Idefix Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2010 Onnittelut vaan kovasti Turkkuseen päin. Nyt kaikki lapsenviat kaivelemaan esiin niin lähdetääns sitten nautiskelemaan niistä saariston mutkateistä ja losseista...
claymad Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2010 Jeps tänään tuli paikannettua taas pieni öljyvuoto öljynpainerajoitin jousen holkista. Kupari tiiviste auttanee asiaan, kun sellasta ei siinä alunperin ollu. Lisäksi tuli todettua et ahtopaineen säätimessä on vikaa kun ei saa ahtoja nousemaan. Aika pelottava laite nyt kun ahdot on lähellä 1baria... >:D Vois sami joo kattoo pientä saaristoajelua syksymmällä.
Turbo 69 Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 9. Heinäkuuta, 2010 Onnittelut kilpiin saamisesta.Nyt kun vielä saisit välijäähdyttimen mahtumaan johonkin ja ilmanputsarin viileämpään paikkaan.Omassani en käytä ahtoja 0.5 enempää,ei muuten saa paineiden noustessa pitoja soralla mökille mentäessä.
claymad Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2010 Oon joo miettiny josko sais ton ilmaputsarin tonne lokasuojaan sisälle, mut mahtaakohan se kuiteskaan olla yhtään viileempi paikka kun syylärin läpi puskee kuiteskin aika kuumaa ilmaan sinnä pyöräkoteloon. Tietty sen vois vetää putkella ton koneen yli maskin taakse...
Turbo 69 Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2010 Se olis paras vaihtoehto.Välijäähdytin olis senkin takia hyvä kun käytät isoja paineita.Oma kilisti pirusti ilman sitä,(ei ole mitään nakutus tunnistimia,eikä tietokoneita).Imusarjan lämpötila kestää samassa kuin ulko-ilman lämpötila eli näillä keleillä tuntuu silti ettei oo tehoja.
MikaJ Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 13. Heinäkuuta, 2010 Kuskin lokasuojan sisälle ilmanoton laittaminen on huomattavasti huonompi kuin konetilasta, koska siellä on tosiaan lämmintä ilmaa. Ei ilmanotto jostain kohtaa Minin konehuonettakaan huono ole, koska siellä on suht viileää ilmaa jos on jäähdytin lokasuojan sivussa. Konetilassa kuitenkin ajossa käy viima ja kylmää ilmaa koko ajan saatavilla sen takia, ei varmaan hirveästi ole hyötyä ottaa ilmaa suoraan maskin takaata. Nakutusta kotitekoisissa turbovehkeissä perinteisesti aiheuttaa herkästi tosiaan kuuma imuilma ja se että usein sytkäennakkoa ei myöhäistetä riittävästi. Ohjelmoitavalla sytkällä on paljon helpompi saada asia kuntoon. Mitäs mullakin on tuossa käyttiksessä, olisiko ollut 12asteen paikkeilla sytkäennakko täysillä ahdoilla isoilla kierroksilla vaikka on iso välijäähdytin. Nykyisin tietenkin E85:lla saa korjattua nakutusta paljon, siinä kun on sen verran iso puristuskestävyys ettei meinaa saada millään nakuttamaan.
claymad Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2010 Tollaset arvot sytkään säädettiin dynossa kun ne max ahdot oli jotain 0.25bar pitäis varmaan aika pal ottaa noita arvoja alas ainakin korkeemmilta ahdoilta vai mitä mieltä olette. ei kyllä oo noilla nyt kilkuttanu vielä kun on pienillä ahdoilla vähäsen ajellu.
MikaJ Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 14. Heinäkuuta, 2010 No toki tuossa mun käyttiksessä on hieman vähemmän herkemmin nakuttava moottori, mutta silti kuulostaa 12astetta 0,25bar ahdoilla vähän vähältä. Kuunnellahan se tarvii ja säätää sen mukaan, en usko että tuosta tarttee pudottaa ennakkoa vaikka kiloonkin nostaa, tai no ilman välijäähdytintä voi tarvita vähentää. Kuulosuojamiin reikä ja letku siitä lohkon kylkeen, nakutuksen kuulee herkästi ja sen mukaan säädetään. Sitten vielä pieni varmuusvara ja se on siinä. Mikäli nakutusanturi on kytketty niin ei siltikään moottori saa nakuttaa, se on siellä vain varmuuden vuoksi jos jotain sattuu. Mungan motti on suht samantapainen kuin Minissä, Opelin 1.2ohv. Siinä mulla on 0,3bar ahtoja ilman välijäähyä ja sytkäennakkoa ei vähennetä ahtojen kanssa. Isommilla kierroksilla siellä on muistaakseni jotain 25asteen luokkaa, ei nakuta. 98:lla ajellaan vielä kun ei Turun seudulta saa E85:sta, toivottavasti ensi vuonna sitä jo saisi.
claymad Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Syyskuuta, 2010 Hiukan päivitystä tähänkin projektiin. Eli mini on taas liikenteessä, mutta tarkoitus olis tän viikon jälkeen laittaa auto seisontaan ja kattoo jos jotain pientä jaksais talven aikana puuhata. Ainakin sisemmät vetarit odottaa hyllyssä asentajaa... Ennakkoja tuli muuten vähän tiputettua 2000 kierroksen kohdalta ku hieman rupes nakuttaa siinä paikkeilla. Ennakkojen lasku auttoi heti asiaan.
claymad Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Helmikuuta, 2011 Näistä pitäis jotain saada aikaan, saa sit nähä tuleeks sutta vai sekundaa tällä kertaa.
minorv8 Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2011 Onko nuo välijäähdytintä varten ? Ihan käytännön kysymys että miksi haluat ahtopainelinjaan toistakymmentä klemmariliitosta ? Siinä on tasan yhtä monta kohtaa mistä linjan saa vuotamaan. Onhan nuo varmaan pornon näköiset ja brittilehdet tykkäis mutta silti ?
claymad Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 11. Helmikuuta, 2011 Juu oikeessa olet et liitoksia tulee pirusti, mut en oo vielä keksiny muuta reittiä miten noi putket sais vedettyä... no kohta pääsee mallailemaan putkia niin näkee sit miten ne saa kaikki mahtumaan.
claymad Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Kesäkuuta, 2011 jees saipan tänkin ikuisen projektin hieman liikkeelle huimat 60km takana. Ensimmäinen ihmetys on et mikä on kun ei yhtään tiputa öljyy lattialle. :)
claymad Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2011 seuraava projekti odottelee... sorry ei oo mini...
Purtsi Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2011 Kaikkea sitä metsästä löytääkin :-) Siinä on sulle hetkeksi työmaata 8)
Mini1380 Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 Tota et kyl saa anteeks !! VW hui kauhia. Kait ens kesän jo liikkuu?
club75 Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 porchen myllyä konttiin niin alkaa junakeula liikkumaan
koirankoppi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 Pari pikku juttua ennen Porchen myllyä. Lievä korotus projektin vaativuustasossa. Meillä vaimo aina sanoo,"haluu tuollaisen" kun meilläpäin majaileva aito vastaava bussi malli ajelee ohi. Kieltämättä tyyliä.
claymad Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 juu aika pitkä projekti on tulossa. Arvioitu valmistumis ajankohta 2020 Forssan Picnic. En kyl usko et tulee porchen myllyä varmaan joku 1.6 kone tai jotain... eipä oo noista volkkarin koneista mitään hajua mut kuulemma aika simppeleitä nekin. Ehkäpä tulee vielä lisää kuvia kun saa eka tyhjennettyä ton 30v varastona toimineen kopin ja nostettua sen ylös tuolta mettästä. Jännä juttu kyllä mut tuntus et noissa renkaissa oli jopa ilmaa vielä, tai sit ne on vaan 50 vuodessa kovettuneet. Papereita en oo vielä nähny livenä,mut pitäis kyllä löytyä.Tein tutkimusta niin toi pitäis kai olla vuosmallia 62 et ei noita ihan hirveesti tuu vastaan. Toinen jännä juttu oli se et tohon on vedetty joskus 70 luvulla kuulemma 20-30l jotain ruotsin armeijan ylijäämä maalia päälle niin ton sammaleen alta tuli ihan puhdas maali vastaan ja sisäpuolella ainakaan katossa ei näkyny juurikaan ruostetta. Pohja on kyl varmaan täysin kadonnu, samaten kun helmat ym et kyllä siinä peltihommiakin riittää.
simonits Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2011 todella tyylikkään auton olet valinnut uudeksi projektiksi,välillä on mukava sukeltaa muu merkkisiin kulkuneuvoihin kuin mini kaikki on uutta ja monet asiat pitää opetella kantapään kautta,voimia uuteen projektiin
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2011 Pintahan pitäs helmoista ylöspäin jättää tuohon kuosiin, varsinainen ekoväritys. ;D
claymad Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2011 juu vois olla aika näky liikenteessä ku tekis peltityöt ja jättäis ton sammal/lehti/risu värityksen...
claymad Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2011 vielä pari kuvaa, kun sai tyhjennettyä ton vajan. Yllätyin kyllä miten hyvässä kunnossa toi takapään lattia oli. Ainoastaan yks reikä ja sekin oli tehty kirveellä sillon kun tossa keitettiin pontikkaa... :) Etupään lattia oli aika hyvin kadonnut ja samoin konehuoneessa oli aika rapiaa :) Sit kolme rengasta oli oikeesti täynnä, mut kaks hajos kun nostettiin autoa ylös ja renkaille tuli vähän enemmän painoa.
jipeeki Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2011 Tuli ressi ja epätoivo jo pelkistä kuvista.
Kumppari Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2011 Tuli ressi ja epätoivo jo pelkistä kuvista. Muut tekee mitää osaa, jotkut tekee mitä haluaa...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään