Jump to content

Mini 1000 -75


pensseli69

Recommended Posts

Nyt on renkaat punnittu nollaan ja vanteiden/napojen pinnat putsattu, samalla vaihdoin toisen yläpallonivelen ja toisesta otin simmejä pois. 120km/h kokeilin(moottoritiellä tottakai,vai oliko se nyt taajamassa) eikä täristänyt. Tai siis ravistanut niin että leegot halkeilisivat suuhun ;D

Nyt on mobilia ainoastaan motivaatiosta kiinni.

Link to comment
Share on other sites

1000km on minillä päästelty, vilkut on menneet sekaisin,ilmeisesti rele sanonut itsensä irti. Kuskin ikkunan kisko tipahtanut kerran paikaltaan. Nopeusmittari leikkaa kiinni aina joskus :) eipä sitten muuta ole vielä ollut kun sai ensin niitä perus ongelmia kuntoon mm. jarrut,kytkin, sytkä ymym. Vloppuna pitää tarkastella kuinka monta ruuvia on tippunut,lähinnä muusiikin voimasta.

Kävin vähän hassusti tuon ikkunan mekanismin kanssa kun pääsi tippumaan helman päälle ja se halusi tehdä siihen merkkaukset :-\ täytyy kokeilla paikkailla jälkiä kun oliis vapaalla joskus.

Hieman on lähtenyt taas ideapankki pyörimään katon suhteen, rättikatto olisi kiva mutta taitaa olla liian kova projekti? onko kukaan koskaan tehnyt vastaavaa tai tietoisia kuinka paljon pitäisi autoa vahvistella? Toinen suunnitelma olisi lasikatto esim. pakun sivuikkuna jos sopivan kaareva löytyisi, se olisi helpompi toteuttaa. Konepeltiin olen myös raitoja suunnitellut, mutta pitäisi löytää toinen konepelti johon tekisi samalla pienen ilmanottoaukon. Nämä ovat siis talven pimeille illoille suunnitelmia paitsi konepelti :P

Link to comment
Share on other sites

Tuli tuossa vloppuna mielenkiintoinen tarjous ministä. Harvoin sellasia summia kuulee, mutta päätin olla myymättä kun sen verran on hikeä ja kyyneleitä lentänyt minin kanssa :P Työstä ei juurikaan olisi saanut korvausta,riippuen tietty mitä vaihtoautosta olisi kehdannut pyytää. Mutta nyt voi olla hyvällä mielellä että olisi siitä niin paljon saanut...

Kilsoista tuli mieleen että onhan niitä kilsoja jo paljon enemmän tullut ajeltua, vaihdoin harvemman perän enkä muistanut mittarin rattaita vaihtaa, nopeus näyttää juuri oikeaa eli mittarinheitto on otettu siinä kohdilleen.

Kilsoja on nyt reilu 1300km + 15% ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

tuli tuossa ensimmäisissä virallisissa kisoissa käytyä ja lukemat olivat ovet kiinni 134.1db ja ovet auki 138.6db, melkoinen ero. Täytynee rakentaa laatikko uusiksi refleksilaatikoksi ja isommaksi,mistähän sitä tilaa repisi :o Alkoi tuo hifi kisaaminen kiinnostaa sen verran että pakko sitä on yrittää saada enempi potkua. "normaali" kuunteluun tuo setti antaa jo melko hyvät hieronnat ;)

Kuinka tuo takapenkin selkänoja ja hattuhylly tukevat korin rakennetta? kulmista se on ainakin vain hepattu kiinni. uskaltaako sieltä poistaa ylimääräiset pellit niin että olisi takaluukkuun asti tyhjä tila? Ja jos uusia tukia pitäisi laittaa niin onko ideoita? hitsiä en millään haluaisi näyttää koska kori on maalattu ja vielä suht hyvä. onnistuuko liimaus?

Link to comment
Share on other sites

Ei se kovin paljon tue,minulla se on leikattu pois.Tosin hitsasin sinne tukipalkit.Sinun tapauksessa pulttaisin hattuhyllyn yläreunaan palkin ja molemmille sivuille alapäästä pulttaus pyöräholveihin.Pitäs olla riittävän tukeva.Lattiaankin vois tietysti muotoilla yhden.

Link to comment
Share on other sites

Tuli käytyä pari viikkoa sitten kotinurkilla käytyä.. Ihan uteliaisuudesta ajelin siitä Myllärinkatua pitkin joskos olisin Minisi siellä nähnyt.. ei osunut kohdille, mutta osui toinen varsin upean näköinen Mini myöskin.. Oliskos ollut "kuulaanruskea-metallihohto" tms.. valkoisella katolla, koneeksi oli istutettu varsin hyvän näköinen Suzukin 1300 TwinCam.. Onkos tietoa saadaanko tuosta Ministä projektijuttua minnekään ?

Link to comment
Share on other sites

Joo kyllä siellä myllärinkadulla tulee ruuvailtua kun on tutuiksi tuleet mini velhot ;) Olisi siellä aika monta miniä mitkä kiinnostaisi moniakin. Yksi niistä oli viime kesänä tuning.fi:ssä esillä. EN oikein tiedä halutaanko siellä laittaa esille projektijuttuja jostain kumman syystä :P Tässä kuvatus Zeemaxin korisarjalla varustellusta ministä,moottori onkin asia erikseen:)

Tuosta Takatilan pelleistä vielä, ajattelin kyllä että poistaisin kaiken sieltä joten silloin en saisi tuollaisia tukia tehtyä,onko "turbo69:llä" mitään kuvia omasta muutoksesta?

img2693833.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tule Somerolle,näät livenä.Kuvat pitäs skannata,en tiijä millon ehtisin.Ei se penkin takainen pelti loppujen lopuksi kovin kummoisesti ole kiinni,alareunasta koko matkan,sivuilta yllättävän pieneltä matkalta.Normi käytössä ei pitäs korin notkua ilman sitä,kisapelit erikseen. >:D Vai onko joku eri mieltä?

Link to comment
Share on other sites

Kävin kattomassa noita projekti kuviasi.Ruuvaa tuo bassokotelo koriin,johan se tukee tarpeeksi,vai alkaako koko auto pomppia basson tahdissa?

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se on ruuvattu koriin kiinni, mutta ongelmana on se että pitää saada rakennettua isompi laatikko ja jostain sitä lisätilaa ois saatava. Ja kyllä sitä on jo jälkiä tullut ja uskon paineen olleen mukana ;) Oikealta takaa on hitsaus saumassa pieni halkeama(vesikourun kohdalla). Selvennykseksi musiikki päällä ei saa selvää edelläajavan rekisterinumerosta joten kyllä siellä vähän liikettä on.

Pellit ei pahemmin rätise,ainoastaan takaluukun kahva pärrää, mutta kyllä sitä vaimennusmattoa menikin ku pieneen kylään.

Link to comment
Share on other sites

Meilläpäin liikkuu useita mopoautoja, joilla taitaa olla sama harrastesuuntaus ;)

Ikkunat alkaa helistä ennenkuin koko koppia edes näkyy ;D

Onko teilläkin "hienot" numeroa liian suuret, suoralippaiset lippikset päässä ;D

Link to comment
Share on other sites

Heh, kyllä tässä minissä pukeudutaan ihan omankokoisiin vaatteisiin :P ;D

Sen verran yritän muiden hermoja pidätellä kurissa etten kyllä illalla viitsi enää jumputella asuinalueella, vloppuna kävikin omia hermoja raastava tapaus kun ajoin kotipaikkakunnalle jossa oli suht isot markkinat ja ajelin siinä noin vartin musiikki päällä,voin sanoo että väki vähintään hymyili kun näki mistä se ääni oikein tulee.mutta siinä ajassa joku oli kehdannut soittaa äiteelle(vaikka olen kyllä ollut täysi-ikäinen jo ihan muutaman vuoden) ja sanoa hänelle että aivan kamalaa melua että koitappa laittaa pyöriin auto sinne 3-4tunniksi niin tiedät mitä se on. toiset vaan ottaa elämän niiiiin vakavasti ;)

Link to comment
Share on other sites

Pystynyt kanssa autossa kuunteleen musiikkia ihan "normi" vaatetuksella, toi on vähän kuin yleistäs et kaikki MR-autolla ajelevat käyttäis pussihousuja ja nahkasaappaita ;D .

Jotkut vaan haluaa jotain parempaa kuin peruskasettisoitin mist tulee Mattii ja Teppoo.

Link to comment
Share on other sites

;D Tälläsillä helteillä on vaihtoehto olla myös alasti ;) Jos tuosta vielä kerran rakentaisi hifipuolen uusiksi niin saa sitten olla, seuraavaksi pitäisi lähteä etsimään uutta projektia vaimokkeelle kun ei tahdo tällä nykyisellä saada pahemmin ajella, on se niin väärin ku pitää apparin penkillä istuskella ja käteen törkätään vielä kylmä olut O0 Siitä pitää kuulemma tulla 4paikkainen joten pienemmät hifit on tulossa ja ehkä jotain muuta erilaista,no ostetaan nyt se kori ennenkuin kerrotaan kaikki suunnitelmat.

Jos jollakin on suht hyvä peltinen mieluiten mk3,mk4 korinen mini ylimääräisenä ja edullisesti niin olen kiinnostunut.

Link to comment
Share on other sites

Eikö kaikki "museomiehet" käytäkään pussihousuja!? :o

 

Toi Matti ja Teppo on kyllä ihan teidän Turkulaisten oma juttu!!

 

Me kuunnellaan kasettisoittimista Eppu Normaalia ja Patea/Popedaa!!! 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Vaihteeksi tuli olo että voisi muokkailla miniä, työn alla hifien parannus. Uusi bassolaatikko josta tulee refleksilaatikko. Melkolailla samannäköinen kuin entinenkin laatikko paitsi että laatikko on reilun 50litraa suurempi ja bassot sijaitsevat nyt yläpuolella. Hattuhyllyn kohdasta tulee ylös portti. Vahvistimet uusitaan ja ne tulevat laatikon etuseinään lasin alle, samalla lisätään pari akkua. Niistä lisää kun ovat kotona. Jos kuva ei näy tässä sen voi käydä katsastamassa http://kuvablogi.com/nayta/2745567/ .

Jokseenkin tuntui haastavalta laatikon teko yhteensä 14palaa + sitten tuleva portti. Tarkoitus oli kääntää elementit väärinpäin mutta säännöt kieltävät siis kisaamisen suhteen. B-pilareista eteenpäin oltava "alkuperäisen" näköinen ja bassot eivät saa ylittää takapenkkien korkeinta kohtaa..

Auto toiminut hyvin pikkuvikoja lukuunottamatta ja kilsoja varmaankin joku 5000km,nyt auto kyllä seisoo vaikka ajokuntoinen onkin. Oli kyllä melkoinen ero kiihtymisessä auto tyhjänä O0

img2745567.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ihan ilman "kettuilua" pappa kysyy, kun ei ummarra???

Onko näillä touhuilla jotain tekemistä musiikin kuuntelun kanssa?? Vai kilpaillaanko vain siitä kuka saa suurimman mölyn aikaan?? :o

Link to comment
Share on other sites

Tämän auton kohdalla kokeillaan paljonko ääntä saadaan ulos. Vanha laitteisto riitti mainiosti musiikin kuunteluun vaikka olisi vähän huonompikin kuulo.

Jos verrataan esim. auton virittämiseen taitaa tämä olla loppujenlopuksi halvempi lysti ;) Kiinnostusta ei varmasti olisi näin paljoo jos auto olisi normi corolla(löytyy käyttöautona) mutta kyllä se vaan saa monet hymyt korviin kun huomaa mistä se ääni tulee kun ajelee pitkin kyliä :) Ja saapahan mini(harvinainen näky painepuolella) tunnettavuutta tuollakin saralla,ja sitä bemariminiä ei lasketa tähän!

Ite tukkaan kyllä kuunnella volat kaakossa vaikka ei olisi yleisöäkään,sitten vanhana mietitään mikä kannatti ja mikä ei...

Link to comment
Share on other sites

Etelä-Afrikassa Mini on erittäin yleinen näky hifikisoissa. Ei hajuakaan millaiset säännöt siellä on, että soveltuuko jotenkin hyvin erikoisten sääntöjen mukaan johonkin luokkaan, vai onko vain sattumaa. Farmaria ja tavallista kumpaakin löytyy tasaisesti. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään yleinen auto, olisinko pari kertaa nähnyt Minin siellä liikenteessä, sentään ajettuja kilometrejä varmaan lähemmäs 10tkm vuosien aikana.

Link to comment
Share on other sites

Timo (Koirankoppi);

 

Kyse on jokapäiväisen asian viemisestä astetta pidemmälle. Saman asian vuoksi 5 euron seinäkello ei ole hieno, mutta käsin rakennettua kölninkelloa on upea katsella, vaikka molemmat ovat tehty samaan tarkoitukseen, näyttämään samaa kellonaikaa. Samoten ToriGrillin makkaraperunat ei ole kovin kummoinen kokemus, mutta Michelin-merkinnöin varustetussa puljussa pöperö on kokemus sinänsä, vaikka yhtä lailla nälkä häviää (kun vaan tarpeeksi syö)

 

Jos vertaat tätä hommaa pitkänmatkan juoksijan rutiineihin, niin meidän Miniharrastus on sikä kun pitkänmatkan juoksia syö joka aamu puuron, vetää sen perään lusikallisen kalanmaksaöljyä ja lähtee lenkille. Yllä olevassa ns. hifistelyssä otetaan käyttöön korkeanpaikan leirit ja nanobiologiset edistysaskeleet. Tuloksissa se ero näkyy vain tositietäjälle...

 

O0

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...