Jump to content

Mini Coopers 170hp vm 2004 Turbotec ohjelmalla hyötyä?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Hei kaikki Ministit !

 

Hieman epäilyttää tuollainen tehon lisäys pelkällä ohjelmiston muuttamisella... Onko kellään oikeita kokemuksia ?

Onkohan noista ns. lastuvirityksistä mitään hyötyä? Vai pitäisikö autoon tehdä muutakin muutoksia että ohjelmisto muutos vaikuttaa. Käsittääkseni tuo ohjelmisto on tehty vakio Cooper S koneelle.

Kertokaa ihmeessä kokemuksia, virittelyistänne. Ja miten muutoskatsastuksessa meni?  ;)

 

Sivulta poimittu :

 

1.6 Turbo (SIEMENS VDO Mini)   125 kW/170 hv 220 Nm           156 kW/212 hv 260 Nm hinta 720€

 

::)

 

linkki:

 

http://www.turbotec.com/henkiloautot/et ... staja=mini

Kirjoitettu

Painetta nostetaan yleensä ja sytytyksen ennakko muutetaan. Ecun karttoja muutetaan erilaisiksi. Polttoaineen syöttöä muutetaan rikkammaksi jotta turbo ei sula jne.

 

Seokset on hyvä katsoa kohdilleen dynotuksen yhteydessä, sillä yleensä ne voi mennä poskelleen ja moottorivaurio seuraa...

 

Yleensä noissa virijutuissa pelkkä lastutus ei ole tie taivaaseen, se on oleellinen toki, mutta paikkojen avarrus auttaa myös.

 

Monet noista lastusoftista voi muutoskatsastaa, jos niillä on tuv hyväksyntä.

 

10%-15% tehomuutos lastulla on aika normaali, sen ylimeneviin voi suhtautua varauksella (huipputeho ei kerro kaikkea vaan mitä niitten käyrien alla on).

 

 

Niin kyseessähän oli R53, joten turbo kommenttini voi jättää väliin...

Kirjoitettu

öö tyhmä kysymys mut oliks tossa remmissä joku hukkaportin tapainen systeemi mikä rajaa noi ahdot johonkin tiettyyn paineeseen... vai mites Cabriolla toi  oli tehty, kun eiks siin ollu just R53:n kilkkkeet... vai muistankohan ihan väärin. 

Kirjoitettu

öö tyhmä kysymys mut oliks tossa remmissä joku hukkaportin tapainen systeemi mikä rajaa noi ahdot johonkin tiettyyn paineeseen...

 

Itse ahtopaineenhan rajaa pitkälti ahdinpyörän koko/moniurahihnan pyörintänopeus. Minissä on myös käytössä "bypass valve", jonka virka on ilmeisesti hieman rajoittaa ahtimeen syötettävän ilman määrää.

 

Asennusta odottaakin pöydällä hieman kireämmällä jousella ja kokonaan sulkeutuvalla läpällä varustettu "Detroit Tuned Bypass Valve", ihan vaan varmuuden vuoksi :)

Kirjoitettu

Skithund sulla näyttääkin olevan tossa coopperissa hieman enemmän kilkettä, onko sinulla jossain tarinaa rakentelustasi?

 

Kiitos jo kaikille vastanneille.  8)  ;D

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...