jn Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 Koska päävirtajohto aika haavoittuvainen auton alla niin heräsi kysymys että millainen/kuinka suuri sulake kannattais pistää akun läheisyyteen ?
koirankoppi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 En ole koskaan 26 vuoden miniharrastuksen aikana kuullut, että päävirtakaapeli olisi aiheuttanut jotain ongelmia vaurion ym muodossa!? Kilpureissahan kaapeli viedään yleensä korin sisäpuolella. Tärkeämpi varustus on mielestäni päävirtakatkaisin akun läheisyyteen. Eipä siitä sulakkeesta tosin varmasti mitään haittaa ole.
minorv8 Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 MPI:ssä on isot 30A pääsulakkeet vasta konehuoneessa solenoidin jälkeen. En tiedä mikä sulake edes kestäis, olen ymmärtänyt että starttihetkellä hetkellinen virta on isonpuoleinen ? Sähköviisaat vois kertoa faktoja.
MikaJ Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Tammikuuta, 2010 200amppeerinen varmaan kestää Minissä, muistelisin että tuon yli ei starttivirta mene. Ei sellaisen lisääminen akun päähän huono idea ole. Muistaakseni Larin autossa mittailin joskus aika tarkkaankin kaikkien eri kuluttajien virransyönnin käytännössä, jos jossain hänellä vaan dokumenttia tallella.
jn Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2010 Kirja antaa startille (M35J) MAX-lukemiks tuhannella kierroksella 0,61kgm 260-275 ampeerilla ja lukittuna 0,97kgm/350-375A. Joten tuo 200A maksimikulutus on varmaankin aika lähellä käytäntöö ? Jollei sulakkeen lisääminen päävirtaan ole kovin yleistä minipiireissä niin enpä sitten tiedä että ryhdynkö minäkään kokeilemaan kuinka pienellä sulakkeella tulee toimeen jottei loppupeleissä sitten kumminkin johto kärähtäis ensimmäisenä. Tuohon johdon ongelman aiheuttajaksi niin mulla on kerran silloin kauan sitten karannu ajolinjat vähän leveenpuoleiseksi :-X ja se kouru jossa johto kulkee auton alla oli menny lyttyyn. Oli aikamoinen häslinki minin ympärillä kun tuli sytty auton alla aina vaan uudestaan ennenku tajusin väkisin repii kuumat johdot irti akusta. Tuosta tapauksesta oppineena , niin minullakin on mineissä aina löytyny päävirtakatkaisin akun vierestä... ja autot pysyny tiellä :).
Mini1380 Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 4. Tammikuuta, 2010 Mitään sulakkeita tarvita akkukaapeliin. Jos ei LUCAS:kaan sellaisia sinne oo pistänyt ni ei ne ole tarpeenkaan. Voithan aina vetää akkukaapelin sisältä ;) , eikä muutenkaan kannata pistää mitään turhan paksua kaapelia sinne.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään