cooper998 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2012 Mulle tuli juur eilen autoveropäätös, jossa 1275GT oli verrattu MINI ONE 55kw, ei siis Cooperiin. Vuoden -75 autossa oli veroa jäljellä vielä huima 33,26€. En ajatellut valittaa, vaikka vertailuautossa ole mitään muuta tekemistä Minin kanssa kuin nimi.. Joku Daewoo olisi suhteessa paljon oikeampi vertailuauto
axn1 Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 10. Elokuuta, 2012 Suomi se on hauska maa, kaikki verotetaan päin....
LeeHarvey Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2012 Missä päin suomea auto on ollut rekisterissä sen erivaiheissa,saattas päästä sillä kiini vanhaan rekkariin. Jos se on vaihtanut lääniä tai tippunut kilvistä ennen vuotta -67 . Parin oman auton osalta kävin läpi mikkelin läänin kaikki kantakortit ,meni muuten useempi päivä, eikä tärpännyt.eli sit hakuun naapuriläänit Mutta tulipahan 500 muun minin rekkarit ja valmistenumerot vuosilta -59 - 67 talteen, jotka on poistunut tuona aikana rekisteristä M tunnuksella.näistäkin melkein 1/3 oli läänin vaihtoja onneks joittenkin läänien osalta noi kantakortti tiedot on laitettu koneelle ,eli niitä pystyy hakemaan muutakin kuin rekkarilla niin haku on paljon helpompaa Mobilian, Turun ja kansallisarkiston kortit on tullut tutuksi... Auton ainoa tiedossa oleva omistaja on Helsingistä. Helsingin kantakortit 60-luvulta on taasen tuhottu. Mobiliassa on pengottu helsingin katsastuskortteja, mutta niiden kattavuus on aika huono.
pepe65 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 mikkelin korteissa oli 10 kpl -62 austin vaneja joista numerot tiedossa. ja kymen kerholla on lpr kouvola kotka alueen kortit koneella että sieltä haku on aika helppo
koirankoppi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2012 Tuskin näissä vanhoissa se veron suuruus ketään kaataa, mutta se ajatus että vanhasta suomiautosta joutuu tekemään jotain veroselvitystä..!! Vielä kun ne historiatiedot varmastikin löytyy kun vain pääsee oikeanlaisia arkistoja katsomaan. Joku aina pääsee, oli mitä henkilösuojalakeja mitä hyvänsä olemassa.
titama Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 17. Elokuuta, 2012 Tämän päivästen kantakorttisulkeisten aikana oli kuulemma tullut Trafilta iloisia uutisia, ensi viikolla jo kilpiin ja syksyn retkiajoille mukaan? ;)
LeeHarvey Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2012 Nyt puuttuu enää vuosikatsastus. Niin ja kaikki viat korjaamatta... Asiat eteni kun vain oikea henkilö ja oikeat neuvot löytyi.
LeeHarvey Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Elokuuta, 2012 No nyt pitää tankkikin bensat sisällä. Markulle ja Jukalle kiitokset Paippisissa hyvistä vinkeistä. Syylliseksi osoittautui pulverimaali. En ollut hoksannut poistaa maalia tiivistepinnasta ja sepä suli bensaan ja bensa valui maalia pitkin tiivisteen ohi. Anturin kun irrotti, niin maali alla oli kuin kumia, Irtosi helposti lastuina. Tankin joutui tiputtamaan alas, mutta ei tuohonkaan aivan määrättömästi mennyt aikaa, kun pultit ja ruuvit on vielä herkässä. Nyt ehkä kehtaa jo viedä katsastukseen, kun ei muistuta Molotovin koktailia.
LeeHarvey Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2012 Nyt on sitten eka "kunnollinen" lenkki ajettu. Ei pidä vettä. Tuulilasintiivisteen kulmasta vuotaa. Pitää varmaan korjata tai ajaa vain kuivalla säällä. Toinen etuvanteista on kiero, kun jumputtaa. Pitää koettaa toimisiko paremmin takana vai pitääkö tehdä uusi vanne. Toinen etupyörän laakeri ja vetoakselin ulompi nivel menee vaihtoon. Kuuluukohan tällaisen projektin valmistua koskaan... Mutta miksei kukaan kertonut, että tuo umpikylki on kauhea kumisija. Vaikka kone on ihan hiljainen, niin tiestä tulee kamala kumina hyttiin. Paljonkohan massat auttaisi. Tai voisi leikata ikkunat kylkiin, jos se auttaisi. :)
Mini1380 Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2012 Nyt on sitten eka "kunnollinen" lenkki ajettu. Mutta miksei kukaan kertonut, että tuo umpikylki on kauhea kumisija. Vaikka kone on ihan hiljainen, niin tiestä tulee kamala kumina hyttiin. Aateltiin et tietäisit ;)
titama Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 27. Elokuuta, 2012 Tai voisi leikata ikkunat kylkiin, jos se auttaisi. :) Näin ehdottomasti, noi umpikyljethän löytyi helposti... ;D
club75 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Tai voisi leikata ikkunat kylkiin, jos se auttaisi. :) verhoile auto sillä 80-luvun pitkällä teddykarvalla O0
koirankoppi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Ehkä jos massaat kopin seinät sisäpuolelta. ;) Kumina kuuluu Vanin ominaisuuksiin. Kokemusta on Umpivanimatkailusta Englannissa ja Suomessa Saariselällä. Ja näkyvyyden/alkup peilien puolesta mielenkiintoinen ajettava esim Lontoon keskustassa 8) Alpolta voit kysellä lisää Vanin hyvistä ominaisuuksista. Miten entisöidystä autosta voi heti mennä pyörän laakeri ja vetonivel vaihtoon..?? ??? Hieno peli muuten!
minorv8 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Dynamat äänieristysmattoa kabiiniin kauttaaltaa niin loppuu kumina. Mä vuorasin Minorin sillä ja kun sitä koputtelee niin tuntuu että pellit on 3 mm paksut. Sitä paitsi se on kauniin hopeisen värinen että antaa sisälle lisää tilan tuntua kun ei ole niin pimeää... ;D Museoleima saattaa tosin vaarantua ...
Mini1380 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Äänet kuuluu vanhaan autoon ;)
Purtsi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Dynamat äänieristysmattoa kabiiniin kauttaaltaa niin loppuu kumina. Mä vuorasin Minorin sillä ja kun sitä koputtelee niin tuntuu että pellit on 3 mm paksut. Sitä paitsi se on kauniin hopeisen värinen että antaa sisälle lisää tilan tuntua kun ei ole niin pimeää... ;D Museoleima saattaa tosin vaarantua ... Samantyylistä tavaraa mullakin on vani täynnä, mutta kaikki on verhoilujen takana piilossa. Eikä tosiaan kumise :)
LeeHarvey Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Miten entisöidystä autosta voi heti mennä pyörän laakeri ja vetonivel vaihtoon..?? ??? Autohan on kasattu vanhoilla osilla. Tuo vetonivel hieman ihmetyttää. Olin valitsevinani parhaan käytetyn ja näyttää olevan aika huono. Joku kämmi. Laakeriin jäi välystä ja kun on samalla puolella, niin taidan vaihtaa samalla. Ne on eri heput, kun "entisöi" uusilla osilla. ;) Virheistä voi oppia. Tehdään seuraavasta parempi.
koirankoppi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Jos Minillä (pätee varmaan muihinkin vanhoihin) aikoo ajaa, eikä halua olla reissuissa koko ajan kädet rasvassa remonttia tekemässä ja kirota "miten huonoja nämä Minit on" niin ainoa vaihtoehto on kunnostuksen yhteydessä laittaa kaikki kuluva kulutusosa uutta ja kunnostaa uudenveroiseksi. Muuten ei voi koskaan tietää miten toimiva peli Mini oikeastaan onkaan pitkäksi aikaa. ;) Joillekin "kenttäremontit" ovat ehkä osa Fiilistä ;D Mutta eivät minulle 8)
minorv8 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Ne on eri heput, kun "entisöi" uusilla osilla. Mua on aina kyrsinyt tehdä asioita moneen kertaan. Jos värkistä tulee ajopeli niin silloin olen satsannut kerralla uusiin alustan osiin. Ei ole tarvinnut sitten niin usein riipiä hiluja auki. Jos esim. navat kasaa vanhoilla laakereilla niin smurffin lain mukaisesti saat vaihtaa ne laakerit hetken päästä uusiin. Mutta saa siinä ainakin harjoitella ja auton oppii tuntemaan kun muutaman kerran tekee samat asiat uusiksi. Voisin melkein lyödä vetoa että jokainen on tämän kupletin kokenut ;D Sunnuntaina kävin pitkästä aikaa ulkoiluttamassa Clubmania. Mielenkiintoista ajaa autolla joka tuntuu täysin oudolta vaikka sillä on pyörittänyt yli 70 t km. Kaikki yksilölliset äänet tuntuu pahoilta ennen kuin taas muistuu mieleen että tältä se on ennenkin kuulostanut.
minorv8 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Vielä muuten kommentti noihin kolinoihin... Minor kävi perjantaina leimalla ja koko ajokauden riivannut takapään kolahduskin selvisi: takaiskarin yläkorvakkeen kiinnityspultit oli ihmeellisesti hävinneet ja korvake oli irti korista. Sinänsä hyvin toimiva alusta ettei iskarin puuttumista huomannut ollenkaan ;D En tiedä onko ne pultit sitten jonkun tuulilasissa pystyssä ::) Kaikkia muita himmeleitä olin kyllä kokeillut kolinaan etsiessä mutta tommoinen ei tullut edes mieleen. Muistikuva oli että korvakkeet tuli laitettua aikoinaan lukkomuttereilla kiinni. Väärä muistikuva, bensatankin alta löytyi normimutterit ja haljenneet jousilaatat. Nyt korvakkeet on sitten pultattu lukkomuttereilla ja yllätys yllätys kolinakin hävisi.
LeeHarvey Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Olisihan tietty omalla tavalla hienoa, kun pystyisi vaihtamaan kaikki uusiksi. Minulla vastaan tulee kaksi asiaa. Hinta ja periaate. Hintaa tuskin tarvitsee perustella, mutta tuohon periaatteeseen voisi uhrata pari riviä. Miksi vaihtaa vanha ehjä uuteen ehjään? Tottahan voi käydä kuten minulle, että vanha ehjä ei ollutkaan ehjä. Se nyt vain on omaa taitamattomuutta tai huolimattomuutta. Minien harrastaminen on periaatteessa helppoa, jos on massi kunnossa, kun lähes kaiken saa uutena kaupasta. Mutta minulle uusien osien ruuvaaminen autoon ei tuo mitään kiksejä. Homman juju on juuri tuo vanhan kunnostaminen. Jos vanhan voi korjata, niin se korjataan. Haukkukaa vaikka pussihousuksi, mutta tällä mennään. :D PS. Nuo uudet ehjät osat ei myöskään aina ole läheskään niin hyviä kun vanhat ehjät.
koirankoppi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Huom. Siis kunnostaa uudenveroiseksi. Vanhoja laakereita ja niveliä on hankala kunnostaa uudenveroiseksi. Vanha ehjä alkup. onkin varmasti paljon parempi kuin uustuotanto. Olenkin huono puhumaan näitten nyky uusien osien puolesta. Kun oma aktiivi kunnostelu/entisöinti sujui pääosin ympäri Suomea kerättyjen uusien alkuperäisosien varassa. Se "massi" kului pääosin bensaan niitä tavaroita haaliessa, ehkä noin 10 v kuluessa 80-90 luvulla. Nythän voi hommat hoitaa "ebaysta" kotiovelle. ;) Mutta silloin sitä "massia" tarvitaan oikeasti. Toimintavarmuudesta en ole koskaan tinkinyt, edes mobilismin nimissä. Juuri edellisessä kommentissani mainitsemasta syystä
minorv8 Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Mä voisin ottaa esimerkkinä tuon Timpan mainitseman ebayn: olen ostanut vuosien saatossa kaiken sorttista kamaa itselle ja muille, taitaa olla kauppojen määrä luokkaa 250 ja rahaa on tuhottu yli 20 000 €. Siitä on välitettyjen osien osuus luokkaa 14-15 000 €. Ebay on foorumina kiva ja koukuttava mutta ongelma on ostaa "sokkona". Ostin käytettynä muutamat S:n satulat "hyväkuntoisina". Aika venyvä käsite kun ilmaruuvit on katkottu, kerran oli vielä poranterä katkaistuna ilmaruuvin sisälle, satulan valut kuluneet palojen kohdalta ruvelle jne jne. Kerran tais tulla samankätiset satulat. Noita "hyväkuntoisia" satuloita pidellessä huomaa että saa vaihtaa männät, tiivisteet sun muut ja siinä vaiheessa ne edulliset satulat alkaa olla arvokkaat (ja edelleen kuluneet). Jos vehje on ainoastaan näytillä ja ajetaan vuosittain vähän niin meneehän ne. Mutta jos ajaa edes jonkin verran niin ei ne siihen hyvät ole. Viime talvena tuli ostettua uusi ja ajamaton TVR 500 kampiakseli Roverin 5-litraisen V8 koneeseen. Muuten hyvä mutta kun ihmettelin sitä niin kiertarin kaulat oli 20 alikoossa ja vastapainoissa valuvikaa. Reklamointi myyjälle ja tilalle tuli uusi ja ajamaton samanlainen kampura. Siinä oli vain yksi kaula 20 alikoossa, muut stanuja. Yhden kiertarin kaulan ja vastapainolimpun pyöristyksestä puuttui 10 x 30 mm kamaa. Eli ihan katiskan paino. Myyjä hyvitti kuitenkin mulle rahat ja nyt on kaksi paskaa kampuraa muistona :)
FD100L Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 28. Elokuuta, 2012 Olisihan tietty omalla tavalla hienoa, kun pystyisi vaihtamaan kaikki uusiksi. Minulla vastaan tulee kaksi asiaa. Hinta ja periaate. Hintaa tuskin tarvitsee perustella, mutta tuohon periaatteeseen voisi uhrata pari riviä. Miksi vaihtaa vanha ehjä uuteen ehjään? Tottahan voi käydä kuten minulle, että vanha ehjä ei ollutkaan ehjä. Se nyt vain on omaa taitamattomuutta tai huolimattomuutta. Minien harrastaminen on periaatteessa helppoa, jos on massi kunnossa, kun lähes kaiken saa uutena kaupasta. Mutta minulle uusien osien ruuvaaminen autoon ei tuo mitään kiksejä. Homman juju on juuri tuo vanhan kunnostaminen. Jos vanhan voi korjata, niin se korjataan. Haukkukaa vaikka pussihousuksi, mutta tällä mennään. :D PS. Nuo uudet ehjät osat ei myöskään aina ole läheskään niin hyviä kun vanhat ehjät. Erittäinkin samaa mieltä, juuri näin!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään