Janos Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2010 Kalliiksi tuntuu taas tulevan ministely. Kävin katsastamassa tuossa viime viikolla, ja mitään varsinaista ongelmaa ei ollut. Inssi huomasi kuitenkin pohjassa öljyä eikä nähnyt mitää suoraa vuotokohtaa. Vein sitten tänään auton huoltoon näytille ja tuomiona oli hammastankon öljyvuoto. Korjauksena tähän on ainoastaan koko hammastangon vaihto joka kustantaa noin 1000€ + työt (n. 4-5 tuntia). Tuli sitten jälkikäteen mieleen että onkohan tämä ihan normaalia 2003 vuosimallin autolle jossa ei mittarissa ole edes 70 000 kilometriä. Ihmetyttää vähän että noinkin kallista remppaa pitäisi tehdä ennen kuin on edes 100k täynnä. Kävi jo mielessä että kilauttaisi BMW:lle ja kysyisi sieltä mielipidettä, mutta onkohan vaivan arvoista? Onko kellään muulla vastaavanlaisia kokemuksia hammastankojen tai muiden vastaavien kanssa?
skithund Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2010 Minun -03 selvisi 78kkm ilman mitään remontteja, kunnes vaihdoin tuoreempaan. Viimeisimmässä huollossa (n.75kkm) todettiin, että kannen tiiviste "taitaa vuotaa hieman", mutta ilmeisesti ei mitään vakavaa. Automekaanikko kun en ole, niin tarkoitetaanko hammastangolla "Steering rackia"? mini2.com:sta löytyi pikahaulla ketju, jossa mainittiin brittiläinen tarvikeosia toimittava putiikki, mikäli haluaa tilata huomattavasti edullisemman tarvikeosan ja teettää työn jossain toisaalla.
Janos Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2010 Itsekään en mikään mekanikko ole joten paha mennä sanomaan onko kyseessä sama osa, suurella todennäköisyydellä kuitenkin kyseessä on sama palikka. Taitaa muutenkin olla tuon tarvikeosan tilaaminen tässä vaiheessa turhaa, koska sanoin huollolle jo että hoitaisivat asian. Tullut huollossa käytyä Minin kanssa niin useasti ettei jaksa enää säheltää itse osia metsästämällä. Sinänsä sääli, koska auto on mukava ja miellyttävä, mutta tuntuu että vikoja (ja kalliita sellaisia) tuntuu olevan jatkuvasti. Ihmetyttää tosissaan miten autolla voi olla noin paljon ongelmia ennen kuin edes pääsee sinne sadantonnin lukemiin. Alkaa vahvasti tuntumaan siltä että seuraava auto ei ole Mini. EDIT: Tuli vielä mieleen tuossa että jos tuota hammastankoa/steering rack(?) palikkaa tarvikeena meinaisi hommata, niin varmaankin pitäisi ilmeisesti ottaa huomioon että ratti on siellä vasemmalla puolella. Mitenhän mahtaa olla brittien tarvikeosissa?
Tahavo Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2016 Terve. Käytetyn minin ostajana otin tietoisin riskin mitä tulee teknisiin ongelmiin, mutta pitihän se miniäkin päästä ajamaan :) . Defaa asennettaessa huomasivat, että ohjausvaihde vuotaa öljyt pihalle. Oletteko kukaan ostaneet vaihto-osia noista netin varaosamyymälistä? Mister-auto ym.Uskaltaakohan niihin luottaa ja miten tulee hintaa kun osat ilmeisesti tulevat keski-euroopasta? Vai onkohan parempi vaan antaa korjaamon hommata Boschin vaihto-osa? Kuinkahan pitkään uskaltaa ajella kuivalla ohjausvaihteella? Onko kukaan korjannut ohjausvaihdetta? Eikös sinne voisi bruutata vaseliinia? jne Niin ja oma auto on One vm.2002
Khato Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2016 Suosittelen tutustumaan ebayn tarjontaan ennenkuin tilaat mitään. Osanumerot löytyvät www.realoem.com Voit säästää melkoisesti tilaamalla jostain brittifirman ebay tililtä. Esim xenonin ballastin kanssa Suomi: 480-490€ Laakkoselta, purkaamon 11 vuotta vanha käytetty 100€ ja ebaystä Englanti/Saksa oem identtinen vanhan kanssa kotiin kannettuna 131€.
Tahavo Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2016 Kiitos hyvästä vinkistä ja linkistä. Onko 2002vm One malli R50? Sinulla on varmaan enemmän kokemusta osien hakemisesta, niin jos ehdit vilkaista onko tämä oikea osanumero kun auton käyttöönottopäivä on 8/02, niin olisin kiitollinen 32136758205
johnny Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2016 täytyy sanoa et harvemmin nuo alkavat vuotamaan ja jos kuitenkin alkavat nii se on useasti jotain mitätöntä hikoilua.. jos veit huoltoon jonnekkin maahantuojan edustajalle, niin sellaisissa paikoissa ei korjata mitään, ainoastaan vaihdetaan ja jos vaihdetaan nii mielellään isompaa palikka, niis on hyvät katteet. jos kuitenkin päädyt hammastangon vaihtamaan, niin kannattaa hankkia käytetty koska näis on tosiaan harvoin mitään vikaa tai vuotoa. sen jälkeen vaan eri korjaamoilta kyselemään vaihtotyön kustannuksista.. viet luonnollisesti halvimmalle. öljyt kannattaa myös hankkia itse, joku pari litraa pitäisi riittää. öljy oli 11s:ssää. samalla olisi hyvä puhdistaa pumpun moottori,. mutta siihen tuskin kovin moni ryhtyy.
Tahavo Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2016 Kiitos johnnylle vinkistä. Joo pyydettiin korjaamoa vilkaisemaan ohjausta kun tehostin vinkuu(pumpun moottori ja hiilipölyä?), niin mainitsivat tuon ohjausakselin vuodon. Mistä sinne sitä öljyä laitetaan, niin voisi tarkistaa miten vuotaa ja mistä? En ole juurikaan aiemmin ollut tekemisissä näin "uusien" autojen kanssa. Tutumpia ovat 60-70 lukujen vehkeet.
Khato Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2016 Kiitos hyvästä vinkistä ja linkistä. Onko 2002vm One malli R50? Sinulla on varmaan enemmän kokemusta osien hakemisesta, niin jos ehdit vilkaista onko tämä oikea osanumero kun auton käyttöönottopäivä on 8/02, niin olisin kiitollinen 32136758205 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=RA31-EUR-06-2002-R50-Mini-One_16i&diagId=32_1283 32106770661 Rmfd hydro steering gear Tuo taitaa olla oikea numero nykyään, jos painat sitä ykköstä ja katsot nykyisen osanumero. Vai onko sit niin ettei vanhempiin käy nuo uudemmat osat. Kannattaa ottaa selvää jostain. En nyt ehdi googletella asiaa...
Red Mini Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2016 Kalliiksi tuntuu taas tulevan ministely. Kävin katsastamassa tuossa viime viikolla, ja mitään varsinaista ongelmaa ei ollut. Inssi huomasi kuitenkin pohjassa öljyä eikä nähnyt mitää suoraa vuotokohtaa. Vein sitten tänään auton huoltoon näytille ja tuomiona oli hammastankon öljyvuoto. Korjauksena tähän on ainoastaan koko hammastangon vaihto joka kustantaa noin 1000€ + työt (n. 4-5 tuntia). Tuli sitten jälkikäteen mieleen että onkohan tämä ihan normaalia 2003 vuosimallin autolle jossa ei mittarissa ole edes 70 000 kilometriä. Ihmetyttää vähän että noinkin kallista remppaa pitäisi tehdä ennen kuin on edes 100k täynnä. Kävi jo mielessä että kilauttaisi BMW:lle ja kysyisi sieltä mielipidettä, mutta onkohan vaivan arvoista? Onko kellään muulla vastaavanlaisia kokemuksia hammastankojen tai muiden vastaavien kanssa? On omassa R53 vm. 2003 sama homma menneellä kesällä eli yllättäen tuli "mehut pihalle" ja autoon asennettiin tehdaskunnostettu hammastanko h. 680 e + työt eli samoihin hintoihin mentiin. On kuulemma tyyppivika Minissä jota voi yrittää estää edes niin ettei käännä rattia ääriasentoihin saakka vaan vekslaa mielummin.
Tahavo Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2016 Omassani lisäsin nyt öljyn maximiin(oli ihan tyhjä)ja muutaman kilometrin lenkin heitin, niin kyllä siellä vielä öljyt pysyi. Vinkunatkin loppuivat siihen. Pitää nyt seurata, että vuotaako.
Tahavo Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2017 No eipä vuoda :) Muutenkin 02 vuosimallin mini pelannut ilman mitään ongelmia. Mini1380 1
FD100L Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2017 Juu, ehkä ekana ennen uuden hankkimista kannattaisi tutkia vuotokohta ja pystyykö korjaamaan? Toi pumpun puhdistus myös hyvä idea.
Tahavo Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2017 Raportoi Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2017 Onpa kumma. Tänään oli katsastus ja läpi meni. Sitten mentiin tyytyväisenä sienimetsään, niin metsätiellä autoa käänellessä syttyi konehuoneessa öljy palamaan. Ohjaustehostimen öljyä paloi pakosarjan kohdalta. Apparin puolen ohjausvaihteen kumi on rikki ja aina se on ollut öljyinen. Mistä ihmeestä muualta voisi ohjaustehostimen öljyä vuotaa, että se käryttää sitä pakosarjassa ja siinä alumiinisen suojapellin alla jossa on paisuntasäiliö ja tehostimen säiliö? Kuitenkaan öljysäiliössä pinta ei ole laskenut. Onko kokemuksia muista vuotokohdista kuin ohjausakselin päistä?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään