artwave Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2010 Moi, Nesteen taso on päässyt alle MINImin, osaako kukaan sanoa mistä ja mitä nestettä kannattaa lisätä. Jostain taisin lukea että jos vain vähän pitää lisätä, käy pelkkä tislattu vesi? -A-
Mini1380 Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2010 Toki tislattu vesi on parempaa mut ihan vesijohtovettä sinne yleensä pistetään.
JPTT Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Jäähdytinnesteen vajuminenkin lienee cooper ässän "ominaisuus". Onhan jäähdytysnesteen paisuntasäiliö kätevästi heti 800+ asteisen turbon kyljessä. Ei siis ihme että sitä haihtuu taivaan tuuliin. Sellaista tämä elämä pikkuautojen kanssa on...
Heppu Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Nesteen taso on päässyt alle MINImin, osaako kukaan sanoa mistä ja mitä nestettä kannattaa lisätä. Minissä on vihreät nesteet tehtaalta tullessa ja samaa laittoivat huollossa. Itse olen lisäillyt korrekin sinistä coolant nestettä ja puolet vettä. Näitä kahta tyyppiä voi sekoittaa. Elä vaan käytä punaista nestettä, se on eri autoihin se ...
IceFire Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 2002-2006 malleissa ainakin neuvotaan käyttämään punaista nestettä. Uudemmista en tiedä. Voi olla että väri on vaihtunut moottorin vaihdon myötä.
Heppu Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 2002-2006 malleissa ainakin neuvotaan käyttämään punaista nestettä. Uudemmista en tiedä. Voi olla että väri on vaihtunut moottorin vaihdon myötä. Itse kysyin Laakkosen bmw-mini huoltoneuvojalta tästä ja sain tiedon että vihreetä on. Tämän totesin myös II-huollon jälkeen, kun säiliöön kurkkasin. Oma autoni on v. 2004 mallia ...
JPTT Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Onkos muuten syytä siihen, miksi minissä ei ole moottorinlämpötila näyttöä? Ainoastaan varoitusvalo?
MikaJ Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2010 Ei oikeen missään uudemmassa autossa enää ole lämpömittaria. Älkää antako hämätä itseänne vaikka sen näköinen mittari uudemman auton mittaristosta löytyisi, harvemmin se näyttää moottorin lämpötilaa. Siinä näytetään sitä mitä halutaan, mittari voi pysyä samassa kohdassa, mutta moottori voi oikeasti olla mitä vaan 50-100astetta.
Guest Huikko Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2010 Moottorin lämpötilamittarin saa marmoritiskiltä hintaan 230€ asennettuna. 350€ asennettuna saa kaksi mittaria. Vaihtoehtoja on tuo lämpötila, suhteellinen vääntömomentti (ahtopainemittari se oikeasti on) ja g-voimamittari.
IceFire Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2010 Vaikuttaa siltä ettei väri välttämättä määrää mitä ainetta se on. Huoltokirjassa lukee vain että jäähdytysnesteen pitäisi olla etyleeniglykoli pohjaista. Hain kaupasta punaista nestettä, jossa olivat nuo kyseiset taikasanat. Jäähdytysnesteen lämpötilan saa näkymään kilometrimittarin tilalle ihan vakiona naputtelemalla vähän resettinappia, mutta se pitää tehdä joka kerta eli siitä on lähinnä iloa seuraamaan, että termostaatti ja tuuletin toimivat oikeissa lämpötiloissa. The information displays in place of your mileometer, so you DO NOT have to have the MINI OBC/Trip Computer option to see this. A complete list of functions is below, this example is how to get into the menu number '7'. 1. With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1. 2. The screen will say 'Test' and a number. 3. Scroll through, (pressing reset button) through to test 19 and wait a moment. 4. Wait and the message will say "log i-off" then "log i-on" and back to "log i-off" again. When "log i-off" appears, press again. You are now in the system. (Woooo) 5. You can (if you wish) start the ignition any time from now. 6. Scroll through to test 7.0 (or whichever from the list below) and wait a moment, after a pause you will enter the test 7.* range of information. 7. You can scroll through now (7.1,7.2,7.3 etc.) using the reset button. 8. You can exit each menu by pressing, holding for a few seconds, then releasing the reset button. 9. To leave the system scroll to 19 and leave it for a few moments. Switching off the ignition also exits the system. Test: 1.0 Chassis number 1.1 Kilometer count 1.2 Parts number 1.3 Coding-, Diagnostic- and Bus-index 1.4 Production Date (Calender week/year) 1.5 Hard- and Software status 1.6 Injectorstatus, Cylinder count, Engine factor. 2.0 Combisystem Test 3.0 Service intervall counter 4.0 Actual fuel consumption in l/100km. eg.0154 = 15,4 liters/100kms. 4.1 Consumption in liters/100kms. 5.0 Distance consumption in l/100kms. 5.1 Actual rest distance with available fuel in Kms. 6.0 Actual amount of fuel in tank. eg. 123321 =12,3liters left 32,1 liters right 6.1 Total amount of fuel in tank. 6.2 Show value of Fuel guage. 1= both senders OK, 2= sender failure, 3=ti signal unplausible (no reading) 7.0 Actual coolant temp. 7.1 Actual outside temp. 7.2 Actual engine revs. 7.3 Actual speed 8.0 Hexadecimal readings of menu 7.0 to 7.3 9.0 Actual on board voltage (Battery) 10.0 Land codes 11.0 Unit codes 12.0 No funktion 13.0 Gong test 14.0 - 14.4 On board diagnostic codes. eg 000000 = no failures 15.0 - 18.0 No funktion 19.0 On/Off for Test menu. 20.0 Correction factor for Fuel consumption Formula for correction: Shown consumption x 1000 / user defined consumption Push the trip reset button to begin the correction. Numbers count up from 0-9, when correct number shows push trip reset button. 20.1 Sets 10ths. for consumption factor 20.2 Sets 100ths. and 1000ths. for consumption factor 20.3 Saves the new consumption factor and shows new value 21.0 Software reset. (Same as disconnecting battery)
Heppu Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2010 Vaikuttaa siltä ettei väri välttämättä määrää mitä ainetta se on. Huoltokirjassa lukee vain että jäähdytysnesteen pitäisi olla etyleeniglykoli pohjaista. Koostumus Pääasia, että aine on samaa mitä jo moottorissa on.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään