Jump to content

Mini 1000-78


Päivi

Recommended Posts

  • 4 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Yksi tyhmä kysymys tähän väliin :)

 

Tarviikos noihin leveisiin jarrurumpuihin myös pidemmät pinnapultit? , vai käyvätkö kapeamman rummun pultit?

 

Ei ilmeisesti tule pinnapultteineen nuo rummut?

Kirjoitettu
Juurikin ne pultit ja ruuvit.

 

Kiitoksia!

 

Sain näillä näkymin "palkattua" projektia eteenpäin tekevän ihmisenkin , kun en siihen itse nyt tällä hetkellä kykene :)

 

Tosin vastineeksi hän halusi ajella minillä sitten kun , leima on saatu.....

 

Saas nähdä mitä tästäkin tulee , kun ei itse pääse vahtimaan ainakaan vielä. :)

Kirjoitettu
Pienen pientä edistystä tapahtunut.

 

Hommasin tuossa sitten aihioksi kannen(12g940) ja siinä on yksi pakoventtiili hieman uponnut ja kysymys kuuluukin, että voiko tuohon kanteen laitattaa lyijyttömälle bentsiinille sopivat seetirenkaat, ja pysyvätkö ne paikoillaan?

 

niin ja suunnitelmat tuon mosan ahtamiselle on aloitettu.

 

Kyllä niihin on laitettu seetirenkaita ja lähes pokkeuksestta ovat pysyneet, toki on niitä on irronutkin myös muissakin merkeissä ;) . Joskus aikoinaan niitä asennettiin epäkeskeisestikin en tiedä miten tänään. :(

Kirjoitettu

Kiitokset!

 

Tosin k.o. kansi on jo seuraavalla omistajalla:)

 

Eli tämä pysyy toistaiseksi omalla vakio 998 koneella ja yritys on saada se liikenteeseen mahd. nopeasti , että pääsisi tuonne Mobilian kokoontumiseen sillä tänä vuonna :)

Kirjoitettu

Rojekti on nytkähtänyt liikkeelle:)

 

Tavoitteena Mobilia 12.5.2012 ajamalla paikalle.(saas nähdä kuinka käy)

 

Etujarrujen asennus käynnissä ja niinkuin asiaan kuuluu sai "palkattu" asentaja levyjarrujen vetonivelen halkaistua yrittäessään vetoakselia siitä irti..........:)

Kirjoitettu
En näemmä olekaan ainoa kenen luona herra Murphy käy vierailulla. Tsemppiä projektiin, kyllä se siitä vielä valmistuu :)

 

 

Kyllä tuo herra on käynyt tämän rojektin tiimoilta useamminkin kylässä.

 

Ja vielä on paljon ehjiä osia jäljellä :)

 

Mutta kyllä se siitä...... :)

Kirjoitettu

Edelliseen viestiin lisäten vielä tälläinenkin , mikä unohtui.

 

 

Etujarrusatulat jumissa....Tiedä sitten kuinka pahasti , kun eivät hetkeen aikaan käytössä ole olleet.

 

Onneksi on varastossa huolletut satulat mitkä jo melkein kerkesin myymään joten jouduin perumaan kaupan!

 

Anteeksi pyyntöni näin julkisesti ostajalle!

Kirjoitettu

No niin näyttäisi tällä hetkellä siltä , että Mr. Murphy on kääntänyt selkänsä hetkellisesti tämän rojektin kohdalla , meinaan sain sovittua kaupat osista joita tarvitsemme:)

 

Tosin meitähän on rojektin kimpussa kolme-> Minä Tekninen neuvoja/työnjohtaja , mekaanikko ja sitten tämä Mr.Murphy(Tämä herra lienee monille tuttu) :)

 

Eli viikonloppuna rojekti jatkuu lisä purkamisella. Ja ensiviikolla sitten mekaanikon aikataulun puitteissa ostettujen osien asennusta takaisin kiinni.

 

Kuviakin on napsittu ja lisäilen niitä tänne kunhan kameran saan vaan käsiini takaisin.

Kirjoitettu

Eilen sain vetonivelet purettua ja putsattua.

 

Tosin se minkä "asentaja" halkaisi sen korjasin , otin siis toisesta nivelestä sisäosan ja kasasin.

Tulikin ihan kohtuullisen jämäkät uusilla rasvoilla:)

 

Mutta riittääkö se rasva .kun olen täyttänyt sen nivelen täysin ja suojakumiin en vielä laittanut rasvaa vai täytyykö tuohon kumiin laittaa kanssa hivenen rasvaa?

 

Tänään ohjelmassa vanhojen jarruletkujen irroitusta ja levyjarrujen asennusta tiedossa ...saas nähdä mitä tulee:)

 

Kamera ei ollut eilen mukana tallissa.

Kirjoitettu

Jos nivelen olet hyvin täyttänyt, niin ei suojakumia enää tarvitse täyttää.

Tunkee vain ylimääräisiä ulos.

Kirjoitettu
Jos nivelen olet hyvin täyttänyt, niin ei suojakumia enää tarvitse täyttää.

Tunkee vain ylimääräisiä ulos.

 

 

Kiitoksia varmistuksesta! :)

 

Unohdinpa kysyä , että mites nuo jarruletkut irtoavat yleensä? Ja on uitettu crc:tä paljon :)

 

Näyttää siltä , että jonkin asteista taistelua on luvassa ja siinähän on joku iso mutteri mistä itse jarruputki lähtee konehuoneen suuntaan ja palkki välissä ja siinä tuo jarruletku mikä pitäisi poistaa.

Kirjoitettu

Kuskin puolella putki irti jotta saat ison hylsyn letkun mutteriin. Älä edes yritä kiintoavaimella, sorvaat vain mutterin kannat paskaksi. Apukuskin puolella on jarruvalokatkaisin eli se irti, sen alla oleva prossinen / messinkinen haarakappale irti jolloin pääset letkun mutteriin käsiksi.

Kirjoitettu

-78:ssa taitaa alunperin olla jarruvalokatkaisin modernimmin jarrupolkimen yhteydessä? Jos on jo vedetty kulmat pyöreiksi letkun kiinnitysmuttereista, niin helpoin tie onneen on kelkan alapuolelta letkun ja kannan katkaisu. Tai sitten mutterin katkaisu, mutta tilaa on hyvin rajoitetusti.

Kirjoitettu

Jarruletkun vaihto sujui jopa liian helposti , kun lähtikin joka liitos nätisti auki ja jarruputkikin oli todella hyvässä kunnossa:)

 

Tätä jarruletku/putki mutteria varten kävin ostamassa lenkki aivaimen joka tietenkin oli väärän kokoinen....

 

Tosin vetarin suojakumin siteiden kanssa tulikin tumpuloitua kunnolla.....4 kertaa sain poikki ja sitten kun vihdoin viimein sain paikalleen ja kiristettyä , niin hukkasin sivuleikkurin millä olisin katkonut ylimääräiset pois......

 

Niin ja olihan se koitettava miten vanne/rengas istuu lokarin kaariin. Tulikin sitten rengas ihan levikkeen reunaan asti:)

 

Tosin on näköjään liian pitkät pyörän mutterit , kun pohjasi ja jäi vanne heilumaan napaan ......

 

Kyseessä siis 5,5x12 Miniliten vanteet ja niille omat mutterit jotka ei sovi ...Voiko näistä hieman lyhentää vai ostanko jostain sopivan mittaiset?

 

Muoks.muoks...

 

Ja kuten asiaan kuuluu , niin pitäisi pitää silmät auki kun puuhailee....Tottakai minulta unohtui ne holkkimutterin prikat välistä pois...... Ja sen takia ei vanne kiristynyt napaan.......

Kirjoitettu

Ei olisi enään kuin jarrujen ilmaus , etupenkit kiinni , takavaimentajan metsästys ja kiinnitys , lattiamatto ,

Turvavöiden 4 piste kiinnitys(silmukkapulteilla) , niin ja moottorin koe käyttely ja leimaus!

 

Pieni mahdollisuus näköjään on , että saadaan auto ajamalla Mobiliaan. :)

 

Noita silmukkapultteja saa tarjota!

Kirjoitettu
Muista laittaa olkavöille kunnon kiinnityspisteet. Pelkkä läpireikä minin takapenkin selkänojaan ei riitä, vaatii vahvistelevyt ja vahvistehitsaukset.

 

 

Kiitoksia!

 

Enpä tiennytkään että hitsausta vaatii. Luulin , että riittää noi vahvikelevyt vain.

Kirjoitettu

Järjellä kun kattoo ja miettii että mitä repeis irti kun niistä repii yhteensä tonnin voimalla etiäpäin. Ei riitä että silmukkapultit pysyy selkänojanpellissä kiinni, tarttee selkänojapellinkin pysyä autossa kiinni ja sitä rataa. On vaan tullut nähtyä niin vaarallisia vyöasennuksia että oksat pois, kun on vaan laput silmillä laitettu ne vyöt kunnolla kiinni peltiin mihin ne tulee milloinkin, mutta sitten ei olekkaan mietitty että miten se koripelti on kiinni muussa rakenteessa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...