johnny Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Huhtikuuta, 2010 sulla En kyllä ole koskaan huomannut tuommoista rallatusta getrageissa. Ihan uusi juttu minulle. sulla täytyy sit olla midlandin laatikko, ehjä sellainen. :D
Guest Huikko Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2010 Siis missään autossa jossa on ollut getragin laatikko. Näitä on laiteltu laipoilla vaikka mihin vehkeisiin ja osassa on ollut alkuperäisenä.
TareK Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2010 Ei täälläkään rallata mikää laatikossa tosin ajettu vasta 50tkm . Eikö se ollut nii että MCS ssä on getracin loota siis 6-v ja normi cooppereissa 5-v joku muu. vai miten se meni? :o :o :o :o
Antinontoxic Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 Näin ne kaikki sanoo, että se rallatus on normaalia, mutta toisinaan meinaa ottaa hermoon vaikka on jo oppinut nostamaan kytkimen hiljaa ylös. On tosiaan kuulemma vaihdettu kokonaisia laatikoita, kytkimiä, painelaakereita sun muita vaihtelevin tuloksin. Toisilla vika korjautuu, toisilla tulee hetken päästä takaisin ja joillakin ei korjaudu oikein millään.
Guest Huikko Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 Morris Marinassa saa laatikko rallattaa ja sitä voi joku selvin päin pitää normaalinakin. Ei tämän hintaluokan vehkeissä eikä muutenkaan laatulaatikoissa. Jos Getrag rallattaa, niin se tuntuu lähinnä vain selittelyltä että olisi jotenkin normaalia. Laskin nopeasti päissäni (en siis selvin päin) perjantaina, että ainakin tusinan verran on ajeltu getragin laatikoilla varustetuilla autoilla. Ikinä ei ole rallattanut mikään aski.
scooper Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 Se mitä kerroin faijani toikaisseen voidaan laittaa hyvän arvauksen piikkiin, mutta faijan kohdalla puhuttiinkin luullakseni lähinnä 60-70 luvun bemareista. Minin kohdalla yleisimmin "rallattavasta" äänestä puhuttaessa äänen aiheuttaa kaksoismassavauhtipyörä. Tätä omallakin kohdalla tukee vahvasti se fakta, että autostani (vm 2003- six-speed-getrag) kuului täysin samanlainen ääni idlenä (moottorin kierrosnopeus ~ 800rpm), vaihde vapaalla&kytkin kiiinni, kun autossa oli 18tkm mittarissa ja kun autossa on nyt mittarissa 138tkm (eli olen ajanut ongelmitta 120tkm(*). Johnnyn tapauksessa on voinut olla kyse painelaakeristakin, en tiedä. Emme tiedä minkälainen ääni on ollut. Vanhemmissa R53 Mineissä kaksoimassavauhtipyörän jousien kalibraatio ei ole osunut täysin kohdalleen (moottorin tyhjäkäyntinopeus on osunut voimansiirron resonanssitaajuudelle), joten on ollut täysin normaalia, että on voinut kuulua tietynlaista "rallatusta" moottorin tyhjäkäyntinopeudella (vaihde vapaalla&kytkin kiinni=pedaali ylhäällä). *)Tämä ei ole ollut vaarallista, mutta on tietysti korjattu myöhemmissä valmistuserissä. Virheellisesti puhumme Getrag:n "rallatuksesta"... paremminkin voisi yleistää (virheellisesti), jos välttämättä haluaa, puhuen voimansiirron "rallatuksesta". Toisaalta... mistäpä mä mitään tiedän... mikään mekaanikko ole. EDIT: Kuitenkin ihan kiva, että joku on "tuosta vaan" purkanut ja kasannut lootan... ja toimiikin vielä kaiken jälkeen... *hats off* Johnny.
johnny Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2010 en tiedä getrageista mut midlandit on ainaki pamahtanu aika monesta ministä ja sen on tuskin aiheuttanut mikään painelaakeri.. omasta autosta laatikko piti ääntä juurikin kytkin ylhäällä mikä viittaa kytkinakselin laakereihin. toinen laakereista pitikin sitten pientä rohinaa ja jos tämä sama laakeri olisi lopulta pettänyt olisi myös laatikko ollut entinen.. sehän on selvää. ? kun taas resonanssiääntä pitävä vauhtipyörä ei laatikolle tietenkään mitään tee. ettei se olis sitten vaan liian kevyt se getragin kaveriksi laitettu vauhtipyörä? eikös nuo ässissä oo alumiinisia?? jostain on lukenut et turhan kevyet pitävät turhan kovaa ääntä :p niin ja tämän kaikenhan voisi tiivistää.. :D eli Antinontoxic, jos sinulla on getrag, rallatukseen täytyy vaan tottua jos taas midland, asialle olisi hyvä tehdä jotakin ennen kuin se pamahtaa ;) nojoo.. ehkei se nyt ihan noinkaa mee? en tiedä, laakkosellakaan ne ei oo suostunut kertomaan minkä takia niitä askeja on vaihdettu.
Antinontoxic Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 niin ja tämän kaikenhan voisi tiivistää.. :D eli Antinontoxic, jos sinulla on getrag, rallatukseen täytyy vaan tottua jos taas midland, asialle olisi hyvä tehdä jotakin ennen kuin se pamahtaa ;) Kyl se onneks on sentään getrag ;) Tein aiheesta talvella videonkin... lopussa ääni kuuluu parhaiten kun kuvattu kuskin eturenkaan välistä.
johnny Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 tuohan kuullostaa jo enemmänkin traktorilta tai joltain! :o voiko tuommosta nyt sitten resonanssin piikkiin laittaa.. ? omassa taas oli ihan sellainen.. erilainen :D aivan sama kun ääntäisi r:rrää pitkään ja korkealta :p
Antinontoxic Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 tuohan kuullostaa jo enemmänkin traktorilta tai joltain! :o voiko tuommosta nyt sitten resonanssin piikkiin laittaa.. ? omassa taas oli ihan sellainen.. erilainen :D aivan sama kun ääntäisi r:rrää pitkään ja korkealta :p Videolla kuulostaa pahemmalta kuin itseasiassa on, mutta en lähtisi resonoinnin piikkiin laittamaan. Sellaista "kalkatustahan" se on...
jvuotila Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Videolla kuulostaa pahemmalta kuin itseasiassa on, mutta en lähtisi resonoinnin piikkiin laittamaan. Sellaista "kalkatustahan" se on... Moottoripyörissä ainakin aika yleisesti nokkaketjun kiristin pitää tuollaista varsin ikävää ääntä kun on kulunut loppuun. Onko Minissä ketju vai hihna?
johnny Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2010 ketjut noissa taitaa olla.. mutta jos kytkimen liike muuttaa sitä ääntä tai se häviää kokonaan niin ei se voi olla kiristimestä kiinni. tai jos sulla on siinä kaksi eri ääntä. häviiks se "kalkatus" kokonaan missään vaiheessa? vai muuttuuko se pelkästään?
Antinontoxic Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2010 ketjut noissa taitaa olla.. mutta jos kytkimen liike muuttaa sitä ääntä tai se häviää kokonaan niin ei se voi olla kiristimestä kiinni. tai jos sulla on siinä kaksi eri ääntä. häviiks se "kalkatus" kokonaan missään vaiheessa? vai muuttuuko se pelkästään? Auto käynnissä, vaihde vapaalla. Ääntä ei kuulu jos: - Kytkin on painettuna pohjaan Ääni kuuluu jos: - Kytkin on nostettuna - Ääni kuuluu sitä kovempaa/selvemmin, mitä nopeammin kytkin on nostettu - Ääni seuraa auton kierroksia eli "tihenee" jos kaasupoljinta painetaan
scooper Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2010 Mulla taisi mennä ohi... mikä auto sulla Antinontoxic olikaan... ...jos R53 S, niin mulla ei ole lisättävää.. googlea loput...
Antinontoxic Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2010 Mulla taisi mennä ohi... mikä auto sulla Antinontoxic olikaan... ...jos R53 S, niin mulla ei ole lisättävää.. googlea loput... Sehän se.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään