Purtsi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 14. Toukokuuta, 2010 Sanokaas viisaammat, että kuin tiukasti tuon laakerin oikein pitäisi olla kiinni? Tällä hetkellä kun pyörii kyllä käsin pyörittämällä, muttei ehkä niin kevyeen kuin voisi, mutta jos sitä sen verran löystän että saan sokan edellisesti reiästä kiinni, niin sitten ilmenee klappia. Ajon jälkeen laakerinkiristysmutteri on kyllä jonkin verran lämmin.. Eli onko laakeri vaihtokunnossa vai missä vika?
johnny Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 24. Toukokuuta, 2010 laita sinne shimmilevyjä väliin?? vai onko noissa sellasii ollenkaan..? sillä saisit ainakin klapin pois ja mahd. sokan reiästä läpi. ja laakerihan on vaihtokunnossa vasta silloin kun se pitää ääntä :D ;)
koirankoppi Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2010 Luonnollisesti puhut takanavasta. Etunapahan vedetään aina momenttiin ja välirenkaalla säädetään. Takanavan laitan ite (jos kartiorullat) niin että ensin vedän kunnolla kiinni ja siitä löysään että "jyrisemättä" pyörii, eikä ole klappia. Ei ole koskaan pyöränlaakerit hajonneet. Ennen vanhaan oli kuulalaakerit perusmininissä, eikä niissä säädelty, vedettiin momenttiin vaan takapääkin.
Austin64 Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2010 Välirenkaalla??? Mulla klappia etulaakerissa ja kun purin niin en huomannut mitään välirengasta. Missä välissä semmonen pitäisi olla. Laakeri ei pitänyt mitään ääntä vaan oli vaan väljä, edellinen omistaja väitti vaihtaneensa kaikki pyöränlaakerit.
tailke Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2010 Yksi kuva vastaa tuhatta sanaa vai miten se oli rumpujarrullisessa (kuulalaakeri) 59 ja levyjarrullisessa (kartiorullalaakeri) 71
johnny Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 25. Toukokuuta, 2010 pääsääntöisesti kuulalaakerit kylmästi pulttikoneella ja poskilaakerit käsin.. sopiva kiristys ja hitusen auki et fillari pyörii eikä jää klappia, kuten 'tailke' mainitsikin jo. sit on olemassa kans niitä hieman erikoisempia poskilaakereita jotka kans ammutaan huoletta puolen tuuman pyssyillä mut niillä ei ilmeisesti tän minin kans olla mitään tekemistä, joten sen voitte unohtaa :P
tailke Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2010 pääsääntöisesti kuulalaakerit kylmästi pulttikoneella ja poskilaakerit käsin.. sopiva kiristys ja hitusen auki et fillari pyörii eikä jää klappia, kuten tailke mainitsikin jo. En ole ottanut kantaa kiristystapaan, mutta mutterimopon kyllä itse jätän näissä hommissa työkalutauluun eikä ole ollut laakeriongelmia viimeisen 38 vuoden aikana.
koirankoppi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Toukokuuta, 2010 Pulttipyssyä käytetään henkilöautoremonteissa korkeintaan purku ja rengashommissa ;)
minorv8 Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2010 En omista pulttipyssyä enkä ole sitä tarvinnut. Joissain laakereissa se irtorengas puuttuu ja se on korvattu leveällä sisäkehällä. Ainakin etupään kartiolaakereissa se irtorengas oli kun viimeisimmän satsin ostin. Taakse olen joskus laittanut kartiorullalaakerit ilman irtorengasta kun muuten ei saanut välystä pois.
simonits Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2010 pulttikoneesta on ollut minulle monessa hommassa apua, eihän sitä tarvii lätkyttää täysillä että pultit katkee,ostin jokunen aika sitten akku käyttöisen koneen ja se oli todella hyvä hankinta ei tarvii kuunnella kompuran jytkytystä.pyörän laakeri hommissa en käytä pulttikonetta.
johnny Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Toukokuuta, 2010 eikun joo.. siis koirankoppiahan mä tarkoitin ;)
koirankoppi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2010 Minä en ole pulttipyssyn käytöstä Miniremontin yhteydessä puhunut muuta kuin, että sitä ei käytetä! 8) Momenttiin veto=Momenttiavaimen käyttäminen ohjekirjassa annetun lukeman mukaan ;)
johnny Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Toukokuuta, 2010 jos toi tuli mulle niin mähän vaan tarkoitin sillä sitä käsin kiristämistä, ensin eteen ja sit hiukan taakse, aivan kuin koirankoppi :P
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään