Mini1380 Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2011 Onkohan tämä se moottorinvaihtoprojekti mihin toimitin papereita erään Vaasalaisen katsurin välityksellä??
Purtsi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2011 Kyl se fööni on hyvä ollakin jos meinaa tuon painoista autoa rivakasti saada kuljetettua ;) Tosin tätä menoa mä olen ainoa kellä on vapaastihengittävä Suzukin kone pellin alla :))
johnny Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2011 pensselil on tainnu leikkiä liikaa maalin kanssa, kaverihan on ihan sekaisin :)) sen mittarin lähdettyä, lähti kai viimeinenki 'alkuperäinen' osa sisältä.. oisko taustapeli vielä origineeli. hm tällä kertaa taitaa tulla myös ruutuja tuohon kojelautaan?? ja milläs ajattelit täyttää sen keksikonsolin? mulla olis sulle sit muuten väriehdotus.. se ainoa oikea ;) jota kaikki näiden vahempien kotteroiden omistajat kammoaa jostain syystä ?? x) paitsi club75 mut sil onki klubi :p eli kyseessä hyvin rohkea ja harvoin käytetty väri!!
tumppi1966 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Heh hauskoja kommentteja taasen:) ......Ensi talvan projekti olis alustavasti suzukin moottori + fööni. Siitä voi sitte laittaa hiukan projektijuttua tännekkin. Myös värin vaihto ollut mielessä vaikka väri miellyttää vieläkin, mutta näyttelypuolella auto alkaa olla niin nähty ja on niitä käytönjälkiä jo tullutkin. Onkohan se farkku Mini vielä myynnissä siellä päin ? Osta se siinä on se Suzukin kones ja enemmän tilaa rakentaa jotain uutta ;-). Joka tietää voisi sitten kertoa, onko tommosessa farkku Minissä suuremmat kantavuudet kuin perus Minissä ?
pensseli69 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Farkku on myyty eteenpäin, ite en tykkää farkun ulkonäöstä joten se vaihtoehto unohdettakoon ;) Mutta sieltä löytyis toinen moottori,tosella olis laatikko jne.. voi silti olla paree ostaa kokonainen auto niin saisi vetarit ym samalla. Tämä ei se projekti ole mutta niitä papereita olis tarkoitus käyttää,kiitos siitä:) Taustapeili on kyllä vaihdettu malliin tuning, vilkkuviiksi ainaki on vakio =D Jos väri vaihtuu niin mielessä on ollut lamborgini oranssi tai mikä alunperinki oli mielessä kawasakin helmiäis vihreä, kauppilan supra taitaa olla sillä värillä maalattu.
Mini1380 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Ei Toyotan 1,3T moottori ole käynyt mielessä sitäkin on maailmalla laitettu Mineihin?
pensseli69 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Toyota miehenä(kättyiksenä aina toiska) toi olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto. Täälläpäin on kokemusta suizasta joten siksi sitä olen miettinyt, moottorin suhteen en ota päävastuuta,voin rakennella mutta jonku pitää kyllä tietää mitä tehdään:) Kuinkas kelkan suhteen toiskan moottorin kans?
Mini1380 Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Tos ois sellanen mottikin: http://www.japanmoottorituonti.fi/moott ... d=69&id=15 Muistaakseni on saanut 16v mallinakin.
marko v Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 onkos kellään tietoa mikä on tekniikan vaihdossa suurin litratilavuus ja hv määrä, minkä saa miniin laittaa ilman että täytyy anoa akelta lupia? eli menisi vielä muutoskatsastuksella läpi. löytyy meinaan minin pellinalta toyotan 1.6l 16v 114hv motti, mahtaako saada kilpiin tolla koneella.?
MikaJ Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2011 Tilavuus +25% ja teho +20%. Tilavuus 1593cc ja teho 112hp. Tehoa saa penkitettyä pienemmäksi, kunhan moottorista on muutettu jotain alkuperäisestä poikkeavaksi. Onhan monella mennyt turbotus niin perseelleen, että koneesta on tullut vähemmän tehoa ahdettuna kuin alunperin vapaastihengittävänä :D
MikkoViitala Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2011 Sitä vissiin oltiin oulussa viikonloppuna? Ainakin kauheasti saman näköistä miniä lykättiin siellä ääni puolella :) Oli lauantai aamun ihmisahdistus niin ei viittinyt tulla juttelemaan. Mites tekniikan päivitys edistyy?
pensseli69 Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2011 Juu Oulussa oltiin, en ainakaan usko että toista samanlaista autoa vastaan tulee, hifien suhteen:) Auto on ajettu talliin ja nyt on motivaation etsintä työn alla. Eiköhän se talven tullen ala muuttumaan.
pensseli69 Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Tammikuuta, 2012 Noniin, tekniikan päivitys aloitettu. Suurista suunnitelmista luovuttu ja tekniikaksi tulee "tylsä" suzuki Swift. Oli siinäkin oma hommansa löytää suzukin täydellinen tekniikka, mutta onneksi tuttava sääli niin paljon että päätti myydä tyttärensä käyttöauton purettavaksi ;D Vähän mietitytti purkaa leimassa ja suht siistissä kunnossa oleva auto, mutta onneksi pohjasta löytyi ruostetta, reilusti. Tekniikka rakennetaan lähestulkoon vakioksi ja konehuone simppelin siistiksi. Tällä hetkellä työn alla moottorin maalaus ja perusosien vaihtoa.. Jarruja ajattelin myös päivittää, metron 8.4" säilyvät mutta onko kokemuksia paremmista levyistä/paloista, niitä kun näyttää olevan tarjolla. Kannattaako jarrutehostin,2.piirijärjestelmä jne..? Tekniikan luovuttaja..
pensseli69 Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2012 Pikku hiljaa projekti etenee...
Purtsi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 15. Tammikuuta, 2012 Ai, että kun kiiltää ja kimaltaa 8) Et kyllä sitten parkkeeraa mun minin viereen miiteissä, en nimittäin kehtaa avata konepeltiä ;D
pensseli69 Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Tammikuuta, 2012 Heh, samaa vikaa ollu ittellä mutta nyt konehuoneesta tulee sellainen että mielellään on konepelti pystyssä tien poskessa :P Tässä projektissa olen vain apumies ja projektipäällikkönä on vähän tarkempi kaveri niin varmasti tulee jynssättyä joka mutteri ennen hyväksyntää ;D
johnny Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2012 sä kun oot pensseli noita äänentoistoheppuja.. niin osaat ehkä auttaa. katos kun kaksi soitinta on kiinni, alkup. ja toinen.. ja tällä toiselle tulee piuhat suoraan alkuperäiseltä. ongelma on se et kun volumea pitäisi tällä toisella soittimella lisätä nii kajarit alkaa särkeä melkein samantein, kun taas alkuperäinen toimii ok. tää toinen soitin on kokeiltu ihan pöydällä ja kaikki oli kunnossa. en nyt muista et särkikö kaikkia vai jotain tiettyjä.. pitää tarkistaa. mut jotenkin ne saa nyt jotain liikaa. ja kaunis paketti muuten sinulla.. menisi melkein ennemmin apparin paikalle kuin konehuoneeseen. d:
pensseli69 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2012 Vaikea sanoa näin että mikä sie kiikastaa,piuhoitus nyt ensin kannattaa tarkistaa. Kyllä mulla apparin paikalle vielä nätimpi ilmestys löytyy, yleensä se kyllä änkee ratin taakse ;D
johnny Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2012 kertaalleen jo joskus tarkistin, olivat mielestäni oikein. voiko väärinpäin oleva napaisuus aiheuttaa sen?? ja sitten kun ei oo vahvaria nii keskiäänetkin ottaa signaalia samasta paikkaa mistä auton omat midbassotkin :p aai kato älä tee niin pirun hienoja autoja nii pysyvät apparin paikalla :D tekee vaa sillain sopivasti hienoja, et kuitenkin tulevat vielä kyytiin x)
pensseli69 Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2012 Ensimmäinen kunnon ilta konehuoneen kimpussa takana ja vähän päästy eteenpäin. Suurin huoleenaihe on etukelkan valmistumis ajankohta ku aina vaan venyy ja venyy aikataulu. Toivonmukaan konehuoneen muutokset ovat riittävät kunhan kelkka saapuu. Rakentamista vaikeuttaa hallin käyttöaikataulu(täydelliset tilat kylläkin) mutta huomenna vanha kelkka takaisin paikalleen ja auton siirto takaisin varastoon. Vähän kuvia. Kytkinsylinterin teline... Pakosarjan laippa. Muottiin kuidutettu nokkapyörien koppa. Moottori odottaa vain asennusta.
MikaJ Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 18. Helmikuuta, 2012 On kanssa tullut tehtyä pari pakosarjan/yms laippaa menetelmällä mitä säkin käytät :D Kokemuksesta viisastuneena maksan nykyisin itse mielelläni 10-30euroa vesi/laser leikatuista osista.
pensseli69 Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2012 Vähän taas edetty. Kelkka valmistuu toivon mukaan vloppuna ja lähtee matkaan ensi viikolla. Uusi Kojetaulu alkaa olemaan muodossaan(vanha ehti olla kiinni yhden näyttelyn:) Tein 8mm putkesta kehikon jonka päälle kangoitettiin kuidutukseen tarkoitettu kangas, tällä saa n.5mm paksun kerroksen ja varmasti kestää. hartsia kojikseen imi 3,3litraa:) vaikka kehikko oli tukeva niin jostain syystä kuidutuksen jälkeen kojis ei istunut paikalleen, reunat olivat vääntyneet mutta täytynee vähän kuidutella lisää niin tulee hyvä. Tähän versioon tulee yht. 12kpl 8" ja 12kpl pikkudiskantteja :)
Purtsi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 3. Maaliskuuta, 2012 Tuutko muuten kesällä käymään mobiliassa tai kesäkokouksessa? Olisi nimittäin mukava nähdä ja kuulla miten tuo soi. Otan kyllä tulpat/kuulosuojaimet varmuudeksi mukaan 8)
pensseli69 Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2012 Jos vaan aika antaa periksi ja auto on valmis niin vois sitä tullakkin, aika pahoin kesken ja rakennetaan rauhassa, tämä versio olis se pysyvä:)
Mini1380 Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 4. Maaliskuuta, 2012 Toivottavasti kerkeät näyttämään Miniä jonnekkin tämäkin olisi kiva nähdä ja kuulla livenä jossain Mini-yapahtumassa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään