J.Salla Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2010 Toteutin tässä taannoin pitkäaikaisen haaveni ja ostin -68vm MKII projektin. Nyt kaipaisin hiukan tietoja, etupään kunnostuksesta. Etupäähän tulee kaikki peltiosat uudet ja kaipaisin sisempien ja ulompien kolmiopeltien asennuksesta tietoja/kuvia. Sisälokasuojien vastaavat tiedot olis kyllä avuksi, jos joku osais kyseisissä asioissa, aloittelijaa jelpata??
koirankoppi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Mk1:ssä ja 2:ssa henkilömineissä päällimmäinen pelti on yhtenäinen osa koko kylkipeltiä, ovenkarmeinee/takakylkineen. Se on kiinni alimmaisessa pellissä pisteillä lokasuojan reunasta ja pystylistasta. Ulommainen kolmiopelti pitää vain leikata ovenkarmista sopivasta kohdasta poikki, mistä uuden voi sitten hitsata umpisaumalla kiinni. Alapelti on tukevampaa tekoa ja itsenäinen osa, joka on pisteillä kiinni korissa (jos osista on jotain jäljellä, niin kun rauhassa siististi purat niin näet rakenteen) Alimmainen sovitellaan ensin paikalleen yhdessä lokasuojan (ilmeisesti vaihdat nekin) ja oven saranoineen kanssa. Samalla mallaillaan jo päälipeltiäkin paikalleen. Kaikkia osia pitää sovitella yhdessä hyvin paikalleen ennenkuin alkaa kovasti hitsailemaan!! Konepeltiä myös!! Tarvikepellit ovat joskus tosi huonoja mittatarkkuudeltaan!! Ja joskus päälipelti on ihan eri paria alupellin kanssa. Olen tehnyt kovastikin töitä niitten sovituksesta. Alkuperäiset osat sopivat ns. heittämällä, jos niitä jostain saisi.
J.Salla Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Ongelma onkin siinä, kun auto oli sisälokasuojia myöten purettu, kun sen ostin. Eli purkuvaiheesta en tietoja/apua saanut kerättyä Näistä antamistasi tiedoista on kuitenkin paljon apua, kun peltejä alan paikalleen sovittaa. Kiitos paljon tiedoista.
koirankoppi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Huhtikuuta, 2010 Jos valita saisi projekteista, niin ennen ottaisin huonomman sellaisen joka on täysin kokonainen, kaikki osat paikallaan kuin paremman keskenjääneen puretun projektin jossa kaikki osat irroteltu, revitty miten sattuu ja hukattukin. Yleensä keskenjääneissä projekteissa kaikki mitä on tehty, on vain haitaksi Korostuu varsinkin silloin jos ei ole aikaisemmin vastaavaa laitetta pidellyt. Aina ei vain pääse valitsemaan. Molemmista on kokemusta
J.Salla Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Varmasti pitää paikkansa tuo mitä kirjoitit. Mutta tässä projektissa on kuitenki onneksi se hyvä puoli, että kaikki osat on tallessa. Etupään pellit kun vaan saan laitettua, niin sitten saa auton viedä maalarille.
abp-06 Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 9. Huhtikuuta, 2010 Terve. Pistäs kuvia niin saa katsella minkälainen on tekeillä. Itse laitan kun olen edennyt enemmän. Tulee varmaan tehtyä sivut niin saa seurataja kommentoida.
J.Salla Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Huhtikuuta, 2010 Moi. Voin laittaa muutaman kuvan, ensviikon aikana.
2x-77 Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 16. Huhtikuuta, 2010 Tuli tossa yks ilta poikettua Salla J tallissa katsomassa projektin edistymistä.On siinä keulassa vähän pitelemistä.Autosta nimittäin puuttuu keula kokonaan tulipeltiin asti.Tuulilasin alareuna ja myös konehuoneen sivut sinne ovitolpaan asti.Kaikki peltiosat on korjauspeltinä ja se teetää ihmetelyä että mitä kohtaa on ns.tuplana.Mut eiköhän ne kaikki paikkansa löydä aikanaan.Paljon vaan TYÖNILOA Jannelle.
koirankoppi Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 18. Huhtikuuta, 2010 Autosta on ilmeisesti aiottu tehdä filippikeula, jos konehuoneen sisäsivutkin puuttuvat?? Purkaminen on aina helpompaa kuin kokoaminen ;) Siksi näitä "keskenjääneitä projekteja" onkin usein tarjolla.
J.Salla Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2010 Hiukan kesti kuvan lisäys, mut tästä autoa lähdin rakentamaan.
koirankoppi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Purkuinto on ainakin ollut kova ;) Ei ole ehditty edes kaikkia osia purkaa.(johtosarja, aurinkolippa,peili) Näyttää "normi" keskenjääneeltä projektilta. Mutta mitäänhän ei ole lopullisesti pilattu! Kovalla työllä ja tarkkuudella hyvä tulee! Etukelkka kannatta ripustaa paikalleen myös kun alat asemoida peltejä. Sellaiset korjauspellitkin on mielestäni saatavana, missä on mukana täydellisesti lokasuojan sisäosat ja alempi kolmiopelti valmiina kokonaisuutena. Sellainen helpottaisi työtä. Mutta kyllä sen paloistakin kokoaa. Tarkkuutta vaatii, että kaikki luukut sopii ja saumat suorassa.
Idefix Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Jeps. Etukelkka kiinni ja siinäpä tulee sitten naamapellin (maskipellin) paikka asemoitua kerralla oikein. Se toimii samalla tukena jonka ympärille rakentaa keulaa, ja samalla tulee varmistettua että auton suoruuden kannalta olennaiset pellit menee oikeisiin paikkoihin. Varsinkin kun ne sisäpuoliset sivupellit on otettu pois. Jos laittaa naamapellin pelkästään lokasuojien mukaisesti linjaan, niin saattaapi käydä että kelkka ei mahdu omaan koloonsa tai että etupuolen kiinnityspisteisiin jää väliä ja joutuu laittamaan prikkoja tms väliin...
minorv8 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Kelkka kantsii tarkistaa ettei ole kovasti kiero. Muuten keula tulee olemaan viturallaan...
Idefix Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 totta..minunkin nurkissa on sellainen korkkiruuvi pyörinyt joskus, taisipa olla tuon 'seitenkympin' alkuperäinen kelkka...Todennäköisesti siitä oli auto joskus hinattu suosta irti, sen verran oli mutkilla se etupalkki...
J.Salla Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2010 Olen kelkan tarkistanut ja ihan hyvässä kunnossa on ja sen mukaan olen etupäätä alottanutkin kasaamaan. Näyttää siltä että tästä projektista selvitään, hitaasti mutta varmasti.
J.Salla Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2010 Tältä näytti projekti viime viikonloppuna.
koirankoppi Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 7. Toukokuuta, 2010 Nythän näyttää jo hyvältä!! Mikä muuten estää sinua ottamasta tuota johtosarjaa mittareineen kokonaan pois kunnostuksen ajaksi???? Olishan se paljon helpompaa puuhailla kun ei tarvitse varoa sitä ja peitellä! Ja voisi irrallaan putsailla ja tarkistaa senkin! Minissähän sekin on maailman helpoin irrotettava. Mutta tietysti kukin tekee tyylillään.
J.Salla Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta, 2010 Voishan sen pois ottaakin, mut se nyt vaan on jääny irroittamatta. Laiskuus varmaa sen osalta iskeny :D
J.Salla Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2012 Projektin päivitykset on jääny vähälle, mut tässämallissa nyt ollaan. Jotain pientä vielä puuttuu ulkoa kuten sivupeili, mutta aikas hyväs mallis on ulkoo. Kaikki matot puuttuu sisältä ja ovipahvit. Tarkoitus olis että saisin katsatettua auton kesäkuun aikana, niin sitte pääsis vihdoinkin ajelemaan..
J.Salla Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2012 Tänään tuli sitte projekti siihen pisteeseen, että katsastusmies antoi miniin kilvet!! :D Nyt pääsee sitte vihdoinkin toteuttamaan nuoruuden haaveen, minillä ajelun muodossa ;D
Idefix Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2012 Isot onnittelut taas uuden Minin rekisteriin menon johdosta. Nythän sinä pääset hakemaan piparkakkumuottisi itse Tampereen tapahtumassa..... Sami
J.Salla Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2012 Kiitos.. Tampereelle tulen jokatapauksessa, minillä tai ilman. Siinä tapauksessa ilman, jos kytkin ei kestä.. Luistaa aikas paljon.. Harmittaa kun en sitä laittanu kun moottori oli pois..
club75 Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 21. Toukokuuta, 2012 voi sen vaihtaa vaikka kone onkin paikallaan, lukase aikaisempia ketjuja
koirankoppi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 Kopan kannen irrotus/kiinnitys vaatii eniten kärsivällisyyttä (ruuvit ahtaissa paikoissa). Muuten aika simppeli homma kun on oikeanlainen ulosvetäjä vauhtipyörälle.
J.Salla Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Toukokuuta, 2012 Täytyy ottaa sitte kytkin työn alle, kunhan aikaa vaan löytyy. En pidä sil nyt ihan kauheeta kiirettä, koska rauhallisessa ajossa toimii kuitenkin aika hyvin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään