Purtsi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Hellou, nyt alkaa olemaan kaikki muut paikat jarruista käyty lävitse ja enää on tuo tehostimessa oleva jarrupääsylinteri jota ei tahdo sitten millään saada purettua. Manuskan mukaan tässä vaiheessa riittäisi pieni taputus puupalikalla (ilmeisesti työntekijää päähän) ja sisälmykset pitäisi pystyä sylinteristä vain vetämään pois. No ei kyllä lähde sitten millään. Se pieni tappikin on sieltä vedetty pois, samoin se klipsi tehostimen puolelta. Ei siellä tosiaan pitäisi olla mitään edessä. Neuvoja millä tuon saisi purettua, että saisi O-renkaitten kunnon tarkistettua? Epäilys on, että hieman falskaavat..
tailke Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Epäilen, että kuvassa näkyvä punaruskea aine aiheuttaa jumittamista. Valkoinen nailon (?) ohjuri on vaan tiukassa = käytä voimaa, mutta varovasti. Kyllä sylinterissä on kunnon huulitiivisteet eikä O-renkaita.
Purtsi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Huhtikuuta, 2010 Noh *köhköh* niitä huulitiivisteitä siis tarkoitin... ::) Nuo näyttäis olevan tuohon mun servoon sopivat palikat http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=32974 Eipä nuo maalin yms jämät ole tuossa holkin edessä, että "vapaasti" pitäisi tulla. Kyllä tuossa on voimaa käytetty kun ollaan tuota yritetty vetää irti, mutta ei kyl liikahda mihinkään. Klappia on kyllä hitusen sivuttain.
minorv8 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 samaa tarjoan kuin tailke, osassa käytettyjä sylintereitä hulitiivisteet jämähtää tosi tiukkaan kiinni, etenki tossa tapauksessa jos noi uloimmat tiivisteet ovat toimineet eli sinne ei ole päässyt nesteet läpi. Viimeisin sylinteri jossa mulla toi ongelma oli oli sitten syöpynyt aika ikävästi joten älä hyt kuitenkaan hosu niiden tiivisteiden kanssa... Kokeile tarjota paineilmaa ensiöpiirin säiliön reikään (taaempi kumitiiviste 7), voit joutua kikkailemaan että saat sen tiiviiksi mutta se saattais auttaa. Mä muistaakseni jouduin ottamaan hilut yksitellen, ekan kumitiivisteen terävällä piikillä, nailonkehän kärkipihdeillä ja seuraavan kumitiivisteen taas piikillä. Kompura oli liian kaukana (1 metri ::) Se sivusuuntainen klappi ei auta tässä tapauksessa, tiivisteet on kiinni ulkokehältään.
Purtsi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 hmm.. pitääkin tuota ilmanpainetta testata. noita tukittavia reikiä vaan sen verran että menee vähän kikkailuksi, mutta eiköhän se siitä avaudu.
Purtsi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Nonih, lähti auki. Ei ilmanpaineella vaan nätisti vasaralla auttaen.. On kyllä niin pirun likainen sisältä tuo, että menee hetki ennen kuin saan puhtaaksi ja takaisin kiinni. Nuo tiivisteet tosin vaikuttavat ihan hyviltä....
Idefix Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 ...varmaan kuitenkin samalla aukaisulla laitat ne uudet tiivisteet, ne kun maksaa sen pari euroa... Mutta tarkoitit varmaan yleisesti, että oli yllättävän hyväkuntoiset vaikka sylinteri itse oli likainen...Toivottavasti ei ole sylinteri itse syöpynyt....
Purtsi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Niin, se pari euroa tosin on se reilu 20 puntaa enkä niitä ihan tähän hätään saa, että voipi olla et laitan normi pääsylinterin tilalle joksikin aikaa tai ainakin siksi aikaa kunnes tämän saan taas pelittämään. Tuolta nuo nyt näyttää: Kuten kuvasta näkyy, niin tuossa sylinterissä on pikkasen epätasaisuutta jonka voi helposti sormella testaamalla todeta. Että mitäs tuolle kannattaisi tehdä?
Idefix Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 no joo, rahamiehet on aina rahamiehiä kato...pari euroo tai 20 puntaa :) Minä hoonasin pari vanhaa sylinteriä (yksipiiriset) ja niistä tuli oikein hyvät. Tosin sitten kuitenkin ostin uudet... Ainakin motonetistä sai hoonausterää joka meni tuohon yksipiirisen sisään (en muista tarkkaa halkaisijaa) ja hiontaöljyksi vaihteistoöljyä. Tuli kuin uudet....eli varmasti olisi toiminut myös ne... Jos uskaltaa näinkin lähellä kesän kynnystä kokeilla, niin ainahan sitä voisi kokeilla hoonata ne. Onko ne ollut nyt autossa kiinni, eli toimineet ok ?
Purtsi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2010 Sempä takia just tuon otin irti, kun kaikki muut paikat jarruista olen saanut tarkistettua ja vieläkin on joutunut vähän pumppailemaan että saa jarrutettua. Eli eipä tuo mun käytössä ole ikinä kunnolla toiminut. Tuota ei kyllä pysty hoonaamaan, koska tuo epätasaisuus on (sormella kokeiltuna) sen verran syvää, että jos sen siitä saan hiottua tai hoonattua tasaiseksi, niin sen jälkeen tuo vasta vuotaakin. Tai noh, tiedä sitten kuinka paljon isomman sylinterin nuo tiivisteet sitten kunnolla tiivistävät. Kuhan saan nuo jarrut ekana pelittämään tolla vanhalla pääsylinterillä, niin voin sitten luppoajalla (jos sitä on), niin koettaa tuon fiksata vaikka hoonaamalla sitten. Eipä tuossa mitään menetä vaikka vähän menisi kokeilu reisille.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään