MikaJ Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2009 Vanhanajan säätömetodeilla meinasin korvakuulolla säätämistä, ja Mini1380:sen konetta on säädetty vähän muutenkin kuin korvakuulolla :D Eihän hyvin säädetty kaasarivehje mitenkään häpeä ruiskulle. Tekniikka kehittyy, ja vehkeet parantuu. Epäilen että 60luvun tietämyksellä olisi ollut aika hankala tehdä jokapäiväistä käyttöä kestävä 200hp/litra vaparimoottoria, millainen mullakin on yhdessä kulkuneuvossa. Kas mutta nykypäivänä se on ihan jokapäiväistä ;) Sitten vielä jos sotketaan 2tahtimoottori soppaan, niin nehän vasta viimevuosina onkin hypännyt eteenpäin. Nykyiset suoraruiskumoottorit syövät oikeasti puolet siitä polttoaineesta mitä imusarjaruisku/kaasarivehkeet ja tarjoavat paremman tehon.
koirankoppi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2009 Minä puhunkin Harrastamisesta vain omasta puolestani! Harrastuksiini kuuluu olla mahdollisimman kaukana kaikenlaisista "conffaamisista"/ohjelmoinneista ;). Sitä pakkopullaa on töissä välillä pakko yrittää nieleskellä, vaikka kapasiteetti/mielenkiinto ei tahdo niihin riittääkään! Mulle Mini on juttu menneiltä autoilun ajoilta, enkä haluakaan siitä "nykyautoa" Mini on monipuolinen harrastekapine :)Hyvä niin.
claymad Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Joulukuuta, 2009 tossa olis toi melkeen ensimmäinen käynnistys kaikkien mokien jälkeen ;)
claymad Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2009 Tätä ääntä on odotettu muutamia vuosia...
pensseli69 Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2009 Hyvältä kuulostaa :P
Idefix Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2009 Hienosti hyrrää, paitsi että joku vika siellä varmaan on kuin noin pahasti vinkuu... Joko on nyt konehuoneen puolella on kaikki kunnossa, ja pääset viimeistelemään autoa muuten? Näyttääpä tuo vahvasti siltä ettei tarvi työntää sitä Tampereelle....
claymad Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2009 Hiukan vielä tökkii konehuoneessa... Eilen toimis tosi hyvin ja tänään kun menin tallille ja piti pistää käymään ni kävi hetken ja sit sammus, jonka jälkeen ei sit taas enää lähtenykkään käyntiin ja tulpat oli ihan märät. Et luultavasti sytkässä on vielä hiottavaa, NGK 7 ja 8 tulpilla oon molemmilla koittanu...
claymad Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2010 Jep jep kyllä se vika vaan on ollu tossa sytkässä. Tänään tein uuden tukevamman pidikkeen tolle kampuran anturille, sitten koitin startata ilman tulppia ja kattelin tuleeko kipinää. Mut ei tullu kipinää sit yhdelläkään 7 tai 8 tulpalla, paitsi satunaisesti muutaman kerran. No heitin sit kokeeksi vanhat lähes alkuperäiset tulpat paikalleen ni johan taas tuli kipunaa. Ja sittenhän se taas jo kävikin hyvin. Voiks tollaset tulpat tosiaan antautuu noin äkkiä? Seokset on kyl ollu varmaan turhan rikkaalla ja eipä noi tulpat ny kovin huonoilta näytä päällepäin.
minorv8 Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2010 Kasit saa kyykähtämään tosi nopeasti jos kyllästää liian rikkaalla seoksella, seiskojen pitäis olla paljon nöyrempiä. Kutostulpat on aivan käypäset alkumetreillä kun hieroo säätöjä kohdilleen, niiden raja tulee vastaan vasta kun vedetään pitkään isoilla ahtopaineilla. Mä ajoin omalla pelillä puolen kilon paineilla pitkään NGK kutosilla paineiden ollessa 0,5/0,7 bar. Raaka tosiasia on ettei kadulla oikein pysty pitkään hehkuttamaan talla pohjassa. Vaikka vetää motarillakin joku 120 km/h tasaista vauhtia niin kone ei kuitenkaan ole paineiden puolella.
claymad Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Tammikuuta, 2010 Keula alkaa pikku hiljaa hahmottumaan, kun sai tehtyy pitkän viikonlopun hommia tallilla. Ei kellään sattuis olemaan tohon konelpellin merkkiin kuuluvaa morriksen pyöreää lokoa, oma on täysin haalistunut ja naarmuinen. Oli muuten pikku homma noitten johtojen vetäminen. Nyt vasemmassa lokasuojassa on kotelo jossa valojen releet ja siitä lähtee suorat putket konehuoneeseen ja kojetaulun taakse. Näin sain lähes kaikki johdot piiloon.
Idefix Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2010 aina välillä tulee houkutus laitella paikoilleen osia ihan vaan näön vuoksi, ikään kuin todistaakseen itselleen että kyllä se siitä etenee. Pyörittelin tänään myös maskia käsissäni josko mallais sitä paikoilleen....Jätin sen kuitenkin moottorin istutuksen ajaksi vielä hyllyyn. ...siinä vaiheessa kun saa jo kromiosia pulttailla kiinni, on pakko jo vähän suupieli nousta, vai mitä? Osta uus lätkä, ei varmaan löydy siistiä käytettyä, pilaa vaan viime silauksen...Niin, jos sellaista vielä saa...
claymad Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Helmikuuta, 2010 Niin sami ostaisin kyllä tohon keulaan uuden lätkän jos vaan jostain löytyis... ku niit morrkisen pyöreitä ei mistään tunnu saavan. Vois tietty siihen jonkun muun tyyppisenkin morriksen laittaa, mutta konepellissä on reijät sille pyöreelle, et miten mahtaa muut merkit niihin reikiin sopia???
claymad Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2010 Tuli korvattua toi minin alkuperäinen puhallin tällaisella boxilla. Sisällä boxissa on 10mm tehokas laitepuhallin niin ainakin tuntuis et puhallusta tulee yhtä paljon kun vakiopuhaltimesta. Vakiopuhallin kun ei oikeen mahtunut tonne konehuoneeseen enää. Lämmitystä nyt sit ei oo, mut eipä sitä kesällä tarvitsekkaa, pääasia et ikkuna pysyy puhtaana. Boxi tarttee vielä maalata mustaksi, vaiks eipä se oikeestaan näy lainkaan jos ei mee penkkien tasolle makaamaan.
Idefix Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2010 Mitenköhän ne viileät ilmat joita Suomen kesä aina silloin tällöin tarjoilee. Jotta huuru poistuu ikkunoista niin joskus varmaan sitä lämpöö tulee kaipaamaan. Toisaalta, meidän Kuplassakin on vaan pelkkä raitisilmapuhallin, lämpöö ei voi kytkeä päälle ellei halua huonoa oloa ja pakokaasumyrkytystä sisätiloissa, sen verran napakasti vuotaa pakoputket lämpokanaviin....ja hyvin on pari kesää pärjätty. Joten eiköhän se sullakin riitä jos on tarpeeksi puhallusta.
pensseli69 Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2010 Viime kesän tai lähinnä alkukesän aamuajoissa lämmitys oli kyllä kiva lisä.
claymad Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2010 juu ei se lämmitys varmaan pahitteeksi kyl olis ollu jos sen olis saanu joteskin järkevästi laitettua. Viime kesänä sitä tarvittiin punasella minillä mobilia reissussa, kun lämmöt nousi venttiili vian takia ja piti vetää koko matka lämmöt täysillä. Sisälämpömittari näytti jotain 40 astetta sillon, ni oli ihan mukava matka. Täytynee ostaa paksumma villahousut sit ens kesäks jos tarttee lähtee ajelee viileemmillä säillä ;)
koirankoppi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Kyllä vielä tulee lämppäriä ikävä ;) Sano mun sanoneen!
Mini1380 Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Se rusetin ja pakoputkiston lämpö kyl lämmittäää kabiiniakin aikast paljon. Ja viäl ku antaa koneelle henkee ni tulee käsillekkin lämmin ;) .
Idefix Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Ilmeisesti tilan puute on se perustavaa laatua oleva ongelma? Onnistuisiko tuohon viritellä joku pienen moottoripyörän tai mopon syyläri? Meillä oli pentuna pohojoosessa (missä tunnetusti oli kylymät talavet) ralliauto joka oli ristuksen kylmä, ajoi sillä kuinka kovaa tai pitkään tahansa. Me vedettiin kojelaudan läpi putket ja viriteltiin Tunturi Tigerin syyläri tuuletusventtiilien eteen. Komee se ei ollut mutta toimi yllättävän hyvin. Se on puolet pienempi mitä Minin oma kennosto, ja yhtä tiheäripainen. Onnistuisiko se liittää tuohon puhallin konstruktioon mitenkään?
koirankoppi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Kylmyys tuskin on suurin ongelma, mutta koleahkolla vesisateella (ja niitä Suomen kesässä riittää) huurteenpoisto! Ei kylmä kostea puhallus juuri auta asiaa.
minorv8 Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Mut jos autolla ei ajeta koskaan sateella niin huurteenpoistokaan ei ole ongelma. Mut vakavasti ottaen niin en jättäisi ministä lämppäriä pois.
claymad Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Joo eipä oo tarkoitus paljon sateessa ajella jos ei oo aivan pakko. Täytyy sit kattoo ekan kesän jälkeen jos mieli muuttuu.
koirankoppi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Ei kovin kauas sitten voi kotoa lähteä ;) Laita lämmitettävä tuulilasi, niinkuin kilpurimineissäkin oli!
claymad Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 tuskin toi nipussakaan pysyy kovin kauaa ;D ;D ;D
peksy Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Terve. Minä ratkaisin turbon kotelon aiheuttaman tilan puutteen (oletan että tässä on kyse samasta ongelmasta?) siten, notta leikkelin lämppäristä alkuperäisen puhaltimen kokonaan pois, mutta jätin kuitenkin lämmityslaitteen kennoineen paikalleen. Puhaltimen tilalle tein suht matalan peltikotelon, johon puhalletaan hanskakotelon alla olevalla motonetistä ostetulla veneen moottoritilan puhaltimella ilmaa. Toimii, tosin puhallin pitää melkoista meteliä. -p
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään