pensseli69 Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2009 Nimeä en levylle tiedä mutta ihan "pleksinä" ostin sitä ja sitä sai taitella ihan kuinka vain,itellä oli 5mm paksua ja sen sai kyllä melkolailla muotoon kuin toiseen.se ei halkeile ja saa sitä tummanakin.
Kimi Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 10. Marraskuuta, 2009 Moi, Foiltekilta saa määrämittaisena polykarbonaattia, löytyy värillisenä, kovapinnoitteella ja kestää pakkasta, eikä murene.
claymad Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2009 Ei tullu sit sauhuja ulos vielä tänään, vaiks yritys oli kova. Aamulla laitoin bensat tankkiin niin tietty takaluukku alkotäyttyy bensalla ku tankissa oli reikä... no sit sain virtalukon paikalleen ja akun kytkettyä paikalleen ja koitin startata, niin kuulu vaan pamaus startista. Sit sit pohdittiin jonkun aikaa ku huomattiin et MED:n vauhtipyörässä olikin se tiheempi hammastus, vaiks nimenomaan tilasin sen sille vanhalle startille. Eipä vaan tullu sitäkään sit tarkastettuu kasausvaiheessa. Onneksi turussa on näitä minikavereita niin startti ja tankki löytyi äkkiä joten nyt olis paketti kasassa noitten osalta, mut vielä on jotain häikkää megassa kun ei anna toiselle puolalle kipinää. Juu mut tulipahan taas todistettua et murphy on oikeessa, et jos joku voi mennä pieleen ni sehän menee....
Idefix Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2009 ...ei sentään mennyt takakontin maalit rullalle??? P.S. tiesithän että Murphyn lakia ei keksinyt Murphy itse, vaan joku toinen saman niminen...
claymad Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Marraskuuta, 2009 ei sentään sain äkkiä putsattua bensat, ku ties vähän odottaa et jostain vuotaa.
Mini1380 Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Saitko jo pyöriteltyä öp:t koneeseen? Onko sytkäpuolesta jo löytynyt mikä mättää, joku pielessä asetuksissa?
claymad Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2009 Joo nyt on ollu muutama päivä hiljaiseloa minin kanssa. Tuota kone pyörii startilla ja laitoin siitä ylemmästä öljylauhdutin putkesta öljyä sisään niin paljon kuin meni, mut ei ainakaan startatatessa vielä Öljynpaineet noussu. Pitäiskö ne nousta ihan startilla pyörittäessä. Entä tarttiskos tonne öljynsuodattimeen kans lyödä etukäteen öljyä, ku jostain olin lukevinani. Startin puolessa mul oli se ongelma et toi hall anturi mikä mul oli ei pysty lukee noin tiheätä hammaspyörää (36) ja nyt sit mul on tollanen VR anturi, johon pitäis maanantaina saada kasattua elektroniika et sen saa laitettuu megaan kiiinni. Sit oli vielä sellanen ongelma et tos mun läppäris oli joku vanha megatune extra ohjelma, niin siitä ei löytyny ollenkaan noita perusasetuksi niin en saanu sitä heti pelittää. Mites lari tarviitko sitä sytkälamppua miten, kun se on tuolla mun autossa edelleen...
MikaJ Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2009 Yks ongelma muuten voi olla jos saat vain toisesta puolesta sytkäpuolaa kipinän, että on johdot väärin puolassa. Mikäli ne on sekaisin niin tulee vain toisesta puolapiiristä kipinä.
claymad Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2009 Tuo se vika varmaan oli ton megan conffauksissa, kun mulla ei oo toi bochin sytkämoduli ollu vielä edes kiinni, mut mulla on niissä molempien puolien ohjauksissa ledit et ne pitäis saada eka vilkkuu tasasesti. Lueskelin tos juuri ton hall anturin datasheettejä niin siel oli just et hampaitten tyhjä väli pitää olla 10mm ni tosiaan toi halli ei tolle pyörälle sovellu.
claymad Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 http://www.compel.ru/images/catalog/357/1GT101DC.pdf tuolla on vielä toi datalehti, missä on annettu toi minimi hammasväli.
koirankoppi Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 Jollei öljynpaineet nouse startilla, niin on isompia ongelmia kuin sytkä ;)
jn Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 Jollei öljynpaineet nouse startilla, niin on isompia ongelmia kuin sytkä ;) Huomasin toisesta topiikista että koirankoppikin luottaa STP:hen liukupinnoilla ja sitä kun tunkee myös öljypumppuun kokoomisvaiheessa niin öljypaineet nousee jo ensimmäisillä pyöräytyksillä.
claymad Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 Mulla on tossa autometerin elektronien öljynpaine mittari, niin mites sen pitäis startatessa toimia kun sehän tarttee 12V toimiakseen, mut startatessa jännitteet jonkun verran tippuu. Eli voiko se olla siitä kiinni. Sit mulla on ton anturin kanssa samassa toi turbon öljynsyöttölähtö et eihän sen pitäis vaikuttaa?
Mini1380 Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Marraskuuta, 2009 En tarvii viel sitä ajotus-lamppua. Ehdottomasti suodatin täyteen etukäteen ja jos on öljynjäähdytin niin se myös täyteen.
koirankoppi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Marraskuuta, 2009 Kun ilman tulppia starttaa, niin sen huomaa jo äänestä kun paineet nousee. Niinkuin edellä epäiltiin, STP sipaus oljypumppuunkin on hyvä kasatessa, mutta kyllä pelkkä öljykin auttaa ;) Mekaanista mittaria ei voita mikään 8).
peksy Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 24. Marraskuuta, 2009 Perskules, asiallisen näköistä duunia! Mitä öljynpaineisiin tulee, niin omasta kärrystä sain kuiville päässen öljypumpun siemennettyä niin, että ruuvasin öljynsuodattimen irti, tökkäsin muoviletkun pumpulta tulevaan reikään, imin letkun päästä alipainetta niin kuin bensavarkaissa konsanaan, ja samaan aikaan starttasin solenoidin käsistarttausnapista (kun nyt sellainen sattui olemaan). Pari sekuntia ja pumppu heräsi henkiin (ja moottoriöljyt suuhun..) Koska filtteri oli jo täytetty öljyllä (siinä määrin kuin mahdollista), nousi öljynpaineet melkein välittömästi kun konetta pyöritteli suodattimen takaisin asennuksen jälkeen. Sytytystulpat tietenkin irti siihen saakka että paineet saa kuntoon, ettei voitelemattomiin laakereihin kohdistu yhtään ylimääräistä kuormaa. Jos mahdollista niin varmista, että myös turbo paluuputkesta valuu öljyä ennen kuin laitat koneen käyntiin. Voipi mennä ahtimen laakerit huonoksi jos kone käynnistyy ja öljylinjoissa on vielä ilmaa jäljellä. Mitä elektroniseen öljynpainemittariin tulee, niin tsekkaapa paljonko ne jännitteet oikeastaan startatessa tippuu? Tuskin alle 10 voltin, ja uskoisin, että se öljynpainemittari on jollain lailla kompensoitu jännitteenvaihteluiden varalta, eli näyttämän ei noin "pienestä" jännitteen tippumisesta paljoo pitäis sekoilla. -p (näin minä kuvittelen, mutta älkää uskoko)
claymad Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Marraskuuta, 2009 Nyt sain paineet nousee, vaati vaan öljyä ylimpään lohkon reikään ja hiukan moottorin pyöritystä käsin väärin päin niin sai pumpun rasvattua. Sen jälkeen lähti heti paineet nousemaan. Kiitokset kaikille vinkeistä. Sitten onkin seuraavana sytkän ihmettelyä...
claymad Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Marraskuuta, 2009 Noniin nyt on pari iltaa pyöritetty konetta ilosesti ja sytkät pitäis olla lampun mukaan startatessa paikallaan +10astetta, mut ilo on jäänyt ihan ensimmäiseen starttaukseen jolloin kone hieman lupasi, mut sen jälkeen ei mitään. Eli eli mieleen tulee nyt ekana et kone ei saa bensaa, mutta mistä tämä vois johtua. Bensaletku on otettu kaasarin kyljestä irti ja sinne bensaa tulee hyvin 0.25 paineella, mut siitä eteenpäin ei oo sit tietoa. Se mitä oon kattonu ni tulpat ei oo olleet kertaakaan edes nimellisesti kosteat, eikä oikeen bensa ees haise ku tulpan irroittaa. Alla on pari kuvaa tosta setupista niin osaako joku viisaampi sanoa et onhan noi letkut nyt kytketty oikein, ettei tässä oo jotain ihan typerää vikaa. Olisiko sitten ehdotuksia mitä kannattaisi seuraavaksi koittaa.
soppa Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2009 En tiedä, että miten turbokoneen kaasutin tarvitsee noita kaasarin kyljessä olevia "piippuja" käyttöön... Mutta itsellä ei kans lähtenyt käyntiin (lupas aina hiukan) mutta sain vinkin, että yksi piippu pitäisi olla auki jotta normaali ilmanpaine pääsee kohokammioon. Tällä muutoksella alkoi ainakin oma kaasari pelaamaan.
minorv8 Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2009 Mites toi sun hässäkkäs paineensäätimeltä menee ? Säätimeltä lähtee linja kohti kaasaria mutta onko siinä joku t-haara ? Vai onko sulla säätimeltä lähdöt tuplakaasareille ja siitä sitten t-haaran kautta yks linja mittarille/kaasariin ? Kaasarin rungossa on pieni tötsä virranjakajan alipainelähdölle. Se pitää olla tukittu. Sopalle kommenttina että paineistetussa kaasarissa ei MITÄÄN rungon tötteröä jätetä auki. Paineistetussa kaasarissa homma hoituu plenumin laipan kautta. Toivottavasti sulla on semmoinen tiiviste jossa tota kanavaa ei ole tukittu. Sit vielä tuo letku joka menee kyljestä kaasarin laippaan: se laihentaa seosta pintakaasulla ja voi viilatuissa koneissa tuottaa v-mäisiä ongelmia. Suurin osa tukkii ton linjan ja hieroo neulan profiilin kohdilleen. Kannattaa kokeilla semmoinen juttu että otat ton kammion ja männän veks. Kato tönärillä millä syvyydellä suutinputki on. Joku 2-3 mm sillan alapuolella on hyvä kohta aloittaa. Anna bensaryypyt suoraan kaasarin kitaan , hilut paikoilleen ja väännä avaimesta. Pitäis käynnistyä jos sytkä on kohdillaan ja tulpat terveet. NGK:n 7 tulppaa kylmempää ei kannata laittaa ainakaan alkumetreillä kun konetta säätelee.
claymad Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Joulukuuta, 2009 Joo eli tossa bensapaineensäätimessä on tuplakaasarille lähdöt ja ne on vedetty T-haaralla yhteen ja siitä mittarin kautta kaasariin. Mutta jos tarkoitat tota yhtä nippaa tossa kaasarin päällä, mikä näkyy kuvistakin niin se on auki, joten täytyy tukkia se. Plenumin tiivisteeseen tein kyllä reijät niihin kohtiin missä kaasarissakin oli eli se pitäisi olla kunnossa. Ja sitten se kaasarin sivussa oleva nippa (bensalinjan vieressä) on tukittu. Täytyy huomenna koittaa laittaa bensaa suoraan kaasariin ja kattoo mitä sitten tapahtuu.
minorv8 Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2009 Jos ei hörähdäkää niin sit kannattaa tarkistaa toi tulpanjohtojen järjestys. Ei olis mitenkään outoa että sytkä olis 180 astetta perseellään. Varmista että ykköspytyssä on ihan oikeasti venat kiinni kun kipuna tulee...
cabrio Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2009 KYLLÄ SE ON HIENO KUN MUILLAKAAN EI MENE HOMMAT HETI PUTKEEN TOLLASTEN MUUTOSTEN JÄLKEEN!!!! :o ;D ;) No joo mulla ei mee vieläkään joten turha tässä on naureskella..... (Per.. vaihdan kyllä ihan kohta vakio koneen paikalle)
Mini1380 Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2009 KYLLÄ SE ON HIENO KUN MUILLAKAAN EI MENE HOMMAT HETI PUTKEEN TOLLASTEN MUUTOSTEN JÄLKEEN!!!! :o ;D ;) No joo mulla ei mee vieläkään joten turha tässä on naureskella..... (Per.. vaihdan kyllä ihan kohta vakio koneen paikalle) Varppina et vaihda!!
claymad Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2009 Kyl se tänään käy... ennen en tallilta lähe...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään