Päivi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Onkohan lopun alkua? Eilen huomasin että ylävesiletku on taas kerran paisunut reilusti alkuperäisestä koosta ja kehittää jokseenkin kovan paineen syyläriin. No jäähdyteltyäni sitten avasin syylärinkorkin ja eikun käyntiin.....samalla nestettä lisätessäni totesin , että johan se vaahtoaa toi jäähdytysneste ja kupliikin lievästi pölläyttää reilusti siis oikein reilusti sinistä savuakin putkesta. Öljyäkin kuluu melkoisesti. Aamuisin kun lyön käyntiin , niin kolmella käy ja ja hetken kaasuttelee niin taas on kaikki neljä sylinteriäkin mukana. Lämmintä kyllä tulee kabiiniin ihan kivasti ja ilmeisesti ei kuitenkaan keitä vielä ainakaan:)
Mini1380 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Kansipahvi mennyt tai kansi halki, enempi veikkaisin ensimmäistä.
Päivi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Mikäköhän tuon sitten voi aiheuttaa jos se kansipahvi on taas kerran palanut? Siis ajettu arviolta noin 300km "kansirempan" jälkeen. Jäähdytysjärjestelmä on "pesty" niin hyvin kuin mahdollista ja tokihan se neste taas on väriään muuttanut. Niin ja korkeilla kierroksilla rupeaa prötäämään kunnolla ja silloin myös savunmäärä nousee , mutta normi ajossa ei hirveesti pölläyttele toki haiskahtaa öljylle. Kestäisi nyt loppusyksyn , niin talven aikana saisi sitten perehtyä tuohon moottoriin:)
MikaJ Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Tarkastettiinko kannen ja lohkon suoruus/tasaisuus kansirempan yhteydessä? Jos ajat kansipahvilla mikä vuotaa, tarvitsee sen jälkeen plaanata lohko ja kansi. Tuo vuoto aiheuttaa materiaalin kulumista pois kannesta/lohkosta, tulee kuoppa eikä uusikaan pahvi pidä. Mikäli kansipahvin palamiseen reagoidaan heti, ei yleensä ole vielä niin paljon vahinkoa tullut että tarvitsisi sen takia koneistaa pintoja, mutta voihan ne muutenkin vanhemmiten olla elänyt pahastikkin kieroksi.
Mini1380 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Lohkon pinta lienee kiero kun eikös sulta plaanattu se kansi. Minin jatkuvat kansipahvi oireet yleensä johtuu siitä että kansipahvin palettua ensimmäisen kerran plaanataan vain kansi muttei lohkoa ja kierre on valmis ja se jatkuu ja jatkuu ja jatkuu kunnes lohkokin suoristetaan.
axn1 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 voi, voi. tsemiä, nopeesti porukalla rykäsette kaikki suoraksi ni ei paina mieltä koko ajan. vähän samasta asiasta kysymys kun tuossa purin eilen yhden 850 koneen ja siinä oli kupari kannentiiviste missä oli soikeat reiät 3 pytyssä... vissii vuotsnu reilusti ja yhestä venttiilistä pikkupala irti, oli ostae3ssa käyntikuntoinen kuulema...
Mini1380 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 siinä oli kupari kannentiiviste missä oli soikeat reiät 3 pytyssä... Ne kuuluu olla soikeat "pikkukoneessa" ;)
Päivi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Kansirempan yhteydessä plaanattiin vain kansi ja lohkoa tutkittiin silmämääräisesti mattopuukon terän avulla:) Lohkon pinta näytti HUOM! näytti suoralta. Tuossa hetki sitten , kun kurvailin niin ihmeen hyvin se silti toimii , vaikka pahvi oliskin antautunut tosin ylävesiletku koittaa kovasti pullistella. Täytyypä ihmetellä mitä ton kans nyt sit tekis :) Tosin tulevana viikonloppuna ajan sillä oli mikä oli , täytyyhän sillä päästä Historic grand racea katsomaan!
Mini1380 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Tosin tulevana viikonloppuna ajan sillä oli mikä oli , täytyyhän sillä päästä Historic grand racea katsomaan! Suunnitelmissa mennä kanssa molempina päivinä :)
Päivi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Tosin tulevana viikonloppuna ajan sillä oli mikä oli , täytyyhän sillä päästä Historic grand racea katsomaan! Suunnitelmissa mennä kanssa molempina päivinä :) Hyvä hyvä sinne vaan mäenpäälle vinoparkkiin kaikki Minit! :)
Mini1380 Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Tosin tulevana viikonloppuna ajan sillä oli mikä oli , täytyyhän sillä päästä Historic grand racea katsomaan! Suunnitelmissa mennä kanssa molempina päivinä :) Hyvä hyvä sinne vaan mäenpäälle vinoparkkiin kaikki Minit! :) Saa vaan olla sitten ajoissa liikenteessä et saa auton hyvälle kohtaa.
Päivi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Elokuuta, 2012 Saa vaan olla sitten ajoissa liikenteessä et saa auton hyvälle kohtaa. No mulla on matkaa kotoa Ahveniston radalle n.1km joten aamusta ajattelin sinne mennä saadakseni hyvän paikan :)
Päivi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 Noniin....Historic Race nähty ja tottakai minillä:) Tosin kotipihaan kun pääsin , niin se sit tapahtu mitä odottelinkin eli ylävesiletku räjähti ja nesteet ympäri ämpäri konehuonetta....... Että sellaista........
axn1 Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 Joko pannu löytyi? Nyt sillä ei varmaan ajeta....
Päivi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 Joko pannu löytyi? Nyt sillä ei varmaan ajeta.... Ei ole löytynyt ja ei ajeta ei kun meni kansipahvikin :) Sen verran kova ketutus päällä , että vois pistää myyntiin koko vehkeen. >:D
Päivi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 Se olikin alavesi letku mikä kosahti. No uudet letkutkin jo toimitettiin käteen asti :) Huomenna uudet letkut paikalleen ja testing testing.
axn1 Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2012 tontsan saapi heti autosta :) annan hyvän kodin parhailla öljyillä... joo, toivon et tulee korjatuksi.
Päivi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2012 tontsan saapi heti autosta :) annan hyvän kodin parhailla öljyillä... joo, toivon et tulee korjatuksi. Tonnilla en myy enkä edes 2:lla :) ja tänään laitetaan uudet vesiletkut ja kokeillaan miten se käyttäytyy:)
Päivi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2012 Uusi alavesi ja ylävesiletku asennettu ja testailtu. No kävi heti neljällä ja ei ainakaan keittänyt(en ainakaan huomannut) , mutta röpeltää ja savuttaa niin pirusti kierroksilla(n.2000rpm->)
axn1 Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2012 joko tiedät että pahvi menny*? näkeekö tulpista että mikä pytty vuotaa?
Päivi Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2012 joko tiedät että pahvi menny*? näkeekö tulpista että mikä pytty vuotaa? En tiedä vielä , kun ei ole kantta nostettu. Tosin kovan paineen se kehittää syyläriin muutaman minuutin käynnin jälkeen. Eli kansipahvi tod.näk. palanut :)
Päivi Kirjoitettu 26. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Elokuuta, 2012 Kansipahvi oli kärvähtänyt..... Syykin löytyi -> peiliin katsomalla se selvisi. Eli ihan oma moka! No uusi pahvi asentui ja taas toimii. Tosin nyt täytyy vielä säätää sytkä ja seokset kohdilleen.
Päivi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Noniin ensi talveksikin on jo suunnitelmat hyvinkin pitkälti selvillä. Moottori vaihtunee jos hommat menee jotenkin edes sinnepäin..... :)
Päivi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2012 Nonni! Nyt tulevan talven aikana sitten alkaa sellainen lievähkö kulkupuolen kohentaminen nykyiseen verrattuna. Moottori aihio 1.3 hommattuna ja hieman apulaitteitakin k.o. moottoriin. Lisäilenpä sitten taas tarinaa ja kuvotuksia kuinka homma etenee.
Päivi Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Lokakuuta, 2012 Tämä ajokausi päättyi tähän eli talviuni kutsui. Keväällä taas liikkuu ...ehkä....toivottavasti pirteämmin kuin tänä kesänä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään