simonits Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 MINI R50. millainen operaatio on vaihteisto öljyn vaihto,missä sijaitsee tyhjennyskroppu vai pitääkö öljy imee pois,mikä on öljyn määrä ja millaista öljyä on hyvä käyttää minissä.
johnny Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 sekä tyhjennys että täyttöproppu sijaitsevat laatikon kyljessä. öljy valutetaan pois laatikosta, ei imetä. ja uudet öljyt laitat sitten nk. öljyimurilla. öljyä taisi mennä se 2l. omastaki täytyy kohta vaihtaa.. taas menee 18 euroa :P ja mä en muuten muista et mitä öljyä se oli, eikä ne laakkosellakaan tienny ensin, sitten kun se selvisi niin ne ei tienny missä heillä on sitä öljyä ja kun se vihdoin löytyi niin ei tiedetty mihin ne kolme litraa kaataisi kun niillä oli van 20l purkeissa. lopulta mä sain 4l helix 5w-40 kannun jossa oli 3 litraa vaihteistoöljyä, sopivasti moottoriöljyllä laimennettuna. ;D
simonits Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 oisko kellään tietoa mitä öljyä laatikossa käytetään,kun kyselin niin sain aika epämääräsiä vastauksia huoltokorjaamoista ohjekirjassa kuulemma lukee öljyn laatuluokitukset, sellaista ei ole autossani[ohjekirjaa],mitkäköhän ne on tietääkö kukaan.esim mobil,castrol,yms öljyistä.lähin minin merkkikorjaamo on 50km päässä,tarvikeliike taas ihan nurkantakana kait mininlaatikkoon muutkin öljyt kuin bmw logolla varustettu öljy käy.
scooper Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Mulle laitettiin ~80tkm sitten Redline:n MTL:ää (70W80 API GL-4, kaksi purkkia riittää). Pitäis kohta vaihtaa varmaan minunkin taas.
skithund Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Liitteenä ohjekirja lontoonkielellä. Ohjekirjassa ei tosiaan ole mainintaa öljyn tyypeistä, ainoastaan tilavuudesta (n. 2L Cooper ja n. 1.7L Cooper S). 2003MINICooperCooperS.pdf
simonits Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 elikkä minin laatikkoon käy sama öljy mitä on käytetty kautta aikojen kaikissa etuvetoisissa joissa laatikoissa on oma öljy.merkkihuollossa annettiin ymmärtää että öljyn valinta on tiedettä :)
johnny Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Missä sulle Scooper laitettiin sitä öljyä?
MikaJ Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Elikkä siihen vaihdelaatikkoon siis käy mikä öljy tahansa? Kyllä nyt puhutaan höpöjä taas, vaihdelaatikko on aina suunniteltu toimimaan jollain tietynlaisesti lisäaineistetulla öljyllä, ja niitä on pirusti erilaisia. Kyllä ne merkkihuollossa ihan oikeassa on ollut, laatikkoon kannattaa laittaa vain vaatimukset täyttävää öljyä. Muuten tulee vähintään ongelmia synkronointien kanssa, pahimmassa tapauksessa myös muita vaurioita.
skithund Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Bentley Publishersin huoltoraamatussa mainitaan "Long life transmission oil MTF94" manuaaliaskille ja automaatille "ESSO CVT E2L 799".
simonits Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 jo tää öljy asia menee vaikees, minin moottori ja laatikkohan on ranskalais valmisteinen citikan ja pösön risteytys eikä niissä merkeissä ole tälläistä ongelmaa että ainoastaan merkkiliikkeen öljy kävisi ainoastaan.laatikkoon käy ainakin ELFFIN tranself nfj 75W-80 api:gl-4+ vaihteistoöljy hp 8euroo litra.hypoidi pohjaiset vaihteistoöljyt voi vaurioittaa synkkärenkaita näin minulle kerrottiin,elffin luettelosta löytyy maininta että käy mini one,cooper,s laatikkoon. ;)
Guest Huikko Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Redline MTL kelpaa. On myös äärimmäisen hyvä öljy. Noin kymmeneen edelliseenkin autoon vaihtanut ja ainoa jossa kaikki asiat ei parantuneet oli 350000 ajettu 900 saab. Se toimi vain mineraalimoottoriöljyllä :P
skithund Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 minin moottori ja laatikkohan on ranskalais valmisteinen citikan ja pösön risteytys Alkuperäisessä viestissä kyselit R50 öljyjä, joka ei ole citikan ja pösön risteytys. R50/R52/R53 (Tritec) moottorit ovat Chryslerin ja Roverin tuotoksia. Seuraavan sukupolven R55/R56/R57 bensamoottorit (Prince) ovat BMW:n ja PSA Peugeot Citroënin. R55/R56/R57 dieselit (Ford DLD-416/DV6) ovat taasen Fordin ja PSA:n.
simonits Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 niin taikka näin,nyt on vaihettu kahteen miniin laatikko öljyt,kummassakin oli täyttö sekä tyhjennys kropussa metallijyviä kiinni magneetissa,aikaa meni per mini noin 45min,työkaluja tarvitsi toimenpiteeseen: tunkki, rengasavain,öljyastija,17mm hylsy jatkovarsi räikkä,17mm lenkkiavain ja rättiä ja tietysti öljyä,toiseen tuli gastrolin ja toiseen elffin öljyt,kyllä valinnan varaa on öljyjen suhteen.EIKS MUN MINI OOKKAAN PÖSÖ? :D
MikaJ Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2010 Mikäli Redlinet laittaa laatikkoon, pitää sitten hyväksyä se että laatikko on talvipakkasilla kylmänä kankeampi kuin normaaleilla kunnon synteettisillä laatikkoöljyillä. Se että onko se häiritsevää, riippuu vaihdelaatikosta ja kuskista. Audin 01E laatikon omaavien autojen jotkut omistajat ovat vaihtaneet pois Redlinestä liiallisen kankeuden takia, mutta toisaalta tuon laatikon mekanismit on Minin laatikkoon verrattuna kuorma-autoluokkaa. Magneettipropussa on normaalia jos siinä on hienoa metallipölyä, mutta jos on enempi murusia niin kertoo vaihteistovauriosta.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään