Jump to content

Austin Mini Van 1962


Recommended Posts

Kirjoitettu

Lämppärihän oli lisävaruste siihen aikaan.

Oliskohan ne reijät putken reijän peitelevyä varten? Tai liittyisi jotenkin siihen?

Varaosakirjan kuvia vaan tarkasti syynäämään.

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

Eipä puuttuisi enää paljoa. Käyntiin kun saisi.

 

Vilkun merkkivalo ei toimi kuin vasemmalle käännyttäessä. Onko kukaan törmännyt vastaavaan? En ehtinyt vielä mittaamaan minne sähkö karkaa, mutta voiko olla muualla kuin releessä?

 

post-167-13848035384464_thumb.jpg

Kirjoitettu

Esimerkki mitä ei kannata tehdä. Euron vika ja monta päivää meni korjatessa. Eli putkessa sellainen muhvi kuin kuuluu ja vieressä väärä. Ei pitänyt putket ei. No nyt kun kaikkiin putkiin on vaihdettu muhvit, niin pelittää.

Mikään ei harmita niin kuin oma tyhmyys. :-\

 

post-167-13848035385892_thumb.jpg

Kirjoitettu

Mitenkä muilla Vanin tai Travellerin omistajilla mahtuu varapyörä taakse vanerin alle. Uudet 145 vyörenkaat on liian leveät ja vaneri ei mahdu kiinni ilman väkivaltaa. Onko tuo tila oikeasti noin matala? Eli onko ainoa vaihtoehto laittaa rättirengas varapyöräksi?

Kirjoitettu

Itseasiassa samaa mietin tänään itsekin, kun ekaa kertaa vanin omistamisen aikana testasin laittaa rengasta sen paikalleen. Eihän sinne mahdu edes 3.5" vanteella oleva 145 rengas :o Ite ajattelin, että koska konttia on aiemmat omistajat hitsailleet, että se on sen takia kadottanut senttejä korkeudestaan, mutta ilmeisesti se on tehtaalta tullessaan sitten jo liian matala.

 

Ite aattelin ratkaista tuon ongelman heittämällä vararenkaan kattotelineelle. Juuri nyt ei ole motivaatiota ottaa tankkia irti ja putsata pohjaa massasta, että voisi rälläköidä nykyisen kontin auki ja tehdä tilavamman kaukalon vararenkaalle.

Kirjoitettu

Tänään tallin lattialta on pyyhitty öljyä ja bensaa.

Ei ota onnistuakseen ei. Bensa vuoto ei ollut paha. Oli vain jäänyt tankin pohjaproppu kiristämättä, mutta bensan saanti kaasarille saakka kesti koko päivän. Aamulla laitoin öljyt koneeseen ja jo oli läntti alla. Tuhkaluukun pultti vuotaa. Eli uusi tiiviste huomenna ja sitten pääsisi kokeilemaan joko lähtisi käyntiin.

 

Jotenkin ei jaksaisi enää jumpata. :P

 

Nesteistä ainoastaan vedet on pysynyt sisällä kerralla. Ehkä nekin tulee ulos huomenna. ^-^

Kirjoitettu

 

Nesteistä ainoastaan vedet on pysynyt sisällä kerralla. Ehkä nekin tulee ulos huomenna. ^-^

 

Suuri vaara, onhan tänään perjantai ja 13. päivä, viisainta olisi varmaan pysyä pois tallilta... ;D

Kirjoitettu

hieno projekti! pärähti aamukahvit nenästä kun luin että "kuvioihin tuli päivi ja homma jäi seisomaan" :) noin siinä kävi minulla erimerkkisten kanssa vaikkakin brittejä. tsemppii!

Kirjoitettu

Juu ei pysynyt vedet sisällä. Tosin vain lämpömittarin anturin muhvi termarikopassa tihkuu. Pitänee tarkistaa tiivistepinnat.

 

Sain sentään käyntiin, mutta jäi säätämättä. Olin onneton onnistunut jotenkin laittamaan jakajan käyttöakselin 180 astetta väärin. Tainut olla lasit kotona kun olin tuotakin asentanut. Eli kaasarin säätö seuraavaksi.

Lataus ei toimi, mutta öljyn paineet tuli.

 

Taidan pitää tänään "harjakaiset" käynnistyksen kunniaksi. Eli loppuillan kommentointia netissä ei kannata ottaa vakavasti. :P

Kirjoitettu

Tänään ajettiin eka lenkki pihan ympäri.

Kytkin vaatii vielä säätöä ja lataus ei toimi.

 

En saanut latauksesta mitään tolkkua. Mittari väittää, että ei lataa, mutta kun antaa paljon kierroksia alkaa latausvalo himmenemään. Silti mittari näyttää tuotoksi 0 V. Tällä hetkellä ei ole luottoa mittariin, joten pakko tutkia uudelleen toisella yleismittarilla.

 

Osaako kukaan antaa vinkkejä, miten tasavirtalaturi tulisi mitata. Tällä hetkellä ei ole tietoa onko vika säätimessä vai laturissa. Laturin hiilet kontaktit tarkistettiin ennen kasausta, joten sen pitäisi olla kunnossa. Säätimestä ei saa tolkkua silmämääräisesti.

Kirjoitettu

kyseisen kaverin kanssa juteltiin jo aamulla,mutta jos tasavirtalaturia haluu testata niin +maadotteisessa autossa pitää laittaa +napa akusta laturin runkoon ja -napa virtajohtoon -maadotteisessa autossa toisinpäin tällöin laturin pitäisi alkaa pyörimään moottorin pyörimis suuntaan tasavirtalaturihan on perinteinen sähkömoottori, jos ei ala niin laturissa on vika,näin tapahtuu samalla laturin polarisointi,jos olen väärässä niin korjatkaa ihmeessä,(tämän testin voi tehdä irtolaturille viilapenkissa tai paikalla kiilahihna ja piuhat irti ulkoisella akkuvirralla.

Kirjoitettu

Simonitsin ohjeet toimi ja laturi oli kunnossa. Säätimestä vika löytyi viisaamman avulla ja korjaus oli vain kärkien viilausta.

 

Nyt puuttuu enään kytkimen hienosäätö ja ovien verhoilut. Niin ja raitisilma räppänän vaijerin kiinnike ja lämppärin letkun panta on vielä irti.

 

Jokohan ensi kesänä pääsis ajelemaan. :)

Kirjoitettu

Kaikkea tulee ilmi, kun hieman kokeilee.

Lämppärin hana alkoi vuotamaan. Sain korjattua.

Lämpömittarin muhvi alkoi vuotamaan. Sekin korjattu.

 

Bensa mittari on mysteeri. Näyttää välillä tyhjää, välillä täyttä ja välillä oikein???? Ota tuosta nyt selvää. EI ehtinyt vielä tutkimaan.

 

Helman listat on vielä maalaamatta ja takapenkin selkänoja kaipaa jotain lukitusta.

Kirjoitettu

Hieno on Vani!!

Painoja ei sun autoon kai kuulu maalata, kun on ilmeisesti rek. henkilöautoksi.

Metalliset lukkomutterit oli 60-luvulla käytössä.

Ei tainnut olla "muovilukitteella" vielä 70-luvullakaan, ainakaan alkupuolella.

Ei taida niitä tästäkään Vanista löytyä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...