Jump to content

Pissapoika vm. -71

salmin23

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kertokaapas taas paremmin tietävät...

Minkälainen lasinpesurisysteemi on alun perin ollut Morris Mini 850 vm. -71 autossa? Ilmeisesti käsipumppu katkaisinpaneelissa, mutta minkälainen säiliö ja minne kiinnitettynä? Kuvakin ois kiva  ;)

Entisöin kyseistä vempelettä eikä omassani ollut pissapojasta jäljellä mitään.

Kiitosta jo ennakkoon!  8)

Kirjoitettu

Kiinnitys rintapeltiin ,oikealle puolelle (?) . Sellaista ohutta peltiä oleva L-mallinen kiinnitysrauta takana ja alla. Oliko se lankamallinen vai "lattarautamallinen" mikä pitää säiliön paikallaan (Huono selittää, kuvia pliis)

Kirjoitettu

http://www.minispares.com/Product.aspx? ... %20ORIGI...

Omassani ollut tuollainen pyöreämpi alunperin.

Luulen kanssa että tällänen siinä kuuluu olla. Kun kerran mainitsit tuon käsipumpun.

Toi ylempi malli on mun mielestä sellainen missä on jo sähköpumppu.

17H2536.jpg

mulla on -72 käsipumppu ja juurikin tuo uudempi pullo (ei pyöreä), eikös se sähköinen tullut vasta -74 tai -75

Kirjoitettu

Ei ainakaan -75 ollut sähköistä pumppua (ostin silloin uuden Minin ittelle). Käsin pumpattiin vettä...

Oliko -80 Mineissä , en muista ihan varmasti ( ostin sellaisenkin uutena aikoinaan).

Kirjoitettu

Se mitä olen "raatoja" purkanut, niin Mk 3:ssa ollut tuo ns D-mallinen myös käsipumpulla.

Ihan alkupään, kuten tuo 71 voi olla ollut myös tota pyöreää vanhaa mallia.

Kirjoitettu

joo heitti 5 vuodella tuo minun sähköpumppu muistikuva eli -80 pitäs jo olla sähköllä

viisaammat korjatkoon

Kirjoitettu

Kaikissa alkuperäiskuntoisissa -71 mk3:sa mitä oon nähnyt on ollut toi pyöreä säiliö.

Lankamallinen pidin oli mk1 alkupäässä ja myöhemmin se "latikka-malli" eli tuollainen kuin tailke:n kuvassa.

Kirjoitettu

Huikeaa tietoa, kiitos aktiivisuudestanne!  :)

Vielä jos joku viitsisi laittaa kuvaa siitä, mihin kohtaan tuo pullon rauta kiinnitetään?

Tarkoitus olisi rakennella Miniä museorekisteriin, siksi niin tarkkaa hommaa.

Kirjoitettu

Eilinen satunnaisotanta/gallup meilläpäin antoi 99% varmuudella pyöreän purkin alkupään mk3:iin, ota tuosta sit selvää, oma ääni menee pyöreälle.

Kirjoitettu

Minulta löytyi alkup. vuonna 70 painettu Mk 3 Morris Minin esite ja siitä voi päätellä, että ainakin ensimmäisissä Mk 3:ssa on sama lieriö pissapojan säiliönä kuin Mk 1:ssä ja 2:ssa.

Kirjoitettu
Minkälainen lasinpesurisysteemi on alun perin ollut Morris Mini 850 vm. -71 autossa? Ilmeisesti käsipumppu katkaisinpaneelissa, mutta minkälainen säiliö ja minne kiinnitettynä? Kuvakin ois kiva

Näin pönttö on sijoitettu MK II koppaan ja myös ainakin alkupään MK III konetilaan

pissapoika3.jpg

Kuva on Niinisalossa näytillä (myynnissä) muutama vuosi sitten olleesta autosta, ei tullut kauppoja

• 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Mulla on alkuvuodesta 1971 rekisteröity Clubman ja siinä on tuo puolipyöreä pullo ja käsipumppu. Aikoinaan minulla oli 1970 mallin kasipuolikas ja siinä pullo oli pyöreä. Molemmissa autoissani pullo oli samassa paikassa eli mittarin reiän oikealla puolella kuskin paikalta katsottuna.

• 2 years later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...