Jump to content

Austin Mini Van 1962


Recommended Posts

Kirjoitettu

Hieno peli! Ja toi vihree väri sopii hyvin Vaniin! Värin vaihto ihan fiksu veto.

Olet saanut henkilömallin takasarjan.

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

Tekijä on kuitenkin saanut mitat henkilömallin mukaan.

Ero on juuri se 10 cm.

Ilo katella tällasta rojektia!

Nyt ei voi enää kyllä oikasta missään ;)

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Tietäjät hoi.

 

Onko näissä Estate pohjaisissa Vaneissa ollut samanlainen akkukotelo kuin "virallisissa" Vaneissa? Itsellä on Vanin varaosakirja ja siinä tuo on, mutta Estateissa homma on kai erilainen. Kumpi kuuluu minulle?

 

Samoin onko Vaneissa ollut konehuoneessa äänieristystä mittaripellissä?

Kirjoitettu

Ei ole ollut äänieristystä.

Akku tulee apukuskinpenkin taakse "takapenkin" alle ilman sen kummempaa koteloa, kiinnitys samaantapaan kuin normi Minissä.

Akkukengät lyijyiset kuppimallit ruuvikiinnityksellä.

Kirjoitettu

Mitä tarkotat "Estate" pohjaisella Vanilla?

Meidän 67 Travellerissa ja 65 Vanissa on ihan samanlaiset pohjat ja akku repsikan penkin takana. Vanissa ylös käännettävän vanerin alla ja Travellerissa ylös käännettävän takapenkin istuimen alla.

Vanissa on kojelaudan pahvien alla n. 10mm paksuiset "kamelinkarvat".

Konehuoneen puolella ei ole mitään eristyksiä.

Kirjoitettu

Suomeen tuodut vanit ovat pääsääntöisesti farmarin pohjalla kun taas briteissä vanit ovat pääsääntöisesti vanin pohjalla ns.tasapohjaisia.

Kirjoitettu

munkin -62:ssa on katon puolella kehyksessä.

Kirjoitettu

Siis kupariputkea vai? Sitä nyt ainakin saa LVI-liikkeestä. Vähemmän jaloa ja jaloa rautaista sitten hydrauliliikkeestä, tosin noin pientä on monessa paikkaa vain rosteria/hapanta.

Kirjoitettu

Alkuperäinenhän ei ole kuparia, mutta mitä nyt haluaa käyttää.

Täähän oli entisöinti ;)

Kirjoitettu

mitä materiaalia on alkuperäinen pensaputki minissä,jos edellä mainituista liikkeistä ei löydy haluttua kokoa kannattaa kysyä ilmalämpöpumppu asentijilta niillä ainakin pitäis olla ohutta kupariputkea mikäli kupari kelpaa. ;)

Kirjoitettu

Minä olen ostanut sitä jarruputken nimellä, joskus noin 10v sitten viimeksi. Juuri samanlaista/samanvahvuista kuin alkup.

Mutta onhan tää tietty lievää pilkunviilausta ;) Käyhän se kuparikin, mutta ei tätä "oikeatakaan" ole sen vaikeampi löytää.

Kirjoitettu

jos päätyy kupariputkeen niin kannattaa ostaa valmiiksi löijättyä on paljon helpompi väännellä koti konstein mieleiset mutkat,tuota ainakin löytyy lvi liikkeistä tai sellaisista paikoista missä yleensä myydään kupariputkea.(kupariputken voi myös itsekkin löijätä)

Kirjoitettu

Paikallinen hydrauli-liike tunnisti tavaran ja on ihan hyllytavaraa. Siis originaali sinkattu kylmävedetty putki. Harmillisesti vain 6 m kangissa. Eli hommattava saha tai tehtävä pari ylimääräistä mutkaa. :)

 

Onko kellään 6 mm putken taivutinta?

Kirjoitettu

Eikös se ole alunperin hiukan suurempaa halkaisijaltaan kuin 6mm (joku tuumamitta).

Jonkunlainen taivutin mitä saa käytettyä autonalla löytyy.

Kirjoitettu

Kumma juttu ettei hydrauliliike myy muutakuin kokonaisia kankia, no tietenkin jos heillä ei ole omia putkentaivutusvehkeitä ja myyvät tukkuna vain putkia eteenpäin (no ei sen koko pätkänkään pitäisi nälkäkuolemaan ajaa, ja loppupätkästä voi taiteilla vaikka joulukoristeita)... Motonet/Biltema akselita saa tuohon käyttöön ihan pätevän taivutustyökalun edullisesti jos raaskii sijoittaa (jarruputketkin taipuu huomattavasti nätimmin kuin polvea vasten). Esim http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=121182&sivu=121182.htm&ryhma=4&kategoria=284

 

1/4" varmastikkin alkuperäinen polttoaineputki, joten 6mm putkella ei taida saada museoautohyväksyntää pussihousuilta.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...