claymad Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 10. Maaliskuuta, 2007 Terve kaikille. Olen päivitellyt kotisivuja miniprojekteista sivulle http://kotisivut.sytes.net/~claymad/ Laittakaahan kommentteja näistä projekteista! Tällä hetkellä -71 miniä valmistellaan tulevaan ajokauteen ja -69 mini odottaa kuskinpuoleisen lattian uusimista ja peltihommia.
claymad Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2007 Kotisivut on näköjään kaatuneet, mutta toivottavasti alkaa piakkoin taas pelittämään. Vanhat kotisivut löytyy osoitteesta http://personal.inet.fi/koti/claymad/ 71- minin kone remppa etenee hyvää vauhtia ja ensi viikonloppuna olisi tarkoitus vihdoin päästä ajoon Turun kaduille. Seuraavissa linkeissä muutama kuva koneesta ja maalauksista. Eli koneen kansi oli työstettävänä Moottorikoneistus Ojalalla, ja ihan tyytyväinen olen jälkeen. Kantta laskettiin hieman jotta puristuksia saadaan ylös lisäksi venttiilit hiottiin ja imu/pakokanavia muotoiltiin lievästi, itse vedin kuuma maalin päälle kuten myös lohkolle ja jäähdyttimelle. Auto ulkokuoreen on tulossa vielä lisää kromia, eli luoti-malliset peilit, mallia biltema oma valmisteisilla sovittimilla, kromiantenni kiinnitetään flippikeulan käyttämättömänä olevaan kiinnitys reikään ja lisäksi kaikkea pientä kivaa. Sisälle ollaan asentamassa soitinta ja kaiuttimia, mutta ne saa odottaa kunnes auto saadaan ajoon. http://i84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0154.jpg http://i84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0158.jpg http://i84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0162.jpg http://i84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0158.jpg http://i84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0116.jpg Lisää kuvia on tulossa, kun saadaan auto pyörille, eli uudet rummut alle ja autoon vahaa pintaan....
claymad Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Muutama kuva vielä, nyt kun ollaan saatu mini ajoon. Osaako joku heittää veikkauksia mistä johtuu auton nykiminen suuremmilla vaihteilla kiihytettäessä? Itse veikkaan sytytyksen ajoitusta kun en ole sitä vielä tarkastanut. http://i84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0168.jpg http://i84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0170.jpg http://i84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0173.jpg On muuten ihan kivan tuntuinen laite myös toi 2007 mallinen CooperS ;)
minizz Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2007 Muutama kuva vielä, nyt kun ollaan saatu mini ajoon. Osaako joku heittää veikkauksia mistä johtuu auton nykiminen suuremmilla vaihteilla kiihytettäessä? Itse veikkaan sytytyksen ajoitusta kun en ole sitä vielä tarkastanut. voi olla vika myös bensa puolella...
claymad Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2007 Nyt on mini ajossa, vika pätkimiseen korjaantui kun vaihdettiin tulpat ja tulpanjohdot...
claymad Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Kesäkuuta, 2007 Kotisivujen päivitys on näin kesällä jääny hieman vähemmälle, mutta tallilla on aikaa vietetty aina kun on ehtinyt. Eli -71 minin osalta n.3000km on nyt keväällä/kesällä tullu ajettua ja kivasti on mennyt ilman suurempia ongelmia. Joitain päivityksiä tuohon on tullu hommattua ja pientä laittoa siinä jatkuvasti on ollut kuten ne tuulilasin pyyhkijöiden moottori ja nyt sitten tulossa takatukivarsi remppa... Kuvia tuosta löytyy seuraavasta linkistä... taitaa siellä olla muutama kuva foorumilaisten autoistakin Turun suunnalta ;) http://s84.photobucket.com/albums/k11/claymad_2006/ Varsinaisen projekti minin kimppuun on myöskin taas päästy, eli uutta peltiä on tullut lisää... ja saumoja... ja paljon. Toivottavasti nyt kun loma alkoi ehtisi tekemään projektia kunnolla eteen päin. Tavoite on että vähintään pohja on maalissa loman lopussa ja syksyllä voisi laitetta viedä jo maalaukseen... ellei sitten hommaa kunnon ruiskua biltema tekeleen kaveriksi ja harjoittele itse maalaamaan. Koitan taas ruveta sivuja päivittämään kun tulee jotain valmiiksi. Vielä muutama kuva 69:stä, ja onhan siinä vielä hommaa.... http://s84.photobucket.com/albums/k11/c ... 0202-1.jpg http://s84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0204.jpg http://s84.photobucket.com/albums/k11/c ... G_0149.jpg
claymad Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Joulukuuta, 2007 Hyvät tulevat uudet vuodet kaikille ministeille. Laiton linkin taakse taas muutamia kuvia mitä syksyn aikana tallilla olen saanut aikaa. http://s84.photobucket.com/albums/k11/c ... ini%20-69/ Eli peltihommien osalta takapää alkaa olla valmista ja vielä kun kolmiopellit, lokasuoja saa paikoilleen siten vielä ovet istuvat kunnolla paikoilleen niin voi alkaa harkita maalausta. (kommentteja maalaus firmoista Turun suunnalta olisi kiva kuulla) Myös kelkkoja ollaan laitettu kuntoon, eli vanhoista neste kelkoista tuli sitten kuivanmalliset kelkat, ne on myös hiekkapuhallettu ja pohjamaalissa. Tarkoitus olisi maalata ne hopeaksi ja lakkaa päälle. Sitten vielä varoituksen sana kaikille pelti hommia tekeville vaikka pitäisikin olla itsestään selvyys eli käyttäkää kunnon suojalaseja!!! Itsellä pääsi laikkakoneen kipinä lentämään suojalasien välistä silmään ja sen kanssa on joutunut silmäpolilla ravaamaan, aika reikä tuli silmään ja ruosterengas tämän ympärille. Ruosterengas saatiin porattua irti, mutta pieni reikä tulee jäämään.
Idefix Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2007 Raportoi Kirjoitettu 28. Joulukuuta, 2007 Hienon näköistä jälkeä, joko ensi kesänä auto on liikenteessä? Ovien sovittamisesta puheenolle, näyttää siltä että sinäkin olet hitsannut nuo tukiraudat siten että ovia pystyy mallaamaan paikoilleen vaikka tukikehikko on vielä paikoillaan. Minäkin tein samoin, tosin ihan tuurilla, huomasin vasta tämän kun oikeasti aloin ensimmäistä kertaa istuttamaan ovia paikoilleen. Tulin kiittäneeksi hyvää tuuria että olin hitsannut tukikehikon tarpeeksi syvälle sisään jotta ovi mahtui kunnolla sulkeutumaan. Ovi kun tulee muutaman millin reunapelleistä sisäänpäin sen ollessa kiinni. Joka tapauksessa, itse sain muokata saranapeltiä ja helmapeltiä urakalla jotta ovien rako ympäriinsä oli sama. Vanhat saranan reijät oli melkein sentin liian alhaalla, joten oven ollessa kiinni sormi meni yläkarmin yli helposti oven pellin ollessa samassa linjassa kylkipellin kanssa. Nyt kun tein saranapellin uudestaan reijät saatiin kohdalleen ja ovi on lukkoineen linjassa vastakappaleen kanssa. Oli luojan lykky että en vaan hitsannut kynnyspeltiä yms vanhojen peltien mukaan vaan oikeasti koesovitin ovia noin kymmenen kertaa ennen kuin kaikki loksahti kohdilleen. Koko oven istuttaminen ja saranapelti ja kynnyspelti vei noin 10 asenteluja ja puoli tuntia sauman vetoa, mutta työ kyllä korvaantuu kun ovi on mukavasti linjassa. Eli, oletko istuttanut ovia paikoilleen kun olet noinkin paljon uutta peltiä autoon laittanut.
claymad Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Joulukuuta, 2007 Joo itsellä ei käynyt tukirautojen kanssa niin hyvä tuuri vaan jouduin niiden paikkaa hieman muuttamaan kun aloin sovittamaan ovia paikoilleen. Ovia olen kanssa sovitellut paikoilleen aika paljon kun noita kynnyspeltejä olen asentanut, mutta saranien kanssa kolmiopeltiin en ole vielä ovea testannut. Pitäisi mennä paikoilleen jos vaan kolmiopellin reijät on vähäkään oikeassa kohdassa... Saranat vein juuri koneistamolle työstettäväksi kun niissä oli sen verran klaffia että pakko porata reijät suuremmaksi että saranoihin ei jää väljää. Joo sitten toi tarvike kynnys/helmapelti oli myös mulla aika eri kokoa kuin pitäisi eli peltiä piti lyhentää jotain 7mm jotta se rako oven ja karmin välillä oli joka puolelta sama. Ei taida vielä ehtiä ens kesäksi ajoon tolla 69:llä, mut jos maalaukseen sen saisi ja alustaosat tilattua Mini Sportista niin sitten oltaisiin jo taas hieman lähempänä. Ens kesänä pitää sit vaan tyytyä vielä ajelemaan 71:llä mikä on kyllä nyt "talvella" hieman rapistunut, eli maali on siitä ruvennut hieman kuplimaan. Veikkaan että on edellisillä omistajilla maalauksessa jäänyt noi pohjatyöt hieman turhan vähälle.
claymad Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2008 Muutamia kuvia taas aikaansaannoksista tuolla http://s84.photobucket.com/albums/k11/c ... ini%20-69/ Vielä kun sais toisen kolmiopellin paikoilleen siten että ovi on kaikin puolin kohdillaan niin sitten peltityöt on lähes tulkoon tehty. Tämän jälkeen pitää vielä tehdä tilaa tulipeltiin turbolle ennen kuin voi alottaa peltien silottelun maalausta varten.
claymad Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2009 Laitetaanpas hieman päivitystä tästä projektista. Eli nyt taitaa jo reilut kolme vuotta vierähtänyt tämän projektin kanssa, ja tiukkaa tekee että ensikesänäkään mini on vielä ajossa ja valmis se tuskin koskaan tulee olemaan... eli sama homma mitä monella muulla. Kaikkihan lähti liikkeelle tästä. Sitten auto purettiin osiin ja karva verhoilu revittiin irti. Tässä vaiheessa näytti vielä hyvälle, kun uusi maali peitti suuremmat ruosteet ja reijät. Tässä vaiheessa alkoi ymmärtämään että korin kunnostamiseen menee ilta jos toinenkin Eli ei muutakuin monia monia iltoja mig ja hiekkapuhallus vehkeet kädessä ja alkoi pohja näyttää taas autolta. Koko takapää tehtiin uusiksi, ja akkukotelo siirrettiin muualle. Pohja lähes valmis... ja pyöräkaarien suurennusta. Sitten alkoi olemaan kaikki korjauspellit paikoillaan ja aikaa on nyt kulunut 2.5V projektin aloituksesta. Huomaa cooper raidat maalarin teipistä... Nyt auto on maalauksessa ja se pitäisi saada takaisin tammi helmikuun vaihteessa... joten innolla odotetaan, tässä kuva maalarilta. Konettakin ollaan kasailtu jo lähes vuosi ja osia on haalittu. Vielä kansi pitäisi saada kuntoon niin moottori alkaa olemaan kasassa. Koneesta/tekniikasta tarinaa myöhemmin...
Idefix Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2009 Jess, vähän itse asiassa kärvistelen laiskuuden tuskissani täällä, kun nimenomaan ajattelin että meillä valmistuu autot jotakuinkin samaan aikaan .... mutta sinähän olet jo hitto soikoon keväällä Mobiliassa tuolla ? !
jipeeki Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 13. Tammikuuta, 2009 Okei mulla oli vissiin oikeesti hyväkuntonen koppa omassa rojektissa :-? Ja inspiraatio on silti ollut tosi kateissa vällillä. Kävinkin sun kuvista vakoilemassa tota kaarien muokkausta jo aiemmin :) Ensin näytti hurjalta, nyt näyttää jo hyvältä. Ja turpokin vielä 8-)
claymad Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2009 Juu ei taideta tätä vielä mobiliassa nähdä, ellei nyt lomautukset iske päälle ja voita lotossa ;D
cabrio Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 14. Tammikuuta, 2009 Siis tossahan on ollut ihan järkky duuni!! :o :o Kas kun ei ole aikasemmin tullut puheeksi kun ollaan oltu jutuissa et siinä on ollut noin paha aihio....
claymad Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Maaliskuuta, 2009 Englannin paketti tuli vihdoin perille, niin nyt on puoltoista päivää tehty kelkkoja ja nyt ne alkaisi olla siinä kunnossa että voisi heittää ne alle. Kunhan vaan saa korin maalauksesta. Raidetanko tuntui olevan ihan ehjä, eli ei välystä eikä muutakaan, niin päädyin heittämään vaan hieman maalia pintaan ja vaihtamaan raidetangon päät. Etupäästä vaihdettiin etupyörien laakerit ja pallonivelet. Toisen ylätukivarren akselissa oli myös väljää, joten sekin uusittiin. Tämän laakereiden irroitus olikin aika jännää, kun ne piti haynesin mukaan lähteä naputtamalla toiselta puoleta. Ei vaan onnistunu mulla ihan niin helpolla, onneksi lopulta onnistui. Kaikki joutuu aina tekee kahteen kertaan, joten niin myös tässäkin eli kun kaikki oli valmista niin huomasin että vetarit on väärin päin... ja ei muuta kuin kaikki auki. Jarru satulat heitin myös paikoilleen. Saa ainakin aluksi kelvata noi vakio turbo metron levyt ja palat. Tuli sitten hankittua kuitenkin uudet kumit, kun siitä on sen verran paljon ollut täällä puhetta. Noi on nyt kisa kumit ja ne on jonkun verran korkeemmat kuin uudet vakiot, niin tein hiukan modauksia noihin hiloihin ettei sit harmita jos auto jää liian ylös. Tossa on sit kaikki kilkkeet paikallaa. Ja takapäässä sama homma. Ei vaan kaikki osat ihan kerrasta sopinu paikalle kun vakio kelkka ei tosiaan oo aivan viimisen päälle suora. Lopuks vielä meni toisesta pyörännavasta laakerit, joten ne tarttee vielä uusia ennen ku tolla pääsee ajamaan, samoin myös molempien kiikkujen holkit/laakerit pitää uusia kun niissäkin on reilusti klaffia... ei oo tainnu edellinen omistaja oikeen välittää huollosta.
jipeeki Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2009 Oot käyny mun tallissa kuvaamassa? Ihan samoja juttuja tekeillä täällä :) Mietskelin itekkin kasatessa tota madallussäädön riittävyyttä, kun tuntui että jää aika ylös tappiin säädettynäkin.
claymad Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Maaliskuuta, 2009 Noitten hilojen lyhennys tosiaan ei ollu kun 5min homma, ton alutrumpetin lisäksi pitää lyhentää sitä kierretappia, kun muuten se rajottaa miten lyhyeksi ton voi säätää..
koirankoppi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Ettei vaan tullut sutta ;)!? Kun lähdit lyhentelemään 8-). Kun ajelet muutaman kilometrin valmiilla autolla ja osat asettuu, niin laskee yllättävän paljon.
claymad Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 No eipä toi vaikuta mitenkään auton korkeuteen, ainoastaan säätövaraan...
Mini1380 Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Ooks varma että satulat ei ole väärinpäin ? Noista pohjaanlyöntikumeista kannattaa ottaa hiukan pois jos meinaa isoilla pyörllä vetää auton kovinkin alas, muuten joustovara on aika pieni.
claymad Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Juu vastataan nyt vielä näin julkisesti vaikka cabriolle vastasin jo samoihin kysymyksiin ;) Eli joo satulat on kuvassa vielä väärin päin ja hyvä että on tarkkasilmäisiä. Ja noista pohjaan lyöntikumeista meinasin sitten ottaa tavaraa pois kun kelkka on autossa ja moottori paikoillaan niin näkee mihin toi asettuu.
Mini1380 Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Ei muuten mut on kerran tullut itsekin laitettua satulat väärinpäin ja ihmeteltyä et mikä p****le kun ei jarrut tunnu ilmaantuvan. Noi pohjaanlyöntikumit oli vaan aika v*mäiset lyhennettävät paikallaan kun joskus omasta autosta leikkelin niitä (kelkka oli paikallaan kun asensin hi-lot) .
claymad Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Jees no olis noitten kumien lyhennys nyt aika helppoa, mut osaiskohan joku sanoa miten paljon pitäis noista ottaa pois...puolet??? Sit vielä toinen kysymys noista akseleista mitkä tulee noiden puslien läpi millä toi kelkka kiinnitetään koriin niin mikä mahtaa olla sen mutterin tyyppi/koko. Sellaset uudet tuli kanssa, mut 7/16 UNF mutteri ei ainakaan sovi vaikka on samaa kokoa. Oliskohan ne niitä withworth kierteitä?
MikaJ Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 9. Maaliskuuta, 2009 Voisko olla ihan millisiä... Jos on hirveesti rajumpi nousu niin sitten todennäköisesti UNC. Whitword on niin hiton harvinainen ja vanha että tuskimpa on sellaisia lykätty pakettiin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään