Jump to content

mikä kansi?

penna

Recommended Posts

Kirjoitettu

Tutkin viime viikonloppuna minin osia eli "aarteita" niin löysin kannen joka äkkiä katsomalla näyttää minin kannelta, mutta palotilat on isommat,  pyöriämmät ja reilummat venttiilit. Semmosia numeroita siinä on ku 126940, 14H ja 63.

post-563-13848034472473_thumb.jpg

post-563-1384803447274_thumb.jpg

Kirjoitettu

9 reikäinen 12G940 on 1275:n vakiokansi

imu 33,33mm

pako 29,53mm

ja viisaammat taas korjaa

Kirjoitettu

Sanoisin että vakio 1300:sen kansi, jonka palotiloja joku kotivirittäjä on vähän muotoillut.

Kirjoitettu

Yhessä imusarjassa oli 12G787 numero onko se mahollisesti kanteen kuuluva? tutkin niitä kannen palotiloja ja ne kyllä on pirun yhteneväiset keskenään, oisin mitannu venttiilit jos ne ois siihen. Kansi tuli minulle osa läjässä oululaiselta autopeltisepältä (nyt jo eläkkeellä) 10v sitte  joka on saattanu ajaa jopa minillä kilpaa 60 ja 70 luvulla.

Mitä tarkoittaa A+moottori? Minulla on monen näköistä kantta ja lohkoa muttei aavistustakaan miltä vuosilta, pitänee hommata kirja minkä avulla voi rueta selvittään niiden ikää.

Kirjoitettu

Kansi on varmaankin 70 luvulta Mailerista tai sitten vähän tuoreemmasta Allegrosta.

Se että se on kotona tehty, ei tarkoita että se olisi huono! Kotivirittäjäthän tekivät kilpakoneet millä ajettiin/pärjättiin!

Mikään S:n tai tehtaan tekemä 1300:sen kansi se ei ole. koska päätimmäiset pultinreijät puuttuvat.

Yleensä kyllä kotivirittäjätkin tekivät ne jälkeenpäin "koviin koneisiin"

A+:sat tuli 80-luvulla. Eroista en tarkkaan tiedä, kun en ole niin "uusien" koneitten kanssa pelannut.

Kirjoitettu

Kiitoksia tiedoista, minun osat onki sitte sitä vanhempaa mallia. Nämä foorumit kyllä helpottaa minin rakentelua, kaivoin vanhan minin esille joka on ollut minulla 17vuotta ja tehnyt siihen osa kartoitusta, valmistus ajan kohta 2011 kesälle  8)

Kirjoitettu

Onko imu ja pakosarja yhdessä? 2 pinnapulttia ei pystysuorassa vaan "viistosti"? Jos on niin luultavasti se on vakio imupakosarja 850/1000:sta.

Kamera mukaan ja projektisivulle tarinaa muidenkin ihmeteltäväksi.

Kirjoitettu

Nyt on pakko korjata omia kirjoituksia, eli minorv8:n linkittämästä pdf:stä näkee niinkuin asia on. Viistot pinnapultit => HS4 ja suorassa olevilla HS2.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...