avustettuna tai sitten ne tulee jonkun tiivisteen välistä) mulla on alta 500km ajettu 1275 joka savutti kun ei huohotus ollut kunnossa, tästä voit tingata 30v moottori koneistuksia tehneen ammattilaisen kanssa voin antaa numeron tarvittaessa ;)
Päivi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Mites tuo huohotus syteemin parantelu kannattaisi suorittaa? Nythän putsasin sen tuhkaluukkupömpelinniin hyvinkuin mahdollista ja karseeta mönjäähän tuolta tuli, niin ja menee letku siitä suoraan jaasariin.
koirankoppi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 "kyllä terve konekin huohottaa ja paineet pitää päästä ulos (avustettuna tai sitten ne tulee jonkun tiivisteen välistä) mulla on alta 500km ajettu 1275 joka savutti kun ei huohotus ollut kunnossa, tästä voit tingata 30v moottori koneistuksia tehneen ammattilaisen kanssa voin antaa numeron tarvittaessa " Miksi ihmeessä asiasta väittelemään alkaisin? ::) Oma oletukseni on että huohotus toimii normaalisti, koska tiedä ettei kyseessä ole "uusittu" moottori. Vaikka en ole ns. "ammattilainen", niin kokemusta Minin koneen ym, huohotuksista ja "öljynpoltoista" on kyllä kohtalaisen runsaasti ;)
Päivi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Syyskuuta, 2010 Löysinpäs pienellä haeskelulla nuo vag konsernin jarrusatulatkin(käytetyt) ja niille kiinnikeraudat , hintaan 50e Jos laskelmani pitää edes suunnilleen kutinsa niin koko setti etujarruille kaikkineen olisi n. 130e Ei paha hinta minun mielestäni.
Idefix Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2010 Jos jotain alat rakentelemaan, niin laitahan tänne kuva kuvalta raporttia muutoksesta....
Päivi Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2010 Täytyy laittaa ehdottomasti kuvia projektista ,jos vaan muistaisi sen kameran ottaa talliin mukaan.
Päivi Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2010 Tässä olisi nyt parit kuvat jarruadaptereista. Niin unohtui mainita , että onkos nämä nyt sitten sitä ns. billettiä:) Tosiaan eihän nuo isommat jarrut sitten mahdu 10" vanteen sisään joten edessä on 13" vanteiden osto. Paljonkos tuollaisista 10" GB Tykkivanteista hyvillä renkailla(7mm pintaa) kehtaa pyytää kun ylimääräiseksi jää? Saa kommetoida:)
meerha Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 30. Syyskuuta, 2010 Tosiaan eihän nuo isommat jarrut sitten mahdu 10" vanteen sisään joten edessä on 13" vanteiden osto. Meinasin jo kysyäkin, että aiotko saada kaikki mahtumaan 10" vanteen sisään mutta arvelin, että etköhän sen huomaa pian itsekin... Isompien vanteiden kanssa voi tulla eteen myös tilapulmia etenkin Minin etupäässä. Pyörien kääntymiselle ei ole hirveästi turhaa tilaa vakionakaan. Leveämpiä renkaita, vanteita, leveämpiä levikkeitä jne. Jos jarruissa pystyt rahallisesti jotain säästämään niin eiköhän se raha kuitenkin tule käytettyä noihin muihin oheisosiin. Toisten mielestä rahan haaskausta ja toisten mielestä kannattaa tehdä. Joku varmaan pystyy kertomaan minkälaiset levikkeet, renkaat ja vanteet täytyy laittaa noiden jarrujen seuraksi ja tarvitseeko Minin pyöräkotelot vielä lisämodilifiontia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään