axn1 Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2012 onko tämä auto jo saatu korjattua?
MikaJ Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Elokuuta, 2012 Vähän havaintoja kun joutusin vähän tuota omaa SPi:n ruiskua ronkkimaan liian suurien päästöjen takia. Syylliset olivat testerin mukaan imulämpö ja lambda. Imulämpö ei varmasti olisi haitannut koska se kokonaan rikkoutuaan menee 35asteen "limp-modeen", eikä vaikuta päästöihin siten paljoa mitään. Lambda sen sijaan oli turkasen hidas, no sehän oli jo laskennallisen eliniän yli paljon koska oli alkuperäinen. Mutta sitten siihen kun vaihdetaan uusi lambda, eikä välttämättä mene päästöistä sittenkään läpi. MEMS näyttää olevan turkasen hidas muuttamaan adaptioarvoja ja oppimaan että on uusi ehjä lambda paikoillaan. Ei tässä mitään varsinaista ongelmaa yleensä ole, mutta vasta viikon ja noin 300kilsan ajojen jälkeen rupesi toimaan niinkuin pitää. Elikkä uuden lambdan vaihdon jälkeen pitää vain ajella runsaasti ennen uusinta päästöjen mittausta. En tarkkaan tiedä auttaako pelkät kilometrit, vai pitääkö tulla ajosyklejä että adaptaatio lähtee muuttumaan. Olisi kiva löytää jotain tarkempaa dokumenttia tuon MEMS:n sielunelämästä, mutta ei vielä ole tullut vastaan. MPi:n MEMS on ihan hieman uudempaa sukupolvea, mutta oletan että on suurinpiirtein samat funktiot kuin tuossa SPi:n boksissa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään