Jump to content

Mini 1000 -75


pensseli69

Recommended Posts

pensselil on tainnu leikkiä liikaa maalin kanssa, kaverihan on ihan sekaisin :)) sen mittarin lähdettyä, lähti kai viimeinenki 'alkuperäinen' osa sisältä.. oisko taustapeli vielä origineeli. hm tällä kertaa taitaa tulla myös ruutuja tuohon kojelautaan?? ja milläs ajattelit täyttää sen keksikonsolin?

 

mulla olis sulle sit muuten väriehdotus.. se ainoa oikea ;) jota kaikki näiden vahempien kotteroiden omistajat kammoaa jostain syystä ?? x) paitsi club75 mut sil onki klubi :p eli kyseessä hyvin rohkea ja harvoin käytetty väri!!

Link to comment
Share on other sites

Heh hauskoja kommentteja taasen:) ......

Ensi talvan projekti olis alustavasti suzukin moottori + fööni. Siitä voi sitte laittaa hiukan projektijuttua tännekkin. Myös värin vaihto ollut mielessä vaikka väri miellyttää vieläkin, mutta näyttelypuolella auto alkaa olla niin nähty ja on niitä käytönjälkiä jo tullutkin.

 

Onkohan se farkku Mini vielä myynnissä siellä päin ? Osta se siinä on se Suzukin kones ja enemmän tilaa rakentaa jotain uutta ;-).

Joka tietää voisi sitten kertoa, onko tommosessa farkku Minissä suuremmat kantavuudet kuin perus Minissä ?

Link to comment
Share on other sites

Farkku on myyty eteenpäin, ite en tykkää farkun ulkonäöstä joten se vaihtoehto unohdettakoon ;) Mutta sieltä löytyis toinen moottori,tosella olis laatikko jne.. voi silti olla paree ostaa kokonainen auto niin saisi vetarit ym samalla.

Tämä ei se projekti ole mutta niitä papereita olis tarkoitus käyttää,kiitos siitä:)

Taustapeili on kyllä vaihdettu malliin tuning, vilkkuviiksi ainaki on vakio =D

Jos väri vaihtuu niin mielessä on ollut lamborgini oranssi tai mikä alunperinki oli mielessä kawasakin helmiäis vihreä, kauppilan supra taitaa olla sillä värillä maalattu.

Link to comment
Share on other sites

Toyota miehenä(kättyiksenä aina toiska) toi olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto. Täälläpäin on kokemusta suizasta joten siksi sitä olen miettinyt, moottorin suhteen en ota päävastuuta,voin rakennella mutta jonku pitää kyllä tietää mitä tehdään:) Kuinkas kelkan suhteen toiskan moottorin kans?

Link to comment
Share on other sites

onkos kellään tietoa mikä on tekniikan vaihdossa suurin litratilavuus ja hv määrä, minkä saa miniin laittaa ilman että täytyy anoa akelta lupia? eli menisi vielä muutoskatsastuksella läpi. löytyy meinaan minin pellinalta toyotan 1.6l 16v 114hv motti, mahtaako saada kilpiin tolla koneella.?

Link to comment
Share on other sites

Tilavuus +25% ja teho +20%. Tilavuus 1593cc ja teho 112hp.

 

Tehoa saa penkitettyä pienemmäksi, kunhan moottorista on muutettu jotain alkuperäisestä poikkeavaksi. Onhan monella mennyt turbotus niin perseelleen, että koneesta on tullut vähemmän tehoa ahdettuna kuin alunperin vapaastihengittävänä :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Noniin, tekniikan päivitys aloitettu. Suurista suunnitelmista luovuttu ja tekniikaksi tulee "tylsä" suzuki Swift. Oli siinäkin oma hommansa löytää suzukin täydellinen tekniikka, mutta onneksi tuttava sääli niin paljon että päätti myydä tyttärensä käyttöauton purettavaksi ;D Vähän mietitytti purkaa leimassa ja suht siistissä kunnossa oleva auto, mutta onneksi pohjasta löytyi ruostetta, reilusti.

Tekniikka rakennetaan lähestulkoon vakioksi ja konehuone simppelin siistiksi. Tällä hetkellä työn alla moottorin maalaus ja perusosien vaihtoa..

Jarruja ajattelin myös päivittää, metron 8.4" säilyvät mutta onko kokemuksia paremmista levyistä/paloista, niitä kun näyttää olevan tarjolla. Kannattaako jarrutehostin,2.piirijärjestelmä jne..?

_medium.jpg?hash=61912

Tekniikan luovuttaja..

Link to comment
Share on other sites

Heh, samaa vikaa ollu ittellä mutta nyt konehuoneesta tulee sellainen että mielellään on konepelti pystyssä tien poskessa :P

Tässä projektissa olen vain apumies ja projektipäällikkönä on vähän tarkempi kaveri niin varmasti tulee jynssättyä joka mutteri ennen hyväksyntää ;D

Link to comment
Share on other sites

sä kun oot pensseli noita äänentoistoheppuja.. niin osaat ehkä auttaa. katos kun kaksi soitinta on kiinni, alkup. ja toinen.. ja tällä toiselle tulee piuhat suoraan alkuperäiseltä. ongelma on se et kun volumea pitäisi tällä toisella soittimella lisätä nii kajarit alkaa särkeä melkein samantein, kun taas alkuperäinen toimii ok. tää toinen soitin on kokeiltu ihan pöydällä ja kaikki oli kunnossa. en nyt muista et särkikö kaikkia vai jotain tiettyjä.. pitää tarkistaa. mut jotenkin ne saa nyt jotain liikaa.

ja kaunis paketti muuten sinulla.. menisi melkein ennemmin apparin paikalle kuin konehuoneeseen. d:

Link to comment
Share on other sites

kertaalleen jo joskus tarkistin, olivat mielestäni oikein. voiko väärinpäin oleva napaisuus aiheuttaa sen?? ja sitten kun ei oo vahvaria nii keskiäänetkin ottaa signaalia samasta paikkaa mistä auton omat midbassotkin :p

 

aai kato älä tee niin pirun hienoja autoja nii pysyvät apparin paikalla :D tekee vaa sillain sopivasti hienoja, et kuitenkin tulevat vielä kyytiin x)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Ensimmäinen kunnon ilta konehuoneen kimpussa takana ja vähän päästy eteenpäin. Suurin huoleenaihe on etukelkan valmistumis ajankohta ku aina vaan venyy ja venyy aikataulu. Toivonmukaan konehuoneen muutokset ovat riittävät kunhan kelkka saapuu. Rakentamista vaikeuttaa hallin käyttöaikataulu(täydelliset tilat kylläkin) mutta huomenna vanha kelkka takaisin paikalleen ja auton siirto takaisin varastoon. Vähän kuvia.

img3427989.jpg

img3427990.jpg

img3427991.jpg

img3428002.jpg

Kytkinsylinterin teline...

img3428001.jpg

Pakosarjan laippa.

img3428000.jpg

Muottiin kuidutettu nokkapyörien koppa.

img3427999.jpg

Moottori odottaa vain asennusta.

img3427992.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Vähän taas edetty. Kelkka valmistuu toivon mukaan vloppuna ja lähtee matkaan ensi viikolla. Uusi Kojetaulu alkaa olemaan muodossaan(vanha ehti olla kiinni yhden näyttelyn:) Tein 8mm putkesta kehikon jonka päälle kangoitettiin kuidutukseen tarkoitettu kangas, tällä saa n.5mm paksun kerroksen ja varmasti kestää. hartsia kojikseen imi 3,3litraa:) vaikka kehikko oli tukeva niin jostain syystä kuidutuksen jälkeen kojis ei istunut paikalleen, reunat olivat vääntyneet mutta täytynee vähän kuidutella lisää niin tulee hyvä. Tähän versioon tulee yht. 12kpl 8" ja 12kpl pikkudiskantteja :)

 

img3442964.jpg

 

img3442965.jpg

 

img3442954.jpg

 

img3442956.jpg

 

img3442957.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...