Jump to content

Engine fault reduced power (MCS R55/56 omistajat lukekaa ja reagoikaa)


Recommended Posts

Kirjoitettu
samoin on maksettu äänieristyksestä, ruostesuojauksesta ja maalipintakäsittelystä. Lasitkin on käsitelty. Mitään noista ei saa takaisin, ei vaikuta vaihtoarvoon mitenkään.

 

Mikäs noista liittyy auton huonouteen!

Yksikään nyky-auto ei kyllä oikeesti vaadi mitään lisä-äänieristyksiä (240 volvo kylläkin vaatii).

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

KAttoikkunallisissa autoissa kun poistaa ohjaamon puoleisen mustan sisäkehyksen niin pääsee katsomaan suoraan katon ja kattoverhoilun sisään! Sieltä näkee että katto on "kuumaliimalla" kiinni...

 

Itselläni oli irti kattoyksikön vipupanelin sisäinen muovireunus (se josta avataan mm. kattoikkuna). Sen pystyi toteamaan nostamalla kattoverhousta ko. yksikön ympärillä. Mulla kattoverhous oli sentin irti 10 cm matkalla ja narisi todella ikävästi korvan juuressa. Liimaus takaisin toteutettiin todennäköisesti juuri tuon kattoikkunan listan kautta. Tai sitten koko kattoyksikkö otettiin alas. Tehtaan liimat olivat siellä mutta väärässä paikassa..

 

Vaikea kuvailla ko. yksikön anatomiaa, koska se koostuu ns. sisäkkäistä purkinkansista.

 

Rattiin laitettiin lisää tilkettä, jotta säädinpanelien muovit ei lonksu.

Kirjoitettu
samoin on maksettu äänieristyksestä, ruostesuojauksesta ja maalipintakäsittelystä. Lasitkin on käsitelty. Mitään noista ei saa takaisin, ei vaikuta vaihtoarvoon mitenkään.

 

Mikäs noista liittyy auton huonouteen!

Yksikään nyky-auto ei kyllä oikeesti vaadi mitään lisä-äänieristyksiä (240 volvo kylläkin vaatii).

 

Kaikki. Minissä ei ole tehtaan puolesta oikeastaan minkäänlaista äänieristystä eikä varsinkaan ruostesuojausta. Ovi- ja lattiapellit ovat ihan paljaat suurimmalta osin. Nykymaalit ovat aika heikkoja kestoltaan ilman kunnon käsittelyä kaikissa automerkeissä. Samoin esim uutta Volvoa saa likaa hylkivillä sivulaseilla, miniä ei. Missä se vika noiden osalta on jos ei autossa ja sitä valmistavassa tehtaassa? Maali menee standardien ja määräysten piikkiin, muut ovat tehtaan valintoja tehdä huonosti tai jättää tekemättä.

 

Äänieristyksen tarve riippuu siitä miten ajaa ja missä. Paljon maantieajoa tekevänä alkaa minin rengasjyrinät häiritsemään. Auto on paljon hiljaisempi nyt. Meluväsymys on ihan todellinen asia. Hiljaisemmalla autolla on mukavampi ajaa pitkää matkaa.

 

200-sarjan äänieristystä parannettiin merkittävästi vuosina 1985-1988. 1990-1993 taas sitä karsittiin painonsäästön vuoksi pois, että saatiin edes hiukan siedettävämmiksi kulutuslukemia.

1989 240 oli satasen vauhdissa mitatusti 1db hiljaisempi tehtaan vakioeristyksillä. Nyt äänieristyksen jälkeen mini on 2db hiljaisempi. Volvosta saa kyllä todella hiljaisen jos haluaa ja osaa, kuten vähän joka autosta.

http://karin242.no-ip.info/ Siinä on linkki joka kannattaa laittaa talteen. Voisi vaikka joskus kokeilla kuinka hiljaisen saa MK1 classic ministä :)

Kirjoitettu

KAttoikkunallisissa autoissa kun poistaa ohjaamon puoleisen mustan sisäkehyksen niin pääsee katsomaan suoraan katon ja kattoverhoilun sisään! Sieltä näkee että katto on "kuumaliimalla" kiinni...

 

Hmmm...ei auennut, mutta hetken mietinnän jälkeen tajusin että clubmanissa taitaa olla ihan erilainen koko kattoluukkuhärveli kun on kaksiosainen panoramaluukku.

Kirjoitettu

-16 astetta pakkasta tänä aamuna ja ministä hävisi tehot. Max kolmeakymppiä päästiin eteenpäin.

 

Näytöllä huutomerkkejä ja moottorin kuvia.  Kaksi kertaa käynnistettäessä sama juttu, kolmannella auto normaali.

Kierrokset seilasi 500-1500 välissä ja moottorin pätki oikein kunnolla.

 

Siis 5. takuuhuolto edessä.  :(

Ilmeisesti tää on sama jäätymisjuttu?

Kirjoitettu

aatelkaas kuinka hyvin uusi retromini on suunniteltu kun on niin paljon vanhan minin näköinen ja on hyvä ajaa lujaa mutka teillä ja on saatu kaikki vanhan minin viat ja ominaisuudet samaan pakettiin,eihän retroautolta muuta voi toivoakaan.

Kirjoitettu

Äänieristyksen tarve riippuu siitä miten ajaa ja missä. Paljon maantieajoa tekevänä alkaa minin rengasjyrinät häiritsemään. Auto on paljon hiljaisempi nyt. Meluväsymys on ihan todellinen asia. Hiljaisemmalla autolla on mukavampi ajaa pitkää matkaa.

 

http://karin242.no-ip.info/ Siinä on linkki joka kannattaa laittaa talteen. Voisi vaikka joskus kokeilla kuinka hiljaisen saa MK1 classic ministä :)

 

Äänieristys tuossa volvossa toteutettu rakentamalla vaneriseinä...  ;D

 

Halvemmalla pääsee kun ostaa vastamelukuulokkeet 100 - 400 Eur. Käyttää niitä vaikka handsfreenä sit radion lomassa.

Kirjoitettu

aatelkaas kuinka hyvin uusi retromini on suunniteltu kun on niin paljon vanhan minin näköinen ja on hyvä ajaa lujaa mutka teillä ja on saatu kaikki vanhan minin viat ja ominaisuudet samaan pakettiin,eihän retroautolta muuta voi toivoakaan.

 

Auto oli vieläpä piuhassa kiinni 2 tuntia ennen starttia, että ei pitäisi olla kylmyydestä kiinni. Ensi viikolla tietää enemmän.

Kirjoitettu

-16 astetta pakkasta tänä aamuna ja ministä hävisi tehot. Max kolmeakymppiä päästiin eteenpäin.

 

Näytöllä huutomerkkejä ja moottorin kuvia.  Kaksi kertaa käynnistettäessä sama juttu, kolmannella auto normaali.

Kierrokset seilasi 500-1500 välissä ja moottorin pätki oikein kunnolla.

 

Siis 5. takuuhuolto edessä.  :(

Ilmeisesti tää on sama jäätymisjuttu?

 

Oireet ovat ainakin samat, tosin minä en edes kokeillut kuinka kovaa voi ajaa.

Kirjoitettu

aatelkaas kuinka hyvin uusi retromini on suunniteltu kun on niin paljon vanhan minin näköinen ja on hyvä ajaa lujaa mutka teillä ja on saatu kaikki vanhan minin viat ja ominaisuudet samaan pakettiin,eihän retroautolta muuta voi toivoakaan.

 

Ja se ei myöskään pidä vettä sateella kuten kunnon brittiautolta vaaditaan.

Kirjoitettu

Sellasia ne bmw-minit on ;D ei vaites, harva edes "uskaltaa" ajaa orkkis mineillä talvisin.

 

Classic-mini on ihan ok talviauto kun ottaa huomioon mihin se on suunniteltu. 10" nastarenkaita joutuu vain nykyään hakemaan lyhdyn kanssa. Mutta kyllä matkanopeudet jää talvella sinne max 80km/h tuntumaan.

Kirjoitettu

aatelkaas kuinka hyvin uusi retromini on suunniteltu kun on niin paljon vanhan minin näköinen ja on hyvä ajaa lujaa mutka teillä ja on saatu kaikki vanhan minin viat ja ominaisuudet samaan pakettiin,eihän retroautolta muuta voi toivoakaan.

 

Auto oli vieläpä piuhassa kiinni 2 tuntia ennen starttia, että ei pitäisi olla kylmyydestä kiinni. Ensi viikolla tietää enemmän.

 

Sama juttu täälläkin silloin kun vika ilmeni. Maksimiajan mitä taloyhtiön kello antoi aikaa (2h) oli lämmitys päällä.

Kiikuta se sinne huoltoon vaan ja sano, että imusarja jäätyy- tahdot uuden mallisen.

 

Vaadi samalla että vaihtavat kiristimen uusimpaan revisioon joka on tullut joulukuussa. Sanot vaan että pitää rallatusta vieläkin kylmänä.

 

Tampereen autokeskuksella ainakin ovat asiasta nykyään hyvin perillä :) Kerro terveisiä ja katso tuleeko pullaa vai kirveestä...

Kirjoitettu

Äänieristys tuossa volvossa toteutettu rakentamalla vaneriseinä...  ;D

Halvemmalla pääsee kun ostaa vastamelukuulokkeet 100 - 400 Eur. Käyttää niitä vaikka handsfreenä sit radion lomassa.

 

Tässä nyt ei ehkä yritettykään päästä halvimmalla. Tosin paljon halvemmalla kuin hifi-harrastajat on päästy.

Nuo lukemat ovat hämmentäviä. Itse sain vain 71db aikaiseksi miniin satasen vauhdissa.

 

Rakensin itse aikanaan vastaavan vaneriseinän pakettiautoon alkuperäisen peltiseinän lisäksi ja vuorasin sen. Kyllä sillä suuri vaikutus on. Tuossa Karin jutussa on monta hyvää pointtia kotiäänieristäjälle kohteesta riippumatta.

Kirjoitettu

Sellasia ne bmw-minit on ;D ei vaites, harva edes "uskaltaa" ajaa orkkis mineillä talvisin.

 

Classic-mini on ihan ok talviauto kun ottaa huomioon mihin se on suunniteltu. 10" nastarenkaita joutuu vain nykyään hakemaan lyhdyn kanssa. Mutta kyllä matkanopeudet jää talvella sinne max 80km/h tuntumaan.

 

Miksi matkanopeus jäisi noin pieneksi??

Itse ajellut Minillä aikaisemmin ympärivuotisesti enkä todellakaan ollut motarilla hitaimpien joukossa!

Kirjoitettu

Vaikuttais enemmänkin siltä et Classicilla vois paljon varmemmin lähtee talvella reissuun kuin uudemmilla autoilla  :) .

Kirjoitettu

Miksi matkanopeus jäisi noin pieneksi??

Itse ajellut Minillä aikaisemmin ympärivuotisesti enkä todellakaan ollut motarilla hitaimpien joukossa!

 

Itse olen ajellut lähinnä kasipätkällä ja sillä ei kyllä kauheasti kovempaa päässyt. Mukava matkanopeus oli sen 80km/h

Kirjoitettu

 

Sama juttu täälläkin silloin kun vika ilmeni. Maksimiajan mitä taloyhtiön kello antoi aikaa (2h) oli lämmitys päällä.

Kiikuta se sinne huoltoon vaan ja sano, että imusarja jäätyy- tahdot uuden mallisen.

 

Auto katsottu tänään pääkaupunkiseudulla. Vikakoodin mukaan kaasuläpän moottori jumissa = jäässä, tosin "vain" kerran. Vaikuttais olevan totaalinen tyyppivika, kun automyyjäkin asiasta puhui, vaikka ei edes tiennyt, millä huoltokäynnillä olin. Ilmeisesti näitä jäätyneitä cooper ässiä on ovella jonoksi asti...

 

Jos vika toistuu, vaihtuu osia. Imusarjassahan tuo läppä on, eli vaihtuuko läpän mukana myös jotain muuta?

 

Myyjän mukaan ongelmaan "auttaa" se että käyttää autoa välillä lämpimässä hallissa... lämppäri ei auta, koska vika johtuu vesihöyryn kondensoitumisesta väärää paikkaan jonka jälkeen osia  jämähtää jäähän / auton softa reagoi kelivaihteluihin allergisesti.  Eipä naurata, jos työmatka on taivasalta taivasalle. Ja ulkonahan noilla autoilla ajellaan, eikä parkkihalleissa...

 

Nostamalla kissa reilusti pöydälle on valmistajan pakko parantaa laatua.

 

Olipa hyvä että tuli kunnon pakkaset näin takuuaikana.  :)

 

Kartiohihna tsekattu, ei mitää ihmeellistä. Vaihto hihnalle 50 tkm välein kuulemma.

Kirjoitettu

Vika ei välttämättä toistu enää tänä talvena. Onko ensi talvenakin takuu voimassa vielä? Kyllä täällä päässä riitti yksi kerta siihen että auto jäi sinne ja oli lähes 2 viikkoa sijaisauto alla.

 

On niillä tiedossa tuo ongelma. Samoin on Peugeot-leirissä. 308:ssahan on GT-versiossa sama kone ja se tekee aivan samaa nyt talvella.

 

Omani kun hain pois, sanoivat että oli edellisellä viikolla tullut 2 MCS:ää samasta syystä takuuseen. Minulla vika ilmeni sunnuntaina, koska viikolla minulla on se työpaikan päässä lämpimässä hallissa. Kävi säkä.

 

Säkä loppuu 4.3.2010 tehdastakuun myötä, mutta se on sitten toivottavasti jonkun muun ongelma siinä vaiheessa.

Ostan jonkun niin perusauton kuin rahalla saa (lada niva  8)) ja haen Lamm-avominin harrasteautoksi saksasta :P

Kirjoitettu

Jaahas...uusi imusarja yms ei sitten korjaakaan tuota ongelmaa. Tänään hesasta lähtiessä sama juttu. 45min käynnistelin uudelleen pienien taukojen kanssa, jonka jälkeen jäi käymään normaalisti. Sen jälkeen suorinta tietä Tampereelle Autokeskuksen huoltoon.

 

Huollossa niillä oli jo yksi sisällä samanlainen johon oli vaihdettu jo kerran uuden mallinen imusarja jonka piti korjata ongelma.

 

Tuli ihan selkeä pyyntö että MAHDOLLISIMMAN moni veisi nyt auton huoltoon tämän vian vuoksi, että saataisiin tehtaalle maksimimäärä vikailmoituksia. Muuten tälle asialle ei todennäköisesti tulla koskaan tekemään mitään. Se riittääkö koko suomen MCS-kanta edes riittävään otantaan, että tehdas reagoi asiaan jotenkin on sitten toinen juttu.

 

Uusi imusarja ei jäädy niin helposti, mutta jäätyy kuitenkin.

Oli tasan viimeinen kerta kun mun aikataulut kusee jonkun saksabrittipaskan takia.

Vaihdan tuon taikapapuihin tai paketilliseen merisuolaa kun oikein kunnolla menee hermot  8)

 

Taas ajellaan Hertzin laina-autolla. Todennäköisesti "kevääseen saakka" kuten huoltomies asian ilmaisi.

Kirjoitettu

Hyvä tietää. Imusarjan vaihto siis nokkaketju tyyliin ns. quick fix, but not a solution.

 

Taitaa vaatia saattolämmityskaapelin vetoa imuputkiston ympärille yhdistettynä lohkolämmittimeen...  :D Defan poijjille tuotekehitys käyntiin.

 

Tilanpuutten takia lohkolämmitin on siis näemmä aivan väärässä paikassa. Tietysti kaupungilla ei auta, jos pysähtyy jonnekin pariksi tunniksi.

 

Ranskalaisissa autoissahan talviongelmat korjataan vielä tänäkin päivänä asentamalla pahvi/suoja syylärin eteen, kuten fiatiin joskus 70-luvulla.

 

Ilmeisesti one, cooper ja cooper d toimivat talvella kuin kello?

Kirjoitettu

Ei ole tullut kuin MCS:ää huoltoon tuon ongelman vuoksi. Ei tuota oikein voi millään lämmitysvastuksella korjata.

Katseltiin rakennetta tänään aika tarkkaan huoltovastaavan kanssa. Huohotinputkesta nouseva lämpö riittää jäädyttämään auton sillä aikaa kun se on pysäköitynä. Käynnistäessä on sitten ongelma valmis, eikä siinä kohtaa enää lämmitys auta.

 

On ihan oikeasti aika todennäköinen arvio että "voivoi" on tehtaan ainoa vastine tähän ongelmaan. Mutta nyt on mahdollisuus vaikuttaa asiaan viemällä oma auto huoltoon juuri tästä syystä ja juuri nyt!

 

Peugeot-leirissä on sama itku päällä. Uuden roadsterin maahantuontiakin kuulemma harkitaan koska siinä on sama kone.

Pösöllä sentään lähti tiedoite auton omistajille ongelmasta, sekä uuden auton tilanneille.

 

JCW-kone ilmeisesti ei jäädy tai sitten kukaan ei aja suomessa sellaisella talvella. Jos se ei oikeasti jäädy tässä on oiva paikka vaatia joukolla Worksin palikoita koneeseen :)

---uni seis---

:P

Kirjoitettu

Suoraruisku koneissa on huohottimen tukkeutumisongelmia ollut tai öljyn "tulvimista", koska imukanavaan ei enää syötetä bensaa puhdistamaan öljyhuuruja vaan bensa menee suoraan palotilaan.

 

2010 MCS mallissa on bmw:n kaasuläpätön kansi. Ts. kaasuläpän virkaa hoittaa venttiilit.

 

Ilmeisesti silloin näistä ongelmista päästään eroon ja aiemmista malleista sitä ei todennäköisesti enää korjata?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...