LeeHarvey Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2011 Tuolla nyt sitten mennään. Pieni moka taasen, kun jäi moottorin tyynyt kiinnittämättä ennen maalausta. Ne näyttäisi olleen aikoinaan kiinni jo ennen maalausta.
koirankoppi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2011 Ehkä me juuri ja juuri se hyväksytään ;) Jos ei muita yhtä pahoja virheitä löydy ;D
inno75 Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2011 Joo, Timppa ,mehän ollaan siinä valitsijatoimikunnassa, joka valkkaa ne entisöinnit kesäkokouksessa. " Lahjukset eivät ole koskaan vaikuttaneet meihin, mutta lahjuksen antamatta jättäminen on kyllä vaikuttanut" :)) :)) C:-)
LeeHarvey Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2011 Joo, Timppa ,mehän ollaan siinä valitsijatoimikunnassa, joka valkkaa ne entisöinnit kesäkokouksessa. " Lahjukset eivät ole koskaan vaikuttaneet meihin, mutta lahjuksen antamatta jättäminen on kyllä vaikuttanut" :)) :)) C:-) Minusta tämä on reilua, kun ilmoitetaan etukäteen "valintaperusteet" ;D Onko toivomuksia lahjusten suhteen?
koirankoppi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 30. Joulukuuta, 2011 Esim. vihje jostain puoli ilmaisesta, hyvästä PickUp Ministä voisi vaikuttaa asiaan ;)
LeeHarvey Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Miten on pinnoitettu mittarin kotelon alaruuveihin konehuoneenpuolella tuleviin peltiklipseit. Ne, millä jarruputket pysyy paikallaan. Onko ne maalatut vai sinkatut? Vai peräti mustat?
LeeHarvey Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Tuli taas kokeiltua kuinka saadaan moottorityynyjen pultit pujoteltua reikiinsä. Onnistuihan se ja joka kerta nopeammin kuin edellisellä kerralla. Meidän tallissa on Minitkin vihreämpiä kuin muualla...
LeeHarvey Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Tietääkö kukaan mistä saisi lankamallisia letkunkiristäjiä?
LeeHarvey Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Miten on pinnoitettu mittarin kotelon alaruuveihin konehuoneenpuolella tuleviin peltiklipseit. Ne, millä jarruputket pysyy paikallaan. Onko ne maalatut vai sinkatut? Vai peräti mustat? Entäs pissapojanteline?
koirankoppi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Klipsit on sinkittyjä ja pissapojan teline musta maalattu, paitsi panta johon pullo painetaan sinkitty. Varmaan joku mobilisti tietää mistä lankamallisia letkunkiristimiä vielä löytyy. Itse ostin aikanaan Luhtasaarelta. En pitäisi ihmeenä vaikka häneltä löytyisi vieläkin? Lukenee tätä palstaa myös, ainakin epäilen vahvasti ;) ?
ek Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Näitä varmaan tarkotit? www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id ... 1&p_id=363
Idefix Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 1. Tammikuuta, 2012 Tuossa vaiheessa kun saa mootturin tiputettua koloonsa, aletaan olla jo voiton puolella...hieno näky.. Myötäilen Ek'iä tässä. MrNippeliltä ostelen joka Teiwon swappi pussillisen nippeleitä, jos ei tarpeeseen niin miljoonalaatikon lokerikkojen täytteeksi. Lankamallin letkun kiristimiäkin löytyy jokaiseen Minissä löytyvään putkeen...
LeeHarvey Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Hitaasti etenee. Sinällänsä kivaa, kun ei paljoa enää puutu, joten maali näkyy. Nyt on toinen vetari kiinni ja kojetaulun piuhat ja letkut. Pari piuhaa ja jakaja kiinni, niin pääsisi testaamaan toimiiko sähköt. Muistaako kukaan onko näissä vanhemmissa lohkon tuuletusputken päässä ollut letkua? Varaosakirjasta en löytänyt ja muistanko oikein, että näisä alkupään autoissa oli ongelmana, kun huohotin puski öljyt kuminivelille??
koirankoppi Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Ei ole letkua. Putkenpätkä vain.
tailke Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa vai mitä sanoo Timppa ja tietolähteenä tälläkertaa Australiassa 1968 painettu korjaamokäsikirja
koirankoppi Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Onhan se kuvaa uskottava, kai se letku on. Eipä ole käytännössä tullut koskaan vastaan. Itse muistelin S:n koneen systeemiä. Tommonen tuhkaluukku on muuten jossain romuissa irrallaan.Ilman jatkoa.
LeeHarvey Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Tammikuuta, 2012 Jos kuva on vuodelta 1968, niin kuvaako se moottoria juuri silloin? Tuossa toisessa kuvassa letkua ei ole? Muistissa on hämärästi juttu, jossa alkupään Mineissä moottorin huohotus pilasi kumiset ristikkonivelet. Jos aluksi ei olisi ollut letkua, niin öljyt olisi levinnyt moottorin taakse. Korjaus olisi myöhemmin ollut varmaan letku, jolla öljyt viedään alas saakka. Muistaako kukaan onko tämä vain omaa hallusinaatiota vai voiko tarina oikeasti olla noin?
koirankoppi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Nuo mustavalkokuvan tuhkaluukut näyttäisi kyllä olevan sitä vanhinta mallia ja sopisi olla sieltä alkupään vehkeistä. Australiassa taisi olla sitä omaa tuotantoakin, joka poikkesi luuloni mukaan näistä meille tulleista Brittiversioista joiltain osin? Vanhoissa S:n koneissä oli jo toisenlaiset tuhkaluukut ja putki jatkeena huohotukselle, joka kyllä puhalsi suoraan nivelelle.
marko v Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 muistan lukeneeni jostain vanhasta korjausoppaasta että tyyppivikana on kumisten ristikkonivelten rikkoutuminen kun huohotuksen öljyt valuu niiden päälle. oli jokin korjaus vinkki myös ongelmaan mutta en muista sen tarkemmin, täytyy selailla kirjoista miten se juttu menikään.
tailke Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Alkuperäinen huohotusputki päättyy mekaanisen bensapumpun paikalla olleeseen pulttiin eli liian korkealle, korjaukseksi riittää pitempi putki ohi nivelen. Voi käyttää tietysti nailonrunkoisia "kunnon" ristiniveliä, jotka eivät öljystä rikkoudu. Aussien tekemät koneet omalukunsa esim. mikä itse asiassa on kansikuvan moottori. Putki näkyy Pomeroyn kirjassa vuodelta 1964 ainakin Cooperin moottorissa. Pipe-vent lower 12G154 ja kiinnike Clip 1G1809
Mini1380 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Tai kunnollisia metallirunkoisia niveliä ;) ottaa vielä nailonia vähempi nokkiinsa öljystä ja lämmöstä.
tailke Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Eivät ole ihan plug and play-juttu kuten nailoniset! Kestää lämpöäkin kohtuullisesti.
Mini1380 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Eivät ole ihan plug and play-juttu kuten nailoniset!Kestää lämpöäkin kohtuullisesti. Kuin nii eivät ole oliks ne sit erikokoisia?? Tarkoitan rättinivelten kanssa samoihin haarukoihin tulevia rautakuppisia niveliä mitä on joskus ollut.
tailke Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Pikkasen menee ohi alkuperäisen aiheen, mutta kuittaan vielä kerran. Taitaa olla diy tavaraa nailonin korvaavat teräs tai alu kupit. Kuvittelin, että tehokasta Miniä ajava 1380 tarkoitti tätä.
cooper998 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2012 Mä luulen et ei tarkoittanut. Miniin on saanut samanoloisia niveliä kuin nyloniset, mut teräksiset. Noi tuossa kuvassa on ns. Hardy Spicer-nivelet.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään