Jump to content

Austin Mini Van 1962


Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

Ehkä me juuri ja juuri se hyväksytään ;)

Jos ei muita yhtä pahoja virheitä löydy ;D

Kirjoitettu

Joo, Timppa ,mehän ollaan siinä valitsijatoimikunnassa, joka valkkaa ne entisöinnit kesäkokouksessa.

 

" Lahjukset eivät ole koskaan vaikuttaneet meihin, mutta lahjuksen antamatta jättäminen on kyllä vaikuttanut" :)) :)) C:-)

Kirjoitettu
Joo, Timppa ,mehän ollaan siinä valitsijatoimikunnassa, joka valkkaa ne entisöinnit kesäkokouksessa.

 

" Lahjukset eivät ole koskaan vaikuttaneet meihin, mutta lahjuksen antamatta jättäminen on kyllä vaikuttanut" :)) :)) C:-)

 

Minusta tämä on reilua, kun ilmoitetaan etukäteen "valintaperusteet" ;D

 

Onko toivomuksia lahjusten suhteen?

Kirjoitettu

Esim. vihje jostain puoli ilmaisesta, hyvästä PickUp Ministä voisi vaikuttaa asiaan ;)

Kirjoitettu

Miten on pinnoitettu mittarin kotelon alaruuveihin konehuoneenpuolella tuleviin peltiklipseit. Ne, millä jarruputket pysyy paikallaan. Onko ne maalatut vai sinkatut? Vai peräti mustat?

Kirjoitettu

Tuli taas kokeiltua kuinka saadaan moottorityynyjen pultit pujoteltua reikiinsä. Onnistuihan se ja joka kerta nopeammin kuin edellisellä kerralla.

 

full

 

full

 

Meidän tallissa on Minitkin vihreämpiä kuin muualla...

Kirjoitettu
Miten on pinnoitettu mittarin kotelon alaruuveihin konehuoneenpuolella tuleviin peltiklipseit. Ne, millä jarruputket pysyy paikallaan. Onko ne maalatut vai sinkatut? Vai peräti mustat?

 

Entäs pissapojanteline?

Kirjoitettu

Klipsit on sinkittyjä ja pissapojan teline musta maalattu, paitsi panta johon pullo painetaan sinkitty.

Varmaan joku mobilisti tietää mistä lankamallisia letkunkiristimiä vielä löytyy. Itse ostin aikanaan Luhtasaarelta. En pitäisi ihmeenä vaikka häneltä löytyisi vieläkin? Lukenee tätä palstaa myös, ainakin epäilen vahvasti ;) ?

Kirjoitettu

Tuossa vaiheessa kun saa mootturin tiputettua koloonsa, aletaan olla jo voiton puolella...hieno näky..

 

Myötäilen Ek'iä tässä. MrNippeliltä ostelen joka Teiwon swappi pussillisen nippeleitä, jos ei tarpeeseen niin miljoonalaatikon lokerikkojen täytteeksi. Lankamallin letkun kiristimiäkin löytyy jokaiseen Minissä löytyvään putkeen...

Kirjoitettu

Hitaasti etenee. Sinällänsä kivaa, kun ei paljoa enää puutu, joten maali näkyy.

 

Nyt on toinen vetari kiinni ja kojetaulun piuhat ja letkut. Pari piuhaa ja jakaja kiinni, niin pääsisi testaamaan toimiiko sähköt.

 

Muistaako kukaan onko näissä vanhemmissa lohkon tuuletusputken päässä ollut letkua? Varaosakirjasta en löytänyt ja muistanko oikein, että näisä alkupään autoissa oli ongelmana, kun huohotin puski öljyt kuminivelille??

Kirjoitettu

Onhan se kuvaa uskottava, kai se letku on. Eipä ole käytännössä tullut koskaan vastaan. Itse muistelin S:n koneen systeemiä.

Tommonen tuhkaluukku on muuten jossain romuissa irrallaan.Ilman jatkoa.

Kirjoitettu

Jos kuva on vuodelta 1968, niin kuvaako se moottoria juuri silloin? Tuossa toisessa kuvassa letkua ei ole?

 

Muistissa on hämärästi juttu, jossa alkupään Mineissä moottorin huohotus pilasi kumiset ristikkonivelet. Jos aluksi ei olisi ollut letkua, niin öljyt olisi levinnyt moottorin taakse. Korjaus olisi myöhemmin ollut varmaan letku, jolla öljyt viedään alas saakka.

 

Muistaako kukaan onko tämä vain omaa hallusinaatiota vai voiko tarina oikeasti olla noin?

Kirjoitettu

Nuo mustavalkokuvan tuhkaluukut näyttäisi kyllä olevan sitä vanhinta mallia ja sopisi olla sieltä alkupään vehkeistä. Australiassa taisi olla sitä omaa tuotantoakin, joka poikkesi luuloni mukaan näistä meille tulleista Brittiversioista joiltain osin?

Vanhoissa S:n koneissä oli jo toisenlaiset tuhkaluukut ja putki jatkeena huohotukselle, joka kyllä puhalsi suoraan nivelelle.

Kirjoitettu

muistan lukeneeni jostain vanhasta korjausoppaasta että tyyppivikana on kumisten ristikkonivelten rikkoutuminen kun huohotuksen öljyt valuu niiden päälle. oli jokin korjaus vinkki myös ongelmaan mutta en muista sen tarkemmin, täytyy selailla kirjoista miten se juttu menikään.

Kirjoitettu

Alkuperäinen huohotusputki päättyy mekaanisen bensapumpun paikalla

olleeseen pulttiin eli liian korkealle, korjaukseksi riittää pitempi putki ohi

nivelen. Voi käyttää tietysti nailonrunkoisia "kunnon" ristiniveliä, jotka eivät öljystä

rikkoudu.

 

Aussien tekemät koneet omalukunsa esim. mikä itse asiassa on kansikuvan moottori.

 

Putki näkyy Pomeroyn kirjassa vuodelta 1964 ainakin Cooperin moottorissa.

Pipe-vent lower 12G154 ja kiinnike Clip 1G1809

Kirjoitettu

Tai kunnollisia metallirunkoisia niveliä ;) ottaa vielä nailonia vähempi nokkiinsa öljystä ja lämmöstä.

Kirjoitettu
Eivät ole ihan plug and play-juttu kuten nailoniset!

Kestää lämpöäkin kohtuullisesti.

 

Kuin nii eivät ole oliks ne sit erikokoisia??

Tarkoitan rättinivelten kanssa samoihin haarukoihin tulevia rautakuppisia niveliä mitä on joskus ollut.

Kirjoitettu

Pikkasen menee ohi alkuperäisen aiheen, mutta kuittaan vielä kerran.

Taitaa olla diy tavaraa nailonin korvaavat teräs tai alu kupit.

Kuvittelin, että tehokasta Miniä ajava 1380 tarkoitti tätä.

post-256-13848035094915_thumb.jpg

Kirjoitettu

Mä luulen et ei tarkoittanut. Miniin on saanut samanoloisia niveliä kuin nyloniset, mut teräksiset. Noi tuossa kuvassa on ns. Hardy Spicer-nivelet.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...