Jump to content

Austin Mini 1970


Idefix

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ja sitähän se ei missään nimessä saa tehdä siis koskea lohkoon meinaan se vastun...

 

Kyllä tuo vastus sopi tuonne lohkon sisään. Sitä kun aavistuksen käänsi loivaan S-mutkaan tuota vastusta niin se meni siististi sylinteriputken ympärille, ilman että koski itse putkeen...

  • Replies 335
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

Minun päätelmä silloin "poikasena" perustui siihen, kun mitään muuta syytä ei löytynyt ;).

Kyllä mulla tonnissa oli muistaakseni päädyssä? Mut siitä on jo ikuisuus!

Kyllähän Minillä talvella pärjää, jos ei ole parempaan tottunut.

Ajelen minäkin talviajoni (työmatkat) -83 Suzuki Altolla! On siinä tosin lämmityslaite Miniin verrattuna!

Ja 12" pyörät!

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Päivitystä pitkästä aikaa. Aitataulu kiristyy; reilu kuukausi Mobiliaan...

 

Tuntuu ettei hirveästi ole saanut mitään aikaan kun ei ole enää mitään isompaa tekemättä, hirveesti vaan pikkujuttuja vielä puuttuu tai on kesken. Sisusta on ainoa isompi joka vielä on teon alla. Ovipahveja tässä ommellut...Saa nähdä minkänäköistä jälkeä tulee kun nuo sitten liimailee pahville....so far so good...

 

1269796117381_1_large.jpg

 

Ulkoa auto alkaa nyt olla kuosissaan. Konetta pitäisi alkaa starttailemaan kun saa sytkävirran kytkettyä...

 

 

1269795761300_1_large.jpg

 

Aika erilaisen näköiset on autot Jipeekin kanssa, vaikka sama merkki ja malli on kyseessä...

Kirjoitettu

Kyllä se ihan tämmönen "tehtaan linjalta" lähtenyt versiokin on vaan nätti, kun se uutena kiiltelee :)

Kirjoitettu

Joo, nätti on kuin kissanpentu.

 

Huomasitko muuten, tein löydön Teivon Winter Swapissa...peili on nyt samanlainen kuin mitä autossa alunperinkin oli...Se pyöreä peili minkä sinulta ostin, taitaa olla sama kuin tuossa 64:ssa on alunperin ollut, joten käyttöön tulee sekin...

Kirjoitettu

Mulla pisti toi peili silmään ihan ekana tossa kuvassa, siis positiivisessa mielessä. Enpä ole koskaan ajanut autoa missä on peili loksussa, mahtaakohan siitä nähdä yhtään mitään, varsinkaan kun näyttää että A-pilari on vielä siinä silmän ja peilin välissä  ;)

Eihän mulla oo kun lokarin levikkeet ja isommat pyörät, samanlaisia koppeja molemmat  :)

Nyt kun tota omaakin kattelee, niin joutuu ihmettelemään, että miten noin pieneen koslaan saa kulumaan niin paljon aikaa?

Kirjoitettu

Juu, kyllä näkee. Kokeilin penkin kanssa jo :)

 

Peilin muoto ja paikka on suoraan kopsattu auton alkuperäisistä kuvista. Kuvien välillä on aika tarkalleen 40 vuotta eroa...

 

1269795761300_1_large.jpg

 

1254073326209_1_large.jpg

 

1254073319507_1_orig.jpg

Kirjoitettu

Oletteko maalanneet vanhoja pakeliittiratteja ? Mikä maali tekis sellaisen pirun kovan ja kiiltävän pinnan. Nuo paukkupullomaalit jää aivan liian pehmeäksi ja huokoisiksi, kerää vaan kaiken lian ja muttuu harmaaksi...

Kirjoitettu

suunnitteilla on ja ajatus oli että väri + joku 2 komponenttilakka, kestävyydestä ei mitään tietoa vielä...

Kirjoitettu

Ne "oikeat" ;) mobilistit pussihousumiehet entisöi vanhoja haljenneita 40-luvun bakeliitirattejaan täytellen,hioen/maalaten. Muistan joskus lukeneeni artikkelin ratin entisöinnistä jostain Mobilistien julkaisusta?!

Kyllä varmasti näistäkin hommista on jollakin kokeiltua kokemusta, mutta tuskin monellakaan ministeillä?

Mulla oli pitkään UUSI Mk3:sen ratti. Myinköhän sen jollekin?? En muista? Täytyy tarkistaa.

Hyvä käytettykin voisi löytyä, kun vaan ehtisi maalle tonkimaan.

Kirjoitettu

Toi ratti on täysin halkeilematon, eli tuo kyllä kelpaa vallan hyvin. Mutta maali on kokonaan kulunut pois. Onhan se kyllä niin että jos kovan pinnan haluaa niin kaksikomponenttimaaliin täytyy mennä...menee kyllä astetta työläämmäksi homma, mutta toisaalta jos tuota on neljä vuotta pakertanut, niin yhden maalin sekoittaminen tuskin on se kynnys...

 

Kävin muuten eilen tilaamassa [glow=red,2,300]OFX-6[/glow] kilvet. Sen verran luottoo on että Mobiliaan tullaan..

 

Jos ei nyt kuulu moottorista snap/crackle/pop ääniä kun sitä käynnistellään...

Kirjoitettu

Mäkin kävin tilaamassa jo kilvet ja katsastusajan  :o

Tänään aamulla kävin heittämässä parin kilsan lenkin hiekkatiellä, meina jäädä mahasta kiinni kun oli vähän pehmeetä ja maavaraa jotain 6cm tällä hetkellä. Pitänee vähän nostaa  :)

Kirjoitettu

Ihan normi 2K henkkari puolen maali on hyvä, kuivuessaan kovettuu hyväksi. Raskaan kaluston väreissä pakkaa olemaan sellasia ominaisuuksia että naarmuuntuvat helpommin johtuen siitä että ovat yleensä polyuretaani pohjaisia.

Kirjoitettu

Jipeeki: Eikös sulla vielä pari kuukautta siten ollut Monsteri se sun auto ;) Nyt on valahtanut kuuteen senttiin? Napsitko vähän vipuvartta pois hai-lou'sta? Jaa otit jo katsastus ajankin...Ei muuta kuin onnea ja paineensietokykyä ja pitkiä iltoja... ;)

 

Cabrio: Näinpä, täytyy varmaan ostella bilteman ruisku vehkeet että saa 2K:n laitettua. Kiitti vinkistä.

Kirjoitettu

vois vetää 2k maalilla ja kovalakka päälle jota käytetään kallimpiin autoihin ,vaihtoehtoja on paljon maalimerkkien suhteen  ,hekkeri ei ole ainut merkki joka toimittaa kovalakkoja kysele vähän eri maali merkkien hintoja niin huomaat huimat hinta erot :)

Kirjoitettu

vois vetää 2k maalilla ja kovalakka päälle jota käytetään kallimpiin autoihin ,vaihtoehtoja on paljon maalimerkkien suhteen  ,hekkeri ei ole ainut merkki joka toimittaa kovalakkoja kysele vähän eri maali merkkien hintoja niin huomaat huimat hinta erot :)

 

En kyllä maininnut hekkeriä missään vaiheessa. Kirjoitin vähän kömpelösti henkkari jolla tarkoitin henkilöauto puolta.

Vaikka hyvä maali merkki tuo Spies/Hecker onkin!!  ::) ;D  (sillä on useampikin täällä keskustelevan Mini maalattu  ;) )

Mun mielestä ratti ei tarvii kovalakkaa.

Esim. Avon maalasin kovalakalla. Se nimi on vähän harhaanjohtava!! Eihän se lakka ole kovaa sanan varsinaisessa merkityksessä.

Itse asiassa se on pehmeää. Joo tiedän että nyt joku meinaa et se on ihan hullu ku tollasia kirjoittelee!!  :o ;)

Joo eli sehän on sellaista että.... eli kun esim. pesee auto normi menetelmillä siihen tulee hentoja naarmuja mutta ajan mukaan lakka ns. tasoittuu itsestään uudestaan jolloin naarmut häviää ja näyttää taas niinkuin uudelta.

Mitä aurinkoisempi keli sitä nopeammin se tasoittuu entiselleen.

Kirjoitettu

Jipeeki: Eikös sulla vielä pari kuukautta siten ollut Monsteri se sun auto ;) Nyt on valahtanut kuuteen senttiin? Napsitko vähän vipuvartta pois hai-lou'sta? Jaa otit jo katsastus ajankin...Ei muuta kuin onnea ja paineensietokykyä ja pitkiä iltoja... ;)

 

Joo rälläkällä tuli mataluutta lisää, piti pohjaanlyöntikumeistakin sipasta puolet pois, kun jäi makoilemaan niitten varaan  :)

Nyt saa tarvittaessa riittävän alas. Pari pikku juttua ja eikun leimalle  8)

Kirjoitettu

Nyt tais Mobilia mennä ohi. Paukahti työreissu toiselle puolelle palloa...ei millään ehdi nyt saada pakettia kasaan...

 

Sitten toinen juttu, tänään kytkin loput sähköt ja yritin startata, niin eipäs kone pyörähtänytkään. Kokeilin starttia irti, ei auta, eikä vaihde päälläkään kone pyörähdä ympäri. Eli nyt on koneen paikoilleen laiton jälkeen jonkun osan pultti liian pitkä tai joku on väärin paikoillaan. Nokka-akseli ja venttiilikoneisto mahtuu pyörimään sillä vielä tässä vaiheessa kone pyöri kun se oli pöydällä. Nyt sen jälkeen en ole pyörittänyt sitä.

 

Koneen ollessa pöydällä, kytkinkoppaan tulevan moottoritallan pultti oli liian pitkä ja se jumitti koneen, mutta sen korjasin silloin...

 

Nyt jokainen voisi sekunnin miettiä, mikä osa moottorissa voi olla sellainen että se väärin asennettuna jumittaa koko koneen....

 

Cabrio, se sun kommentti muutaman päivän takapakista lyö nyt sormille kunnolla...

 

Sami

Kirjoitettu

juuri tulin kommentoimaan, että vika löytyi... se oli juurikin se...

 

mittasin silloin varta vasten työntömitalla että kuinka pitkä pultti sinne menee...mutta nyt kun katselen tuota toista irrallaan olevaa koppaa, niin tajusin että reikähän on läpi asti auki ja mittasin etäisyyden siis vauhtipyörään...enkä pultin reijän pohjaan...

 

Nyt on lyhyemmät pultit kiinni, ja jo pyörii...

 

Silti...Mobilia taitaa jäädä...

Kirjoitettu

Ei käy vielä !

 

Öljynpaineet kuitenkin sain eilen kuntoon...vika oli uudessa (!) Motonetin varaosatiskiltä saadussa anturissa. Putsasin toisesta koneesta anturin, ja nyt löyty paineet :) Ja ensimmäinen hyvä merkki tästä oli jo ensimmäiset tipat tallin lattialla (tosin kiristelyllä selviää siitä vuodosta)

 

Mites on, kun kyselin talvella että pitäisikö tuo Ducelier virranjakaja käydä ihan tuohon perus tonniseen...pohdintojen tulos silloin oli että pitäisi käydä...Korjausoppaat sanoo vähän ristiin...Toinen (Haynes) sanoo että Ducelier on uudempiin, ja taas korjaamokäsikirja sanoo että ne on keskenään yhteensopivat. Vaikka voihan se olla että ne on silti vaihtokelpoiset, mutta Ducelier on ollut vaan joissain uudemmissa malleissa tehdasasennettuna...Onkohan tuo kuitenkin sitten jotain eroa? En kyllä äkkiä keksi mikä voisi olla ero että miksi se kävisi uudempiin muttei vanhempiin?

 

Lisäksi, täytyy vielä vaihtaa konkka, sillä tuo kipinä on vähän heikohko, ja aivan kun se välillä jättäisi kipinän kokonaan pois ja välillä tulee kaksi peräkkäin....eikös tuo vähän konkkavialta vaikuttaisi? Eikös konkka estä kärkien välillä kipinointiä, ja jos siellä kipinöi miten sattuu, niin tulppaankin tulee kipunaa vähän miten sattuu?

 

Syy miksi minulla on Ducelier eikä Lucas oli siis se että minulta löytyi hyllystä tehdaspaketissa uusi jakaja, joten en nähnyt tarpeelliseksi ostaa toista uutta mutta eri valmistajan tekemää...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...