TareK Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2010 Hei kaikki Ministit ! Hieman epäilyttää tuollainen tehon lisäys pelkällä ohjelmiston muuttamisella... Onko kellään oikeita kokemuksia ? Onkohan noista ns. lastuvirityksistä mitään hyötyä? Vai pitäisikö autoon tehdä muutakin muutoksia että ohjelmisto muutos vaikuttaa. Käsittääkseni tuo ohjelmisto on tehty vakio Cooper S koneelle. Kertokaa ihmeessä kokemuksia, virittelyistänne. Ja miten muutoskatsastuksessa meni? ;) Sivulta poimittu : 1.6 Turbo (SIEMENS VDO Mini) 125 kW/170 hv 220 Nm 156 kW/212 hv 260 Nm hinta 720€ ::) linkki: http://www.turbotec.com/henkiloautot/et ... staja=mini
JPTT Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2010 Painetta nostetaan yleensä ja sytytyksen ennakko muutetaan. Ecun karttoja muutetaan erilaisiksi. Polttoaineen syöttöä muutetaan rikkammaksi jotta turbo ei sula jne. Seokset on hyvä katsoa kohdilleen dynotuksen yhteydessä, sillä yleensä ne voi mennä poskelleen ja moottorivaurio seuraa... Yleensä noissa virijutuissa pelkkä lastutus ei ole tie taivaaseen, se on oleellinen toki, mutta paikkojen avarrus auttaa myös. Monet noista lastusoftista voi muutoskatsastaa, jos niillä on tuv hyväksyntä. 10%-15% tehomuutos lastulla on aika normaali, sen ylimeneviin voi suhtautua varauksella (huipputeho ei kerro kaikkea vaan mitä niitten käyrien alla on). Niin kyseessähän oli R53, joten turbo kommenttini voi jättää väliin...
drmrfi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 R53:een järkevä ensilinjan viritys on vaihtaa ahtimen hihnapyörä pienemmäksi (esim. -15%) ;)
TareK Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Helmikuuta, 2010 Mitä tuon hihnapyörän vaihtaminen auttaa? Siis viri pulley? ::)
Mini1380 Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2010 Nostaa ahtoja=lisää tehoja
claymad Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2010 öö tyhmä kysymys mut oliks tossa remmissä joku hukkaportin tapainen systeemi mikä rajaa noi ahdot johonkin tiettyyn paineeseen... vai mites Cabriolla toi oli tehty, kun eiks siin ollu just R53:n kilkkkeet... vai muistankohan ihan väärin.
skithund Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2010 öö tyhmä kysymys mut oliks tossa remmissä joku hukkaportin tapainen systeemi mikä rajaa noi ahdot johonkin tiettyyn paineeseen... Itse ahtopaineenhan rajaa pitkälti ahdinpyörän koko/moniurahihnan pyörintänopeus. Minissä on myös käytössä "bypass valve", jonka virka on ilmeisesti hieman rajoittaa ahtimeen syötettävän ilman määrää. Asennusta odottaakin pöydällä hieman kireämmällä jousella ja kokonaan sulkeutuvalla läpällä varustettu "Detroit Tuned Bypass Valve", ihan vaan varmuuden vuoksi :)
TareK Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2010 Skithund sulla näyttääkin olevan tossa coopperissa hieman enemmän kilkettä, onko sinulla jossain tarinaa rakentelustasi? Kiitos jo kaikille vastanneille. 8) ;D
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään