Jump to content

Osien tunnistusta

Idefix

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tekniikan maailmassa oli aina silloin tällöin autotunnistuksen sm kisoja, niistä oli mukava väitella kavereitten kanssa.

Tuolla tallissa penkoessa joskus löytyy osia joita ei tunnista, tai ainakaan ei tiedä että mistä autosta ne on peräisin.

Laitetaan visa pystyyn, samalla toivottavasti itsekin saan tietoon että mistä osat on peräisin...

osat1.jpg

osat2.jpg

osat3.jpg

1. peltikanavia...pieni aavistus on, mutta onko kellään faktaa

2. Uusi olkanivel, mutta minkä auton

3. Jykevää tekoa, mutta minkä auton alustageometriaa

4. Säädettävät, ruuvia kääntämällä kiila liikkuu...tuttu osa ministäkin, mutta mistä nämä ovat...

5. Jos nämä olisi Ministä, niin ne olisi tehty 1.5 mm pellistä, nämä 5mm

6. Minkähän kiinnike, tämä itse asiassa saattaa olla jostain Minin mallista??

7. Teksti "Wassereintritt" viittaa veteen...ja ehkä alkuperämaahan..

8. Ministä? Mikä malli ja vuosi...Vai jostain ihan muusta...

9. Isommassa reijässä on kierteet, pienemmässä holkki...Näistä ei ole mitään tietoa...

Nyt erotetaan automiehet Automiehistä....

Kirjoitettu

1. Osat voisi olla vaikka kuplasta tai sitten rättäristä?

8.  Näyttää ihan 60-luvun alun Minin lämppärin hanalta! Vättäisin jopa että on. Putken lähdön suuntaa kuvasta vaikea arvioida. Vanhasta Britistä kuitenkin.

Muut osat ei ainakaan Ministä.

Kirjoitettu

1. Kuplaan olen kyllä niitä yrittänyt sovitella miettiessäni että mitähän nämäkin ovat...Mutta en ole niille kyllä paikkaa löytänyt. Rättäri on ihan hyvä idea...Täytyypä tutkiskella...

8. Jep, jostain britistä tämä hana on, kiinnityskin näyttäisi olevan sama. En ole vaan löytänyt tuollaista hanaa vielä mistään kataloogista tms...osa on muuten uusi, niinkuin melkein kaikki kuvissa näkyvät osat. Siksi olen ne säilyttänytkin...jos vaikka joku joskus tarvisi...

Kirjoitettu

eiköhän tuossa muitakin minin osia ole?

2. minin etupallonivel osat, säätö prikkoja täytys olla vielä iso kasa  ;D

4. en varmana tuosta kuvasta, mutta jarrukenkien säätö palat?

5. voisi olla etuiskareiden ylä kiinnitys tuennat

korjatkaa jos väärässä.

Kirjoitettu

jeps,

Osat 3 ja 5 on varmaan jonkun auton iskarin tuennasta. Uudet ja komiat on, ei tiedä kenelle antais kun ei tiedä mistä autosta..

Osa 4 on kyllä jarrupalojen säätö, täsmälleen sama osa mikä Minissä on takajarrulevyissä, mutta nämä on alumiiniä ja muttereilla kiinni jarrulevystä. Muuten ne on kuin minin vastaavat, eli veikkaisin jotain vanhaa brittiä..

Olkanivel ei ole Ministä, vaikka näyttääkin melkein samalta, se on pitempi ja sen varressa on iso "jakarin" kolo. Samalla lukkorenkaat ja pallomutteri on erilaiset. Mutta taas tukipala ja sen jousi on samanlaiset kuin Minissä, joten britteihin mennään myös tässä...

Osat 9 on ainoa joista minulla ei ole mitään havaintoa tai mielikuvaa...

samaisesta "yllätyslaatikosta" löytyi myös tällainen jarrusylinteri:

07082008244.jpg

en tiennyt mihin autoon se sopi, joten myin sen periaatteella "Jos tiedät mihin kuuluu, niin tiedät varmaan sen arvonkin"...Ja myyntihinta oli paljon isompi mitä odotin...Nyt en edes ulkoa muista mihin vanhaan Triumphin malliin se kuuluikaan...eli voi olla että osa noista osista on Triumphiin...

Kirjoitettu

OK, vai on Marinasta nämä...kiitti tiedosta...

Tuo jarrusylinteri meni itse asiassa 1965 Hillman Minx series-V autoon, mutta on varmaan ollut käytössä myös muissa vanhoissa briteissä...

Kirjoitettu

3 näyttäis marinan takajousien u-pulttien laipalta jolla akseli tulee kiinni jousiin

5 marinan takaiskarien yläkiinnike

6 marinan jarrusatulan kiinnityskorvake

Pääsylinteri näyttää edelleen marinan kytkinsylinteriltä.

Kirjoitettu

Dodii, tämähän se olikin tämän keskusteluketjun tarkoituskin...Ei kai tähän muuta tarvi sanoa kuin että lahjoitetaan Morris Marinan osia, en tarvitse näitä, tuskin koskaan omistan Marinaa...

Mysteeri ratkennut, Kiitos...

Kirjoitettu

Täytyypä vihjaista kaverille kun sillä on vanha marina mätänemässä, et jos joskus alkaa laittaa vielä sitä niin sulta löytyy mahdollisesti osia :) Mulla olis pari marinan moottoria...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...