janecky Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Hienolta näyttää!! mitä pako/imusarjalle teit? näyttää niin uudelta.
Idefix Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Joo, hihnapyörä oli paikoillaan joten stefa on keskellä. Tossa hihnapyörässä on pieni lommo, täytyy katsoa josko sen saisi kotikonstein naputeltua suoraan, vai toisikohan joku tohon pihaan ehyen? saas nähdä. Samoin sen kytkin vipuvarren jossa on suht ehyt kuula, saa tuoda pihaan... Alkuperäisempi olisi ollut maalata koko paketti vihreällä, mutta tuo kaksivärisyys tekee sen pienen mutta oleellisen silauksen tuohon. Pakosarja on hiekkapuhallettu (paitsi tiivistepinnat), ja hyvin ohuelti kuumankestomaalilla suihkautettu väriä pintaan. Ensimmäisen kuumaksi käyttämisen jälkeen se tosin on yhtä monivärinen kuin kaikki muutkin, mutta näyttääpähän ainakin projektikuvissa hyvältä...
koirankoppi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Helmikuuta, 2010 Jos niitä kytkinvipuja on vielä kohtuuhinnalla uusia saatavana?, niin osta uusi.
johnny Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2010 täällä tulee kans hienoa jälkeä.. 8) mäki hommaan jonkun tommosen sitten kun on olen saanut oman autotallin :D
Idefix Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2010 Minun mielestä on tärkeää totuttaa auto raikkaaseen ulkoilmaan, ettei sitten valmistumisen jälkeen tule vieroitusoireita kun yhtäkkiä tuodaan tallista ulkoilmaan. Nappasin kuvan kun piti kääntää keula toiseen suuntaan moottorin laittoa varten. Kuvan oton jälkeen laitoin takaikkunan paikoilleen... Sitten oli aika tehdä sydämen siirto. Helpostihan tuo kohdilleen laskeutu, hyvin oli tilaa ja kone tippui omille kiinnikkeilleen ihan omalla painollaan.. Nyt pääsee taas etenemään, moottorin kököttäminen siinä pöydällä on ollut iso este monen asian etenemiselle...
claymad Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 17. Helmikuuta, 2010 Toihan melkeen käy ens viikonlopun jälkeen, vielä kun saat oikeet vetarit paikalleen ;)
Idefix Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Helmikuuta, 2010 Vähän päivitystä. Ovet kasattu, ikkunat ja lukot toimii. Pari mutkaa vaan matkassa. Toisen oven lukko (se jossa oven peltiä jouduin siirtämään) ei sopinutkaan sille varattuihin koloihin, vaan lukon takareuna otti jo oven runkoon kiinni. Sitten kun sain avarrettua lukon reikää ovessa sen verran että lukko loksahti paikoilleen, niin kahvan ruuvinreijät oli pari milliä offsetissä. Vähän lisää jyrsimistä, ruuvien reijistä milli - kahvan kolosta puoli milliä toiseen suuntaan ja vielä itse kahvan rungosta jyrsin dremelillä puoli milliä ja nyt istuu kuin mummo kiikkustuolissa. Nyt pitäisi vielä huomenna hioa ja maalata saranat, niin pääsisi istuttelemaan ovia tiivisteiden kanssa paikoilleen.. Moottorin sytytyksen sähköt vetelin, puolat ja solenoidit ja muut. Tuossa autossa on solenoidi ollut kiinni konetilan sivuseinässä ruuvinreikien perusteella. Ja se ei mahdu niihin samoihin reikiin kuin "väärinpäin", eli kytkennät taivasta kohti. EIkös tuo kuitenkin alunperin ole tuo krominen solenoidikelan kuppi ylöspäin? Lisäksi, tuosta alkuperäisestä johtosarjasta lähtee sulakkeille johdot ihan tuohon solenoidin viereen, eli kytkimen puoleisen päädyn peltiin. Tosin sille sulakerasialle ei ole reikiä. Sehän on niillä muovitinkseillä kiinni? Johdot selkeästi näyttää että sulakerasia ei ole ollut rintapellissä kiinni niinkuin yleensä olen nähnyt.... Ja kun startti oli pultattu kiinni ja sen johdot vedetty, ja laturin paikoilleen laittoa kokeiltu...niin olihan se maski pakko ruuvata kiinni... Ai että kiiltelee...
abp-06 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Terve. Hyvin näyttää etenevän. On tosiaan hienon näköinen.
club75 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Kun ei oikaise missään vaiheessa niin lopputulos näyttää hyvältä, minun mielestä yksi parhaista mitä olen nähnyt (kuvien perusteella). Ja eikös se solenoidi tule juurikin niin että kuppi alaspäin.
Idefix Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2010 Kuvat valehtelee aina aika paljon... viimeistely ei missään nimessä ole sitä luokkaa kuin mitä se voisi olla. Jaa kuuluu toi solenoidi "nurinpäin", so se selittää tuon asian. Mutta mites muilla, onko teillä sulakerasiaa tuossa sivupellissä. Tuossa kuva (solenoidi lämmityslaitten venttiilin takana), eli nuo keltaiset johdot yläpuolelta ja vihreät alapuolella, siihen väliin tulee sulakerasia. Mutta noitten reikien mukaan tuossa autossa ei ole tuossa kohtaa sulakerasiaa ollut. Kuuluuko siihen? Onko minulla tuohon autoon kuulumaton johtosarja, vai enkö vaan osaa ?!? PS. kuvassa näkyy mallia yksinkertainen jousipuristin. Yksi kierretanko aluslevy ja mutteri...
cabrio Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2010 Oletkos muuten hommannut tiivisteet noihin jarru ja kytkin putrkkien väliin? Molemmin puolin tietty samanlaiset... (tuli vaan mieleen kun tuo toinen nyt on tuossa irtonaisena)
Idefix Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2010 Juu, säiliöitten alla on tiivisteet, tuohon toiselle puolelle en ole vielä ehtinyt tehdä. Minulta puuttuu tuosta se vahvikelevykin. Tai sellainen on, mutta se on niin ruosteinen että täytyy tehdä uusi. Se kuuluu tosin sarjaan "sitten kun muut on valmiit"...Tosin täytyy mun tuo laittaa kiinni jotta saan moottorin yläpäästään kiinni. Eilen illalla taistelin kiroamispisteeseen asti vetoakselien ristinivelten U-pulttien kanssa...Taas vaihteeksi kerran oli sellainen "teen sen äkkiä" hetki, ja siinäpä se ilta menikin...Jostain syystä ristinivelissä olevat urat niille U-pulteille ja vastaavasti vetoakselin päissä olevat reijät on by default 5mm eri etäisyydellä toisistaan. Ja vielä kun hommia tekee auton alla, niin jo on niskat ja olkapäät taas kipeenä ja mustelmilla...Mutta kyllä ne sinne menee, ja sitten kun kiristää pultit niin ristinivelen kumiin vulkanoidut metallihahlot löytävät oman paikkansa...
cabrio Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2010 Olethan ne tehnyt sellaisesta "pehmeästä" aineesta ne tiivisteet sinne väliin? Ne on orginaalisti sellasta "vaahtomuovia"... HÖH en nyt saa mieleen sen aineen oikeaa nimeä..... >:( http://www.minispares.com/Product.aspx? ... tle=MASTER CYLINDER GASKET EA... No tota mä ny tarkoitin. Juu, säiliöitten alla on tiivisteet, tuohon toiselle puolelle en ole vielä ehtinyt tehdä. Minulta puuttuu tuosta se vahvikelevykin. Tai sellainen on, mutta se on niin ruosteinen että täytyy tehdä uusi. [/quite] Heh toi on aina hauska homma!!! ;D Mä kanssa laiton tohon mun -69 viime kesänä uudet kun tein täydellisen remontin ennen IMMiin lähtöä. Eilen illalla taistelin kiroamispisteeseen asti vetoakselien ristinivelten U-pulttien kanssa...Taas vaihteeksi kerran oli sellainen "teen sen äkkiä" hetki, ja siinäpä se ilta menikin...Jostain syystä ristinivelissä olevat urat niille U-pulteille ja vastaavasti vetoakselin päissä olevat reijät on by default 5mm eri etäisyydellä toisistaan. Ja vielä kun hommia tekee auton alla, niin jo on niskat ja olkapäät taas kipeenä ja mustelmilla...Mutta kyllä ne sinne menee, ja sitten kun kiristää pultit niin ristinivelen kumiin vulkanoidut metallihahlot löytävät oman paikkansa...
Idefix Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 ...itse asiassa en. Tein sen normaalista paksusta tiivistepaperista vanhan perusteella (joka ilmeisesti joskus on ollut pehmeä ?? ). En ihan heti hoksaa syytä miksi tuossa kohtaa tuo tiiviste on tuollainen joustava?
cabrio Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Joo ei se taida noissa vanhemmissa peleissä olla missään kovinkaan pehmeä.... ??? ::) Nii miksi pehmeä..... en mä vaan tiedä mutta sellanen sinne kuuluu... :o ;)
Mini1380 Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Väärän paksuisilla tiivisteillä ja välilevyllä purkkien alla voi jarrupolkimen välys tulla vääräksi tarkkuutta siis.
Idefix Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 En usko että se on syynä, sillä kun purkit kiristää paikoilleen, niin se paksu pehmeä tiiviste litistyy yhtä ohueksi ja kovaksi kuin tavallinenkin tiiviste. Eli välys on suurinpiirtein sama...se välilevy minulla on paikoillaan..
koirankoppi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Alunperin siellä on "tiivisteet" samanlaista materiaalia kuin takaluukun ja ulkopuolisten saranoitten alla. Ei niiden paksuus/materiaali niin tarkkaa ole. Kun ei nyt millitolkulla!
cabrio Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Mitä vuosimallia nyt tarkoitat Timppa? Eli katoitko ton linkin ku laitoin? Mihin vuosimalleihin toi sitten sun mielestä kuuluu? Meinaan et mä en oo ihan varma oliko mulla -69:ssä tollanen vai kova tiiviste. Avossa on tollanen ku laittamassani linkissä on.
Idefix Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Sellaisesta paksusta tiivistepahvista sinne tiivisteen askartelinkin. Eli tuo on sellaista "pehmeää" niin kun on takalamppujen lasin ja lampun rungon välillä, vähän kuin telttapatja mutta ohuempaa. Mutta pääasia että toimii...ja pysyy paikoillaan...
tailke Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Jarrupääsylinterin alle 21A2048 Washer-sealing master cylinder Kytkinpoljinsylinterin alle 31G279 Washer -sealing Käsittääkseni tiivisteiden kuuluu olla samaa materiaalia kuin saranoiden "aluspahvit" kuten Timppa mainitsi. 31G279 käy myös Janin automaattiin sokeen lätkän alle, kun ei oo sitä kytkinpoljinta. Lämppärin letkujen läpivientiin Sparescenter tarjoaa Janin esittämää NAM 9197 tiivistettä, joka ei mielestäni hoida asiaa kunnolla eli ei tiivistä letkujen läpivientiä. Alkuperäinen tiivisteen varaosanumero on ALA6598, jonka Spares kääntää NAM9197. Ehdotus: Tiiviste pitää tehdä itse esim. mopon tai moottoripyörän sisärenkaasta. Pitää olla kuitenkin asennuksessa tarkkana, että moottorintuki hoitaa hommansa paksun tiivisteen asentamisen jälkeen. Tietolähteenä käytetty mm. varaosakirjaa AKD5146 10/69 ja Sparesin nettisivua Kaksipiirijarrusylinterin alla on 31A840 vaikkei sitä kysyttykään.
cabrio Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Kyllä sä oot ÄIJÄ Tapsa!!! :D ;) :D Di di taas ollaan paljon viisaampia. ;D
Idefix Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Maaliskuuta, 2010 Noniin, sieltähän se taas fakta löytyi. Kiitosta vaan... Jeps, letkujen läpiviennin tosiaan teen jonninsorttisesta kumista niin että letkuille varattu reikä jää vähän letkun halkaisijaa pienemmäksi, että oikein puristuu tiiviiksi. Ja tuo sylintereiden alla tiiviste on tiivistepahvia ja se on kuin alunperinkin. Meni muuten se ristinivelen U-pulttikin tänään ihan ilman kirosanoja paikoilleen...En tiedä kutistuiko nivel viisi milliä vai mikä oli, mutta kiinni on....
tailke Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2010 Kuvat puuttui, tässä niitä: jarru kytkin lämppäri
cabrio Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2010 Haa haa kyllä sitä nyt hifistellään!!! ;D ::)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään