Tepa Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2010 Mitä eroa on vanhemmalla ja uudemmalla pyyhkijän moottorilla? Sopiiko vm.69 Austiniin ihan kumpi vain?
club75 Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2010 taitaa se uudempi sopia tuohon eli vanhempi
claymad Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2010 Eikös tohon mk2:n mee vaan toi vanhempi malli, kun se tulee sinne kuskinpuolelle ja pulteilla kiinni rintapeltiin, uudemmathan tulee hanttarin puolelle ja sillä pannalla kiinni.
minorv8 Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2010 Vanhempi kulmikas runko, ei parkkeeraa itse. Yleensä yksi nopeus. Uudempi pyöreä runko, parkkeeraa itse. Valtaosa 2 nopeuksisia. 69-malliseen kuuluu vielä tuo vanhempi mutta saa siihen värkättyä uudemmankin kunhan tekee kiinnitykset ja sähköt.
ek Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Tammikuuta, 2010 aiheeseen liittyvää.... en kirjaa tuppaa löytään mistään niin kysytään kun on noi johdot vähän sekasin! pyyhkijän mosassa(uus malli) on kolme johtoo pun. sin. ja kelt. Miten kytketään?
ek Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 30. Tammikuuta, 2010 eikö kellään oo tietoa?? tai kirjaa mistä kattoo?
minorv8 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 Ne kolme piuhaa tulee siihen vaaleaan kytkimeen, joka ohjaa pyyhkimien parkkitoimintoa. Siihen samaan kikkareeseen tulee sitten johtosarjan pistoke. Mä voin tsekata ton johtojen järjestyksen jos vain suinkin muistan.
ek Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 nojoo... ton verran mäkin jo päättelin.... ja päättelin vielä lisääkin että värit on: maa + 1 nopeus+ 2 nopeus mut sitten ne parkkeeraus nastat ja toiminta on vähän hakusessa? Toiseen taitaa tulla virtalukon takaa +12v mutta miten se parkkeeraus tapahtuu on mysteeri.? Omaa kirjaa en oo vieläkään löytäny vaikka talli on käännetty ympäri. Ja minin omasta johtosarjasta ei oo yhtään johtoo jäljellä että ei sitä pistoketta niin vaan liitetä.... Että jos Jukka vaan muistat niin oisin kiitollinen!
minorv8 Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 No joo, siihen valkoiseen tsydeemiin tulee ne 3 piuhaa. Katkaisijassa on 3 about 5 mm leveää nastaa L-kirjaimen muodossa. Siihen yksinäiseen (L-kirjaimen lyhyeen sakaraan) tulee sininen piuha. L-kirjaimen pitkällä sivulla on kaksi nastaa vierekkäin. Sinisen viereen keltainen, ja viimeiseen tulee punainen. Onko sulla se 5 napainen pistoke olemassa ? Jos ei niin mulla on jossain jemmassa. Millaisella katkaisijalla sulla pyyhkijät on ?
ek Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 31. Tammikuuta, 2010 Jees se valkonen pistoke on kiinni mosassa. kytkintä en oo vielä valinnu (ei orkkis). Eli sitten sininen on maa, keltanen 2 nopeus ja punanen 1 nopeus ja punasen viereen toiselle puolelle pitkää sivua virta-avaimen +12v. Parkkeeraus on kysymysmerkki ja yks nasta jäljellä mut tarviiks se jonkun releen? siis se parkkeeraus?
minorv8 Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Helmikuuta, 2010 Ei tarvi välttämättä. Mä tein aikoinaan sähköt fordin viiksikatkaisijoille. Mulla pitäisi olla vielä kaaviot tallella, laitan postia kunhan ehdin kaivaa ne esiin.
minorv8 Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2010 Eipä löytynyt enää muuta kuin noi kaaviot joilla tein Miniin ja Minoriin sähköt Escortin ja Orionin viiksille. Mutta siinä pistokkeessa on 5 piuhaa. Musta piuha on maa. Sini/vihreä (ULG) on hidas nopeus, puna/vihreä (RLG) on kakkosnopeus. Elikkäs, jos musta menee maahan ja syötät 12V sini/vihreään piuhaan niin ollaan ykkösnopeudella. Kun katkaiset virran niin moottori pysähtyy. Sama jutska nopeammalla. Parkki toimii siten että 5-napaiseen pistokkeeseen tulee 12V jännite vihreä/oranssi (LGO) tai pelkällä vihreällä (G) piuhalla. Kun heität katkaisijan OFFiin, parkkikatkaisija yhdistää edelleen, virta palaa katkaisijalle ruskea/vihreää (NLG) piuhaa pitkin. Katkaisijan OFF asennossa on yhteys NLG ja ULG piuhan välillä ja virta kulkee takaisin moottorille. Moottorin pyörähtäessä kohti parkkiasentoa moottorissa olevan ison nailonpyörän alla oleva lipare katkaisee virran LGO ja NLG piuhojen väliltä. Lyhenteet Lucasin värikoodeja piuhoille. Oliko riittävän sekavaa ?
ek Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 6. Helmikuuta, 2010 sekavaa kyllä, mutta tajusin ja testasin ja toimii kiitoksia!
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään