Jump to content

ostoslista: Austin Mini Van 1962


Recommended Posts

Kirjoitettu

Mulla oli yhdessä Mk1 kopassa jälkiasennus sisäloksut, oli vaan hitsattu pelti pystyyn pyörän koteloon alhaalta ylös niin ettei saranoihin päässyt millään käsiksi ;D

 

Ei tosiaankaan liity mitenkään noihin orggis hiluihin...

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

Mitäs sellaisilla sitten Suomiauton entisöinnissä tehdään!

Eihän ne edes kuulu siihen!!

Selvä entisöintivirhe ;) ;D

Noilla viimeksiesitellyillä ei ole niitten "alkuperäisvarusteiden" kanssa mitään tekemistä.

Tosin näillä on jotain käytännön merkitystä.

Kirjoitettu

Kyllä hakusessa ihan tehtaan tekemät "suorat" pellit, jotka suojaa vain a-pilarin ja loksun välisen taskun.

 

Ei ole vaikea tehdä omasta päästä, mutta kun joskus näkisi orggis-pellin, niin tietäisi millainen se oikeasti on ollut.

Kirjoitettu

ei mielestäni mikään virhe vaan tietämättömyyttä,jos autossa on ollut jokin osa alkuperäisenä niin ei voi sanoa onko ollut omassa autossa uutena kun ei ole uutena tilannut autoa.mielestäni ei ole entisöinti virhe jos yrittää tehdä täydellistä entisöintiä,vaan oman auton yliarviointia kuka näin sanoo ;)

Kirjoitettu

Sori minun moka sekotin Purtsin Vani projektiin sekin Austin 62,siinähän ei tainnu olla tarkoitus tehdä täydellistä entisöintiä vaan auto itselle mieleiseksi.

Kirjoitettu

Nuo Lokarin valmistamat alumiiniset sisälokarit eivät ole mikään uutuustuote... Itse pilkoin aikoinaan vm. -71 minin, jossa oli ollut uudesta saakka kyseiset Lokarin loksut paikoillaan. Kaikki pellit mitkä oli noiden loksujen yläpuolella olivat täysin virheettömässä kunnossa alkuperäisen maalipinnan kiiltäessä uutuuttaan. Lattiat olivat sen sijaan lahot koska autoa ei ollut sen enempää ruosteelta suojattu...

Kirjoitettu

Jos/kun "simonitsin" terävä piikki oman auton yliarvioinnista kohdistui minuun ;) , kun mainitsi n. huumormielessä kommentin "entisöintivirheestä", niin tulkitsen senkin huumoriksi.

Tiedän kyllä tämän "Lee Harveyn" projektin ja tunnen miehen, että hän pyrkii täydellisyyteen ja varmasti siihen pääseekin. Hänen asenteensa entisöintiin on minun mielestäni juuri sellainen kun oikeassa entisöinnissä pitääkin! Vaivannäköä pienimpiäkin nippeleitä myöten!

Tein itse vastaavaa "salapoliisityötä" aikanaan kun yritin entisöidä 65 Cooper S:ää. Yritin pyrkiä täydellisyyteen (siis osien oikeellisuudessa) ja omasta mielestäni siihen kohtalaisen hyvin pääsinkin. Sitä työtä tekee kyllä suurimmalta osin juuri itselle, koska valtaosa ulkopuolisista, MR-tarkastajia myöten, ei sellaisista yksityiskohdista tiedä mitään.

Valitettavasti sekin auto on nykyisin sellaisella tiellä, että sillä pilkun viilauksella ei ollut mitään merkitystä.

Tää edellinen nyt oli ohi täysin tämän aiheen!

Suomessa on valmistumassa tällähetkellä 2 täydellistä 60 luvun alun Vania!!

Toivottavasti nähdään molemmat ensi kesänä valmiina!! :)

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Edelleen tarve, joten nostetaan ilmoitus näkyviin.

 

Kumimatot (helppo)

2 kpl metallista kytkin- ja jarrusäiliön korkkia

Kytkimen pääsylinteri, jossa mutterikanta päässä.

alkuperäiset "sisäloksut". Vaikka vain yksi lainaksi, niin saa mallin.

tunkki

Ryyppyvaijeri, jossa keskellä pelkkä C.

Vanin lokarin peili. Pelkkä peili riittää, kun varsi löytyy.

Taustapeili kabiiniin. Pelkkä lasi riittää.

 

Edelleen saa tarjota.

 

Tatu

0400 288205

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Edelleen olisi tarpeita, joten nostetaan ilmoitus näkyviin ja päivitetään lista.

 

Kumimatot (helppo)

2 kpl metallista kytkin- ja jarrusäiliön korkkia

Kytkimen pääsylinteri, jossa mutterikanta päässä.

alkuperäiset "sisäloksut". Vaikka vain yksi lainaksi, niin saa mallin.

tunkki

Ryyppyvaijeri, jossa keskellä pelkkä C.

Etukelkan "lenkkipultti"

Hyväkuntoiset aurinkolipat, keskikiinnitteiset ja ehjät.

 

Edelleen saa tarjota.

 

Tatu

0400 288205

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Edelleen olisi tarpeita, joten nostetaan ilmoitus näkyviin ja päivitetään lista.

 

Kumimatot (helppo)

2 kpl metallista kytkin- ja jarrusäiliön korkkia

alkuperäiset "sisäloksut". Vaikka vain yksi lainaksi, niin saa mallin.

tunkki

Ryyppyvaijeri, jossa keskellä pelkkä C. Tai mikä MK1 vain.

Etukelkan "lenkkipultti"

 

Edelleen saa tarjota.

 

Tatu

0400 288205

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Nostetaan ilmoitus näkyviin ja päivitetään lista.

 

Halutaan ostaa talliaikaa.

 

Kumimatot (helppo)

2 kpl metallista kytkin- ja jarrusäiliön korkkia

alkuperäiset "sisäloksut". Vaikka vain yksi lainaksi, niin saa mallin.

tunkki

Etukelkan "lenkkipultti"

 

 

Edelleen saa tarjota.

 

Tatu

0400 288205

  • 9 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Nostetaan ilmoitus näkyviin.

 

Etukelkan "lenkkipultti". Yksi riittäisi

Vanin mekaaninen "pullotunkki"

metallinen kytkin- ja jarrusäiliön korkki

Kumimatot (helppo)

alkuperäiset "sisäloksut". Vaikka vain yksi lainaksi, niin saa mallin.

 

Edelleen saa tarjota.

 

Tatu

0400 288205

Kirjoitettu

Kohta tulee paniikki tai joutuu laittamaan vääränlaisia osia. ;)

 

 

Päältä ruuvattava akunkenkä miinusnapaan

Lämmityslaitteen kuminen ilmatorvi, joka menee läpältä puhaltimelle.Halkaisija 100 mm ja pituus noin 200 mm. Huonokuntoisetkin käy paremman puutteessa

Konepellin pohjauskumit lukkopeltiin.

Vanin mekaaninen "pullotunkki", Shelleyn valurautainen lipsuteltava kierretunkki.

full

metallinen kytkin- ja jarrusäiliön korkki

Kumimatot (helppo)

alkuperäiset "sisäloksut". Vaikka vain yksi lainaksi, niin saa mallin.

 

Edelleen saa tarjota.

 

Tatu

0400 288205

Kirjoitettu

Onko tuollaiset tunkit ihan oikeasti olleet joskus Suomeen tuoduissa Mineissä?? :o

En ole ikinä nähnyt edes kuvaa tuollaisesta (nyt näin).

Turhaa kuvitelmaa että tietäisi Mineihin kuuluneista tavaroista edes suurinta osaa ;)

Kirjoitettu

Munkin -62 vanissa on vallan erinäköinen tunkki. Semmonen sivustaveivattava mieluumminkin.

Kirjoitettu

post-565-13848035094679_thumb.jpg

Tommonen tunkki on mun -62:ssa ja käytetään tossa asennossa, räikkää kääntämällä Vani nousee tai laskee

 

post-565-13848035094853_thumb.jpg

sama vuoden -67 käyttäjän käsikirjasta.

 

post-565-13848035094787_thumb.jpg

ja perinteinen malli samasta kirjasta.

 

Minin tapauksessa tosin on hyvin mahdollista, että muitakin malleja on ollut käytössä.

Mutta ainakin oma tunkki vaikuttaa kovin alkuperäiseltä.

 

ps. ja et taas pääsis sanomaan, on -59:ssä ihan erilainenkuin noista kumpikaan ;)

Kirjoitettu

Tuollaiset minäkin olen nähnyt ja noita jälkimmäisiä on itelläkin.

Tohdin myös epäillä, ettei sellaisia "sisäloksuja" ole koskaan ollut Suomeen tuoduissa..? Luulisi että joskus olisi edes vilauksen jossain nähnyt sellaisista, edes jätteistä..? Lähes 30v aikana kun on kaikenlaisia romukasoja tullut pöyhittyä. Tietoa ei kyllä ole, voihan olla ettei ole tunnistanut Minin osaksi ensinkään.

Vai onko jonkun Vanissa sellaiset? cooper998?

Kirjoitettu

Eipä ole mun Vanissa ja se on suht orginaalin oloinen.

-59 Ssä kyllä on niinkuin kuuluukin, mut en muissa ole nähnyt. Ja Vani sentään oli halvista halvin aikoinaan..

Epäilen myöskin notta sellaisia Vaneihin olisi asennettu (jollei nyt ihan ensimmäisiin)

Kirjoitettu

No mun Vanissa ( 5/62 ) löytyy lokasuojan sisäpuolelta reijät poppareita varten (joilla sisälokasuojat oli kiinni). Varmaan löytyy muillakin , kun osaa katsoa oikeista paikoista. Sitä minäkään en pysty sanomaan oliko Suomeen tuoduissa Mineissä koskaan niitä kiinni. Yleensähän ne oli niitä "neekerimalleja" anteeks afroamerikkalaisia , mitä tuotiin meille.

Tuollainen pyöreä ja punainen tunkki löytyi Minin takakontista (~61 ) ja varaosakirjassa vm -61 -62 siitä on hyvä kuva.

Kirjoitettu
Kohta tulee paniikki tai joutuu laittamaan vääränlaisia osia. ;)

 

 

Päältä ruuvattava akunkenkä miinusnapaan

Lämmityslaitteen kuminen ilmatorvi, joka menee läpältä puhaltimelle.Halkaisija 100 mm ja pituus noin 200 mm. Huonokuntoisetkin käy paremman puutteessa

Konepellin pohjauskumit lukkopeltiin.

Vanin mekaaninen "pullotunkki", Shelleyn valurautainen lipsuteltava kierretunkki.

full

metallinen kytkin- ja jarrusäiliön korkki

Kumimatot (helppo)

alkuperäiset "sisäloksut". Vaikka vain yksi lainaksi, niin saa mallin.

 

Edelleen saa tarjota.

 

Tatu

0400 288205

 

tutunnäköinen tunkki,tämmönen on varsineen tallin nurkassa samoin kun vanikin

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...