Jump to content

Mini 1000 -75


pensseli69

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onkohan tämä se moottorinvaihtoprojekti mihin toimitin papereita erään Vaasalaisen katsurin välityksellä??

Kirjoitettu

Kyl se fööni on hyvä ollakin jos meinaa tuon painoista autoa rivakasti saada kuljetettua ;) Tosin tätä menoa mä olen ainoa kellä on vapaastihengittävä Suzukin kone pellin alla :))

Kirjoitettu

pensselil on tainnu leikkiä liikaa maalin kanssa, kaverihan on ihan sekaisin :)) sen mittarin lähdettyä, lähti kai viimeinenki 'alkuperäinen' osa sisältä.. oisko taustapeli vielä origineeli. hm tällä kertaa taitaa tulla myös ruutuja tuohon kojelautaan?? ja milläs ajattelit täyttää sen keksikonsolin?

 

mulla olis sulle sit muuten väriehdotus.. se ainoa oikea ;) jota kaikki näiden vahempien kotteroiden omistajat kammoaa jostain syystä ?? x) paitsi club75 mut sil onki klubi :p eli kyseessä hyvin rohkea ja harvoin käytetty väri!!

Kirjoitettu
Heh hauskoja kommentteja taasen:) ......

Ensi talvan projekti olis alustavasti suzukin moottori + fööni. Siitä voi sitte laittaa hiukan projektijuttua tännekkin. Myös värin vaihto ollut mielessä vaikka väri miellyttää vieläkin, mutta näyttelypuolella auto alkaa olla niin nähty ja on niitä käytönjälkiä jo tullutkin.

 

Onkohan se farkku Mini vielä myynnissä siellä päin ? Osta se siinä on se Suzukin kones ja enemmän tilaa rakentaa jotain uutta ;-).

Joka tietää voisi sitten kertoa, onko tommosessa farkku Minissä suuremmat kantavuudet kuin perus Minissä ?

Kirjoitettu

Farkku on myyty eteenpäin, ite en tykkää farkun ulkonäöstä joten se vaihtoehto unohdettakoon ;) Mutta sieltä löytyis toinen moottori,tosella olis laatikko jne.. voi silti olla paree ostaa kokonainen auto niin saisi vetarit ym samalla.

Tämä ei se projekti ole mutta niitä papereita olis tarkoitus käyttää,kiitos siitä:)

Taustapeili on kyllä vaihdettu malliin tuning, vilkkuviiksi ainaki on vakio =D

Jos väri vaihtuu niin mielessä on ollut lamborgini oranssi tai mikä alunperinki oli mielessä kawasakin helmiäis vihreä, kauppilan supra taitaa olla sillä värillä maalattu.

Kirjoitettu

Toyota miehenä(kättyiksenä aina toiska) toi olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto. Täälläpäin on kokemusta suizasta joten siksi sitä olen miettinyt, moottorin suhteen en ota päävastuuta,voin rakennella mutta jonku pitää kyllä tietää mitä tehdään:) Kuinkas kelkan suhteen toiskan moottorin kans?

Kirjoitettu

onkos kellään tietoa mikä on tekniikan vaihdossa suurin litratilavuus ja hv määrä, minkä saa miniin laittaa ilman että täytyy anoa akelta lupia? eli menisi vielä muutoskatsastuksella läpi. löytyy meinaan minin pellinalta toyotan 1.6l 16v 114hv motti, mahtaako saada kilpiin tolla koneella.?

Kirjoitettu

Tilavuus +25% ja teho +20%. Tilavuus 1593cc ja teho 112hp.

 

Tehoa saa penkitettyä pienemmäksi, kunhan moottorista on muutettu jotain alkuperäisestä poikkeavaksi. Onhan monella mennyt turbotus niin perseelleen, että koneesta on tullut vähemmän tehoa ahdettuna kuin alunperin vapaastihengittävänä :D

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Juu Oulussa oltiin, en ainakaan usko että toista samanlaista autoa vastaan tulee, hifien suhteen:) Auto on ajettu talliin ja nyt on motivaation etsintä työn alla. Eiköhän se talven tullen ala muuttumaan.

  • 3 kuukautta myöhemmin...
Kirjoitettu

Noniin, tekniikan päivitys aloitettu. Suurista suunnitelmista luovuttu ja tekniikaksi tulee "tylsä" suzuki Swift. Oli siinäkin oma hommansa löytää suzukin täydellinen tekniikka, mutta onneksi tuttava sääli niin paljon että päätti myydä tyttärensä käyttöauton purettavaksi ;D Vähän mietitytti purkaa leimassa ja suht siistissä kunnossa oleva auto, mutta onneksi pohjasta löytyi ruostetta, reilusti.

Tekniikka rakennetaan lähestulkoon vakioksi ja konehuone simppelin siistiksi. Tällä hetkellä työn alla moottorin maalaus ja perusosien vaihtoa..

Jarruja ajattelin myös päivittää, metron 8.4" säilyvät mutta onko kokemuksia paremmista levyistä/paloista, niitä kun näyttää olevan tarjolla. Kannattaako jarrutehostin,2.piirijärjestelmä jne..?

_medium.jpg?hash=61912

Tekniikan luovuttaja..

Kirjoitettu

Heh, samaa vikaa ollu ittellä mutta nyt konehuoneesta tulee sellainen että mielellään on konepelti pystyssä tien poskessa :P

Tässä projektissa olen vain apumies ja projektipäällikkönä on vähän tarkempi kaveri niin varmasti tulee jynssättyä joka mutteri ennen hyväksyntää ;D

Kirjoitettu

sä kun oot pensseli noita äänentoistoheppuja.. niin osaat ehkä auttaa. katos kun kaksi soitinta on kiinni, alkup. ja toinen.. ja tällä toiselle tulee piuhat suoraan alkuperäiseltä. ongelma on se et kun volumea pitäisi tällä toisella soittimella lisätä nii kajarit alkaa särkeä melkein samantein, kun taas alkuperäinen toimii ok. tää toinen soitin on kokeiltu ihan pöydällä ja kaikki oli kunnossa. en nyt muista et särkikö kaikkia vai jotain tiettyjä.. pitää tarkistaa. mut jotenkin ne saa nyt jotain liikaa.

ja kaunis paketti muuten sinulla.. menisi melkein ennemmin apparin paikalle kuin konehuoneeseen. d:

Kirjoitettu

Vaikea sanoa näin että mikä sie kiikastaa,piuhoitus nyt ensin kannattaa tarkistaa. Kyllä mulla apparin paikalle vielä nätimpi ilmestys löytyy, yleensä se kyllä änkee ratin taakse ;D

Kirjoitettu

kertaalleen jo joskus tarkistin, olivat mielestäni oikein. voiko väärinpäin oleva napaisuus aiheuttaa sen?? ja sitten kun ei oo vahvaria nii keskiäänetkin ottaa signaalia samasta paikkaa mistä auton omat midbassotkin :p

 

aai kato älä tee niin pirun hienoja autoja nii pysyvät apparin paikalla :D tekee vaa sillain sopivasti hienoja, et kuitenkin tulevat vielä kyytiin x)

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Ensimmäinen kunnon ilta konehuoneen kimpussa takana ja vähän päästy eteenpäin. Suurin huoleenaihe on etukelkan valmistumis ajankohta ku aina vaan venyy ja venyy aikataulu. Toivonmukaan konehuoneen muutokset ovat riittävät kunhan kelkka saapuu. Rakentamista vaikeuttaa hallin käyttöaikataulu(täydelliset tilat kylläkin) mutta huomenna vanha kelkka takaisin paikalleen ja auton siirto takaisin varastoon. Vähän kuvia.

img3427989.jpg

img3427990.jpg

img3427991.jpg

img3428002.jpg

Kytkinsylinterin teline...

img3428001.jpg

Pakosarjan laippa.

img3428000.jpg

Muottiin kuidutettu nokkapyörien koppa.

img3427999.jpg

Moottori odottaa vain asennusta.

img3427992.jpg

Kirjoitettu

On kanssa tullut tehtyä pari pakosarjan/yms laippaa menetelmällä mitä säkin käytät :D Kokemuksesta viisastuneena maksan nykyisin itse mielelläni 10-30euroa vesi/laser leikatuista osista.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Vähän taas edetty. Kelkka valmistuu toivon mukaan vloppuna ja lähtee matkaan ensi viikolla. Uusi Kojetaulu alkaa olemaan muodossaan(vanha ehti olla kiinni yhden näyttelyn:) Tein 8mm putkesta kehikon jonka päälle kangoitettiin kuidutukseen tarkoitettu kangas, tällä saa n.5mm paksun kerroksen ja varmasti kestää. hartsia kojikseen imi 3,3litraa:) vaikka kehikko oli tukeva niin jostain syystä kuidutuksen jälkeen kojis ei istunut paikalleen, reunat olivat vääntyneet mutta täytynee vähän kuidutella lisää niin tulee hyvä. Tähän versioon tulee yht. 12kpl 8" ja 12kpl pikkudiskantteja :)

 

img3442964.jpg

 

img3442965.jpg

 

img3442954.jpg

 

img3442956.jpg

 

img3442957.jpg

Kirjoitettu

Tuutko muuten kesällä käymään mobiliassa tai kesäkokouksessa? Olisi nimittäin mukava nähdä ja kuulla miten tuo soi. Otan kyllä tulpat/kuulosuojaimet varmuudeksi mukaan 8)

Kirjoitettu

Toivottavasti kerkeät näyttämään Miniä jonnekkin tämäkin olisi kiva nähdä ja kuulla livenä jossain Mini-yapahtumassa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...