tgamini Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2010 Pystyykö kampiakselin stefan, (kytkimen puoleinen) vaihtamaan ilman moottorin nostamista?
claymad Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2010 Tota on tullu vähän tässä harjoteltuu ja taas tarttis koittaa kerran. Eli koneen alimmainen kannatin irti ja tunkilla konetta hieman ylös siten saa kytkinkopan irti, tosin ahdasta on. Jotku on tehny kelkkaan reiän että saa sen yhden taaimmaisen pultin irti. Sitten ainakin itse tein lokasuojapeltiin reijän jotta saa hylsän ja varren kanssa vp:n pultin auki ja vauhtipyörän irrotettua lokasuojan kautta. Sitten kun kytkin/vp on irti niin tein ensiörattaan/stefan ulosvetimen Bvalinnan laakerin ulosvetimestä,kannen pulteista ja vahvasta alumiini lähtkästä.
koirankoppi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 Ei tarvitse tehdä mitään ylimääräisiä reikiä minnekään, jos ei ihan välttämättä halua. Enkä ole tarvinnut mitään ulosvetäjääkään muuhun kuin vauhtipyörän irrotukseen. Kun vauhtipyörä/kytkimen rojut on poissa, niin stefan saa kammettua pikku ruuvareilla pois ja uusi muljahtaa mukavasti tilalle. Muuta ei ole tarvinnut purkaa ja pitänyt on.
minorv8 Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 Siitä Wokkipannusta (kytkinkoppa) voi surutta jättää ne pari paskamaista piiloon jäävää pulttia pois, jos epäilee että koppaa pitää useinkin irroitella paikaltaan ;D
tgamini Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 Ja spi kytkin ei tee asiaa vaikeammaksi? Minun ajossa ei ole huomannut että kytkin luistaisi vaikka siellä pikkasen öljyä on vai valuuko se öljy sitten seinämää pitkin eikä osu edes kytkinlevyyn jne. vai? Mietin vain että kannattaako vaihtaa kytkinlevy samointein? Onko spi sitten verto kytkinlevyllä?
koirankoppi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 Näistä spi ym "uusien" vehkeitten kytkimistä en osaa sanoa mitään? Tuntuupa niissä tämän palstan perusteella olevan moni muukin asia paljon vaikeempaa ;) Jos kytkin ei luista, eikä ihan tippumalla hukkareijästa valu, niin ei aihetta toimenpiteisiin. Jos levy on öljyinen niin kannattaahan se vaihtaa.
meerha Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2010 En tiedä, onko SPi:t verto-kytkimellä mutta MPi:t ovat. MPi:n verto-kytkimen yhteydessä kytkimen työsylinteri sijaitsee vinossa kytkinkopan ulkopinnan suuntaisesti ja siitä painelaakerille menevä kytkimen käyttövipu on sellainen lyhyt tönkkä. Minien normaalikytkimissä työsylinteri on vaakasuorassa välipyörästön/ vauhtipyörän kotelon päällä ja painelaakerille menevä käyttövipu on pituudeltaan noin puolet kytkin kopan halkaisijasta. Varmaan tuon työsylinterin sijoittelun avulla saa selvitettyä on verto-kytkintä vai ei.
Mini1380 Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2010 SPi:ssä alunperin verto-malli.
tgamini Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2010 Stefa vaihdettu. Kaks iltaa meni :o Tuossa on se jarrupääsylinteri/tehostinkin tiellä mut ei tarvii jarruputkia aukoo. Uuden stefan laitto osottautui vaikeimmaksi, oli tehtävä sellainen sisään työnnin :P jolla sai kampiakselin päästä kiristämällä painettua sitten stefan sisään. Nyt toi menee jo illassa jos joskus tarvii uusiks tehä. Kolme alinta pulttia on nyt pois kai se noillakin pysyy/kestää? Ja loppu allepissiminen :))
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään