pensseli69 Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2012 Kelkka saapui tänään, 3kk odotettu mutta rahti tuli nopeaa, maanantaina lähti matkaan ja tänään perillä ja kävi vielä heittämässä ylimääräisen 200km lenkin matkahuollon kyydissä:) Kojetaulu oli lähes valmis paitsi että tänään tuli parit kajarit ja olin netistä katsonut mitat + että soitin maahantuojalle ja tarkistin mitat, no eihän ne menneet upotuksiin, 200mm EI OLE 212mm, katsotaan nyt saako niitä hienosti upotettua vai jääkö mini ilman hifiä tälle kaudelle >:D tuli myös diskantti paitsi että laatikko oli tyhjä! Tähän ei voi sanoa muutakuin että älä ikinä missään tilanteessa aloita tekemään mitään ennnenkuin tavara on kädessä! Vloppuna ois kelkan sovittelua,maalausta ja ehkä pakosarjan tekoa.
Purtsi Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2012 Kyl se siitä :) Ja allekirjoitan kyllä tuon, ettei mitään pitäisi tehdä ennen kuin kaikki tavarat on hyppysissä. Millanes pakosarja sulle tulee? Mulla on yks ausseista tullut 4-2-1 pakosarja jota en ole vielä ehtinyt edes sovitella kiinni ja saa ny nähdä, että saanko sitä tuonne ees mahdutettua. Taitaa olla ihan millimetreistä kiinni jos mun laskelmat yhtään pitään paikkaansa.
pensseli69 Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2012 Viime yö värkkäilty miniä ja vähäsen eteni. Moottori meni paikalleen nätisti yläkautta, saa olla imusarjaki paikallaan.Pienet vahvistukset vielä kelkkaan ja hiekkapuhallus,maalaus. Pakosarjaki valmistui melkein valmiiksi merkkiä Kargelius Pipe 4-2-1, parista ministä löytyy vastaava ja tehonlisäystä tällä ~8hv mutta vääntö kasvaa huimasti. Onhan tuo ahdas tila ja tuskinpa sinne suizan omaa peltisatsia saa mahtumaan, nyt olis tilaisuus valmistaa pari ylimääräistä halukkaille, hinta pyörii varmasti ~400-500€.
inno75 Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2012 Olisin kiinnostunut pakosarjasta. Mailailetko timo.salminen@surffi.net , kyselisin hieman. En saa privaviestiä eteenpäin ...
pensseli69 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2012 Vloppuna edetty taas. Vaihteensiirtäjä modattu ja muokattu vaihdevälilyhennin,näpäkät vaihteet tuntui tulevan. Pakosarja valmis ja mitäs kaikkea pientä tuli tehtyä :o Kelkka viety hiekkapuhallettavaksi, toivottavasti ehtii maalata vielä ennen vloppua niin pääsis vihdoinkin kasailemaan.
Purtsi Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2012 On muuten harvinaisen kaunis pakosarja 8) Nyt miltei harmittaa, että on se oma hankittuna jota pitää rankalla kädellä muokata, että sen saa paikalleen... edit: onko mahdollista ottaa kuvaa suoraan sivulta missä näkyisi, että kuinka läheltä lohkoa tuo tulee menemään?
pensseli69 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2012 Hiukan edetty. Vihdoinkin alkoi kasaus. Perjantai ahkeroitiin ja kotia pääsin klo. 5.10 :) Suurin osa tekniikan osista maalattu ja valmiiksi sovitettu joten eiköhän tuo tekniikkapuoli lähde vaihdilla käyntiin. Kaiuttimetkin sopivat vaihdoinkin paikalleen. Ei siitä ihan sellanen tullut kuin piti mutta menköön tämän kerran. Päälle tuli vielä putki.
Purtsi Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2012 On kyllä taas upean näköistä jälkeä. Luulis noitten vetareittenkin kestävän. Onkos pakosarjan päällä ihan vain kuumakestomaali vai jotain erikoisempaa?
pensseli69 Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2012 Paukkupullosta se on, en muista merkkiä mutta vähän parempaa pitäs olla, ainaski hinta oli ;)
MikaJ Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2012 En tiedä kuinka tarpeellista oikeesti on kun vetarit on niin ohkaiset, mutta matskusta johtuen esi+jälkilämpö tekee hitsauksesta paljon kestävemmän. Näin ainakin professori duunissa totesi kun ihmeteltiin että miten mun vastaavat vetarit kootaan takaisin nippuun. Mitään tarkempaa analyysia ei kyllä tehty, ihan pikainen vain. Toi ylimääräinen putki sauman ympärillä kun on kestoltaan jo isompi kuin orkkis vetari, joten ei katottu asian olevan niin tarkkaa. Testiä ei ole tehty, kun projekti on jäänyt muitten jalkoihin.
simonits Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 onko noita hitsattuja vetoakseleita saatu kestämään itse yritin moneen kisaautoon hitsailla ja liittää milloinkin milläkin systeemillä enkä saanut koskaan kestämään kisaluokka oli sellainen että mahollisimman kevyeen autoon laitettiin mahollisimman iso ja tehokas moottori ja autoissa oli myyntivelvoite kisan jälkeen tuo rajoitti ostoakseleita sen takia niitä joutui hitsailemaan :)
Mini1380 Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Meillä oli joskus kilpurissa (Mini) hitsatut vetarit ja kesti ongelmitta vuosia, autolla ajettiin rallia, asfaltti- sekä sora-sprinttejä ja ovat muistaakseni tällä hetkellä yhdessä Turun suunnalla pyörivässä Turbo-Minissä alla.
minorv8 Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Maaliskuuta, 2012 Oleellista olis tietää materiaali ja sen koostumus jotta vois arpoa karkenevuutta (mm. teräksen hiilipitoisuus), sen perusteella esilämpö/jälkilämpötarvetta, sopivaa lisäainetta ja jopa mahdollista lämpökäsittelyn tarvetta. Hyvällä tuurilla voi kestää vaikka kuinka kauan, mutta jos esim. nuorrutusteräsakselin katkaisee ja hitsaa semmoisenaan peruspuikolla niin saattaa olla aika lyhytikäinen. Toisaalta on Minin kansiakin hitsattu migillä ja on pelittänyt senkin jälkeen :) Smurffin lain mukaan hajoaa silloin kuin ei tarvitsisi ;D Esim. Jaguarin klassinen taka-akseli oli semmoinen että siinä ei ollut varsinaista ylätukivartta vaan sen virkaa toimitti vetoakseli. Corveteissa oli vähän vastaava tsydeemi. Jaggen akseleita kun sitten kavennettiin rodeihin niin vaati vähän tarkempaa hitsausta että pelitti. Näin siis Ruotsissa, Suomessahan moista ei varmaan oltaisi hyvällä katsottu... Yksi rodipelle teetti Ruotsissa analyysit materiaalista ja siinä oli yhtenä murheena just korkea hiilipitoisuus.
pensseli69 Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2012 Hiukan edistytty. Sähköjä vedetty pitkän matkaa, jarrut/kytkin nesteitä vaille. Saa nähdä kestääkö vetarit repimistä mutta uskon nivelten pettävän ennen akselia ;D Vielä pitäs syylärille tehdä paikka,laturille teline, ilmanputsari hässäkkä paikoilleen, loppuauto purkaa ja hitsata tankkiin lähdöt + bensalinjat, ja ovipahvit,keskikonsoli ja ja ja.... :o :o :o Kuskin puolen pyöränkaareen tuli töötti ja pissapojansäiliö, täyttöputki tulee kivasti konehuoneen puolelle.
pensseli69 Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Tekniikka alkaa olemaan hyvällä mallilla, jarrut löytyy, kytkin löytyy, öljyt koneessa, periaatteessa sulakkeita ja jäähdytintä vaille valmis. Huomenna olis tarkoitus koekäynnistää auto. Johtojen ja sulakkeiden määrä hiukan kasvanut vakioon nähden, täytynee tehdä sähkökaavio vielä kun muistaa mikä oli mikä :) Pyöränkotelo täytettynä. Tuli suksipoksi ostettua, eiköhän tosta sopivan saa ku näyttää vähän rälläkkää :) Moottoria tuettu alhaalta kolmesta paikkaa(vakiot) sekä jakopuolelta että vastapuolelta. Toisessa päässä uniball ja toisessa pusla, ei pitäisi tehot karata moottorin elämiseen.
Purtsi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Ai että kun näyttää siistiltä :) Itekin olen suunnitellut noitten ubiballien käyttämistä koneenkiinnittämiseen siinä vaiheessa kun teen nuo tuennat uusiksi. Se jakopään puolella oleva pultti on muuten mulla mennyt jo kahteen otteeseen poikki koneen liikkumisen vuoksi. Jakopään yläpuolen suoja ei näytä ihan vakiolta ellen ihan väärässä ole?
pensseli69 Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Joo se ei ole vakio. Erääseen miniin tuli rosterinen ja siitä on tehty muotti josta tämä on tehty, huomaa viiste etukulmassa :) näitäkin saattaa tulla myyntiin jos kiinnostusta on ;D
Purtsi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Joo, on siinä minunkin suojassa viiste, mutta vain sen vuoksi, kun en sitä silloin saanut muutoin mahtumaan paikoilleen ;D Rosterinen ehkäpä kiinnostaisi enemmän ;) mut katotaan jos ny eka ees sen pakosarjan saisi.... 8)
pensseli69 Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Huomasin että eihän sitä viistettä edes kuvissa näkynyt ;D Rosterinen on kova töinen joten kallis, lasikuitumuotista saa suht helpolla vastaavanlaisen kuin omassa ja saa sentään maalattua haluttuun väriin.
Purtsi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 12. Huhtikuuta, 2012 Eli taitaa se lasikuituinen olla sitten mun vaihtoehto :D Tosin voishan sellaisen kuidusta itekin vääntää, mutta just nyt on motivaatio lasikuiduttamiselle aika pientä ja vielä vähemmän sen muotin tekemiselle ellei sellaista saisi lainaan *wink wink*
pensseli69 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Perjantai 13.päivä ja mini hyrähti käyntiin, pikku koeajokin suoritettuna, linkki videopätkään.
Purtsi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Nyt vaan kovaa ajoa ;)
pensseli69 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Joo kyllä se tulee ihan käyttöön että ei säälitä mutta ennen ajoonottoa pitää kojis viimeistellä,rakentaa ovipahvit,keskikonsoli, peitelevyt bassolaatikkoon ja takaluukkuun. Valojen sähköt pitää vielä viimeistellä, nopeusmittari saada toimimaan ym ym.
Purtsi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Ohan siinä sitten vielä tekemistä. Mihin olet muuten jemmannut tuulilasinpyyhkijänmoottorin vai eikö sitä ole vielä asennettu? On vaan niin kliinin näköinen tuo konehuone, että ihan kuin sieltä puuttuisi tavaraa ::) Niin ja tuo jakopäänkoppa kyllä näyttää hyvältä. Ilmoittele jos noita jossain vaiheessa tulee viimeistelemättönä myyntiin :)
pensseli69 Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 14. Huhtikuuta, 2012 Pyyhinmoottori on kojetaulun puolella, nii kyllä siitä varsi vielä puuttuu. Tosiaan kaikki mahdollinen on piilotettu ja lopputulos on kyllä tosi kliini. Täytyy yrittää leipoo pari aihioo samalla ku ens kerralla käyttää kuitua.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään