claymad Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2011 tuli tos katteltuu tilastoja niin näyttäsi et tällasii on kaks liikenteessä suomessa. et ei tuu ihan heti vastaan....
Turbo 69 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2011 Saitkos sen välijäähdyttimen asennettua Miniin? Oliko vaikutusta?
claymad Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2011 kyl se jäähy sinne lopulta istui. En oo vielä saanu aikaseks kytkee tota imuilman lämpöanturia kiinni niin en osaa sanoa miten pal toi vaikutti lämpöihin. Sit tuli vielä lisättyä lämppärinkenno tohon keulille niin nyt on lämmöt pysyny alhaalla.
claymad Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2012 onpas taas aikaa vierähtäny ja mini on saanu olla ihan rauhassa, vaikka työtä siinäkin riittäisi, mutta toisaalta ehkä näin parempi kun se kuitenkin nyt toimii. Jos vaikke ens kesänä vois keskittyä ajamiseen :) projektina on nyt syksyn ja talven ollu tuo tallilaajennus. Ensin Minintalli sai vähän lisää levyjä seiniin ja kattoo. Samalla sain hommattua vähän valoja lisää. Kyllä vähän harmittaa miks ei voinu sillon 5v sitten tehä tallia kuntoon niin olis ollu miniäkin mukavampi kunnon valossa tehdä :) Sitten bussi projektille väsättiin toinen talli minitallin taakse johon ainoa kulku on seinän läpi. Samalla tuli hiukan varaosabussia kevennettyä.
claymad Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2012 Tuli taas tehtyä pikku modauksia näin viime hetkillä dynopäivän alla. Nyt pitäis koneen saada ainakin raikasta ilmaa. Ja saa siirettyä tuulilasin pyyhkijän takas oikealle paikalle.
claymad Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2012 Nyt kun sai yhden laisen projektin hoidettua. Niin tässä olis seuraava projekti...
Idefix Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2012 Toi itse asiassa on hyvän värinen jo nyt...ratkesiko värin valinta ongelma vai pohditteko vielä?
claymad Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2012 Ei oo oikeen päästy väristä vielä sopuun. Toi on jostain syystä ylimaalattu joskus... Omistaja arveli et saattaa löytyy kukkakuvia kyljistä niin siks maalattu. Alunperin toi on viininpunanen/hiirenharmaa.
wilbon Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2012 Ai perkules junakeula kyllä kelpais. Itellä oli 68 doppel mut tuli lahjoitettuu pois kun oli niin laho.. Ja ei minissäkään valittamista, kelpais!
claymad Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Huhtikuuta, 2016 Vähän hiljais eloa ollut täällä foorumilla, mutta päivitelläänpä vähän tämän Minin tilaa. Eli syksyllä turbo alkoi pitämään ääntä ja nyt keväällä kun se avattiin niin uuden turbon hankintahan oli edessä. Turbomini's foorumin innoittamana päädyin Garretin GT1752 ahtimeen joka on uudempaa tekniikkaa ja on kooltaan melko sopiva miniin. Ahdinta piti muokata jonkinverran että sai sopimaan vanhaan T3 pakosarjaan, mutta alku hirvityksen jälkeen melko hyvin se tuohon istuu. Vielä olisi tehtävänä downpipen hitsaus ja vesi ja öljyletkujen veto, ym ym. Sitten ongelmana on jatkuvasti ollut myös se että suuremmilla ahdoilla >0.8bar niin ruoka loppuu kesken kuin seinää, mutta uskoisin nyt löytäneeni juuri syyn eli tuon HIF44 kaasarin neulaventtiilin reijän koko on foorumien mukaan auttamatta liian pieni, joten nyt sitä on avattu 2.5mm -> 3mm, joten toivon että bensansaanti ongelmat saisi tällä kuitattua.
MikkoViitala Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2016 Tuo on ihan ok ahin. Sopivan pieni moneen paikkaan jos ei hae kuin "sopivia" teholukemia. Aika makian näkönen peli muutenkin.
minorv8 Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2016 Mulla on omassa ihan normi turbo-HIF:n neulaventtiili eikä ole mitään oireita moisesta. Kilon paineilla ajoin vuosia, reilu 1,5 baria ollut vahingossa paineita eikä ole soppa loppunut. En usko että sun ongelmasi on neulaventtiilin koossa. Mikä pumppu sulla on ?
claymad Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta, 2016 Walpron pumppu on. Mulla on painemittari kaasarille menevässä linjassa ja se kyllä näyttää et ainakin Bensan paineet on aina sen n.0.4bar ahtoja kovempi eli uskoisin et bensaa riittää kaasarille asti. Tosiaan toi oire oli sellanen et eka oli seokset ok mut kun vedätti yli 0.8 ahdoilla pitempään ni seokset meni laihalle ihan yhtäkkiä.
claymad Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Kesäkuuta, 2016 Juu pikku homma toi turbon päivitys, mut aikaa vaan tuntuu pirusti menevän. Nyt alkaisi olemaan kaikki palikat valmiina josko sais paketin kasattua pikapuoliin ja katsottua mikä liitos vuotaa mistäkin. Tällasen boan tusasin.... Mini1380 1
claymad Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2016 Kaikki kilkkeet kasassa saa nähdä mahtuuko kaikki... MikkoViitala 1
claymad Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2016 Sanoisinko et perkeleen moinen homma, mut kaikki näyttäis mahtuvan. Ei ihan niin helposti tippunu toi gt17 tonne kun turbo minis foorumin projekteissa. Uuden bensalinjat tuli myös testattua 2bar paineilla kun uusi säädin oli esisäädetty vähän korkeeks.
minorv8 Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Mites tuo ahtimen laippaliitos pakosarjaan ? GT17 laippa/pulttijako taitaa olla hippasen pienempi kuin vanhassa T3:ssa ? Meinaan vaan että jos toi pakosarjan aukko on luokkaa 45x60 mm ja ahtimessa joku 40+ mm halkaisijainen läpi niin ei ihan ole virtausteknisesti optimi. Mitääa adapteria ei ainakan ton aikaisemman kuvan perusteella ole ???
claymad Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2016 Joo siihen t3 pakosarjaan toi on kiinnitetty. Pakosarjasta vingutin niihin kanavan päätyihin aukot ja turbon päästä on avarrin sitä laipan kohtaa mahdollisimman paljon. Koitin saada ton tehtyä siten et ahtain kohta vastaa tuota valusarjan kanavaa. Ei varmaan oo ihan optimi mut mielestäni on silti paremmin virtaava mitä putkesta hitsatut valmiit pakosarjat.
claymad Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2016 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2016 On kyllä aivan eri auto tolla gt17:lla ahdot nousee miltei välittömästi ja ahtaa ainakin 1bar asti. Bensaakin tuntuu nyt riittävän. Birchbay garage, Minimaalinen, AAB-1 and 2 muuta 5
claymad Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 Laitoinpa bussi projektin telakalle hetkeks aikaa josko sais minin taas kesäksi vähän ehompana ajoon. Nyt koitan saada asennettu jo pitkään tallin nurkassa maannneet kaaret. Joo olispa ollu helppo homma tehä sillon ky ei ollu vielä maalia.
Turbo 69 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 Siis miksi kaaret?Meinaatko panostaa rata-ajoon?Vai eikö ole tarpeeksi katu-uskottava?Oma mielipide:siinä vaiheessa,kun Mini menee ympäri,on ihan sama,oliko ne kaaret,vai ei.Sattuu kuitenkin.
claymad Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 Kaaret tulee oikeestaan ton jälkikasvun takia et jos joku tulee vaikka kylkeen ni on pojilla hieman paremmat mahdollisuudet.... ja ohan se vähän katuuskottavampikin kuppipenkkien ja 6pistevöiden kanssa :D
Turbo 69 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 No,sit.Maku-asiosta voi aina kiistellä.Volkkarissakin vielä pientä tekemistä...
Kimi Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 Raportoi Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2018 Tee sääntöjen mukaset, niin tuolla on lisäarvoa. Jos vielä mahdollista, niin siirrä pääkaarta 10cm taaksepäin. Diagonaalit rontin puolelle takaiskareiden viereen. Kuvissa näyttää putki olevan ihan oikeaa kamaa. /kimi
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään