tailke Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Tutut nivelet, itseltä löytyy "parit" + perän sisäkälut +laipat
LeeHarvey Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Alkuperäinen huohotusputki päättyy mekaanisen bensapumpun paikallaolleeseen pulttiin eli liian korkealle, korjaukseksi riittää pitempi putki ohi nivelen. Voi käyttää tietysti nailonrunkoisia "kunnon" ristiniveliä, jotka eivät öljystä rikkoudu. Aussien tekemät koneet omalukunsa esim. mikä itse asiassa on kansikuvan moottori. Putki näkyy Pomeroyn kirjassa vuodelta 1964 ainakin Cooperin moottorissa. Pipe-vent lower 12G154 ja kiinnike Clip 1G1809 Alan olemaan sitä mieltä, että -62 tuota putkea ei ollut. Vuoden 1965 varaosaluettelo ei tuota tunne. Kävin varastossa katsomassa yhden -62 moottorin ja siinä ei ole mitään indikaatiota, että tuollaista olisi ollut kiinni. Tuo Pomeroyn kirjan Cooperin moottori on todennäköisesti kokonaan erilaisella tuhkaluukulla. Eli veikkaan, että on uudempia "hömpötyksiä" kuin 1962.
LeeHarvey Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2012 Kun ei mistään löytynyt tuota isompaa kumista kurkkuputkea, niin tein itse. Pienemmästä putkesta sauma auki ja kaista tavaraa väliin ja voilá. Nyt pitää vain koettaa saako langan asetettua niin nätisti paikalleen, että näyttää paikallaankin hyvältä. :)
LeeHarvey Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Eipä ehditty talliin viikonloppuna, mutta vaimon kanssa verhoiltiin penkit. Sisustusta se on tämäkin.
koirankoppi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Hienot! Teitte varmaan ite alusta loppuun. Uustuotantona ei noita taida saada?
LeeHarvey Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Newton Commercial. Vaati puhelinsoiton. Web-sivuilla tuntevat vain mustana, mutta kun soitti, niin tekivät myös muun värisenä. Lähettivät jopa etukäteen mallitilkut kaikista ruskean sävyistä. Valinta osui New Tan väriin, joka on aivan aavistuksen vaaleampi. Eroa ei huomaa, jos ei ole vanhaa vieressä. Hinta sama kuin mustillakin, joten erillistilauksesta ei joutunut maksamaan extraa. Loistavaa palvelua Newtonilta. Saumat saa joko ommeltuna tai hitsattuna.
MikaJ Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Hienot ovat, ja taas kerran erinomainen esimerkki siitä että kannattaa ottaa se puhelin käteen. Tuntuu nykyaikana olevan monelle nuoremman polven (mitä toki itsekkin mielestäni edustan vielä, vaikka kela kohta maksaakin eläkettä) rakentajalle olevan fakta se, että jos ei netistä saa niin sitten osaa ei ole (ei siis mitenkään tarkoitettu kenellekkään tällä foorumilla pyörivälle, täällä sentään ollaan järjissään). Jotkin yritykset onneksi vielä panostavat palveluun. Nuokin verhoilut ovat varmasti aika tavalla yksittäintehtyjä loppupeleissä, joten erivärisen materiaalin käyttö ei käytännössä euroa enempää nosta valmistuskustannuksia. Menetetty euro poikii satoja tilalle, kun tyytyväinen harrastaja kertoo kokemuksistaan.
minorv8 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Newtonia täytyy kanssa kehua, itse sain Minoriin haluamani verhoilut eri sävyllä kuin vakiot oli. Muista merkeistä löytyi parempi sävy, ja mäkin sain mallipalat ennen kuin tilasin.
koirankoppi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2012 Hyvää laatua ja palvelua on siis olemassa :) Uustuotannossakin.
LeeHarvey Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2012 Taas pientä jumppaa. Vetarit saatiin kiinni ja lämppärin moottori. Itse tehdystä kurkkuputkesta tuli hyvä...
Purtsi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2012 Ai tuoltako se minunkin vanin konehuone pitäisi näyttää? :o Siistin näköinen kyllä ja tuosta on hyvä ottaa mallia, että missä mikäkin palikka pitäisi olla kiinni :)
LeeHarvey Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2012 Hidasta...niin hidasta...
rampe_58 Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Vähäks siit tulee hieno. No nämä nopeat sanovat, että mini tehdään talvessa. Minulla meni neljä vuotta kootakseni lähes valmiista osista " lähes" orggis sedan MInin ja sinun projektisi näyttää aika lailla haastavammalta. Hyvältä näyttää. Vanin osiakin on vähemmän markkinoilla, joten melkein kaikki pitää joko teettää tai tehdä itse. Älä menetä toivorikkauttasi kyllä se siitä tulee.
rampe_58 Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Silmään pisti tämä lämmityslaitteen venttiili. Minullakin se toimii..
rampe_58 Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Min(i/u)n Projektista oli juttua kerholehdessä. Siinä jutussa korostettiin ystävien ja ammattiosaajien merkitystä. en ole tehnyt kaikkea itse, olen silti tehnyt paljon työtä kaiken eteen. Hyvien maalari-, moottori-, yms. kavereiden panos pitää myös muistaa. Konehuoneesi näyttää TTR-93:sen konehuoneelta eli hyvältä.
LeeHarvey Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2012 Viikonlopun palapeli. Arviolta noin 50 palaa. Yli puolilitraa kontaktiliimaa, neliön verran harmaata lakanakangasta, kaksipäivää askartelua ja vaimon hermot liiman tuoksuun kämpässä. Lopputulos alla. Kuva on huono, mutta paljastaa hyvin miten reuhka se oikeasti on. Tietääkö kukaan voisiko tuota maalata? Tuohon on otettu paikkoja kahden varaosa-auton lokarin posken matoista ja noissa on valitettavasti värieroja. Ajattelin vielä kokeilla saisiko saumat kitattua jollain elastisella liimalla(sikaflexillä). Jos vaikka löytäisi sopivan värin tai tavan maalata koko reuhka.
LeeHarvey Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2012 Onko kukaan koskaan lankannut kumia? Voisiko toimia?
koirankoppi Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2012 Sain joskus yhdestä verhoomosta( 20v sitten) jotain ammattikäyttöön tarkoitettua ainetta, jolla sai vanhat auringonpolttamat keinonahkaverhoilut aivan uuden näköisiksi. Aine hierottiin ensin pintaan, annettiin kuivua ja sitten ikäänkuin kiillotettiin. En muista tiesinkö aineen nimeä koskaan. Sain sitä muistaakseni johon "mehukattipurkkiin" Veikkaan että kuuluu nykyään joittenkin kiellettyjen myrkkyjen joukkoon? Hyväthän niistä matoista tulee!
simonits Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2012 suutareilta löytyy varmaankin joku värjäävä aine joka soveltuu joustaville aineille.tai sitten pelkkää buutsien värjäys/kiillotus tahnaa
johnny Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2012 näiltä herroilta kannattaa kysäistä.. http://www.stirwell.fi/ löytyy kaikkea kivaa ^-^ soitat, niin ne osaa kyllä neuvoa.
LeeHarvey Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2012 Välillä on vaikeaa. 2 päivää meni kun etsittiin jarruja ja yksi päivä sähköjen selvittelyyn. Eikä toimi vieläkään. Putket oli tullut tehtyä väärillä muhveilla, joten yksikään liitos ei pitänyt. V-käyrä huipussaan, kun omaa tyhmyyttä joutuu korjaamaan. Yksi jarruletku ja yksi ilmausruuvi tukossa. Nyt toivottavasti isoin osa ongelmapaikoista selvillä, mutta käytännössä koko pääsiäinen tallissa ja yhtään ei homma edennyt. >:(
LeeHarvey Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2012 No nyt olisi jarrut. Osasi olla vaikeaa tällä kertaa. Onneksi oli silikoni nesteet, muuten olisi mennyt hermot maalien myötä... ;D Viimeinen mutka oli toinen etujarrusylinteri. -62on yksi sylinteri eteellä, joka on ulkoisesti samnlainen kuin takana, mutta halkaisija on isompi. Jostain syystä toinen sylinteri oli koneistuksiltaan selvästi takasylinteri ja letkua ei saanut tiiviiksi kuparitiiviisteellä ennen kuin otti tiivistepinnan sileeksi. Tietääkö kukaan missä autossa on sama halkaisija takana kuin vanhoissa Mineissä eteellä?
minimake Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2012 eiks 96 sabat oo samoja
LeeHarvey Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Hidasta...niin hidasta... Tulipellissä lämppärin kurkkuputken reiän yläpuolella on pieniä reikiä ilmeisesti ruuveja varten. Miksi? Mitä niihin kuuluisi? Onko noin pieniä reikiä tulpattu lainkaan?
inno75 Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2012 Moron, lämppärin moottorin ja raittiin ilman avausvaijerin yhditää sellainen metallinen "kannake".On asennettu puhallinmoottoria pitävän mutterin alle. Huomasin vaan, että puuttuu sulta vielä. Niistä reiistä mitä kysyit en tiedä (mulla ei ole sellaisia).
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään