Jump to content

jipeekin Mini 1000 -74


jipeeki

Recommended Posts

  • Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu

Kyl se on hieno ja noi mustat raidat sopii konepeltiin ku nenä päähän!!!

On muuten hyvän näköset noi sparcot, miten pal noitten penkkien väliin jää tilaa?

 

Penkkien leveimmässä kohdassa 10cm pelivaraa, eli jakkarat 1cm päässä b-pilarista, välissä 8cm. Käkkärille jää 14cm tilaa, ihan riittävästi joka kohdassa. Ja kippaamaan noita ei saa mitenkään niin että takapenkille mahtuis menemään.

 

Idefixille ja peksylle kiitti lahjoituksista  :)

Kirjoitettu

Terve.

 

Nyt on julkisen anteeksipyynnön paikka meikäläisellä!

 

Uhosin että saat minulta helmalistat, mutta v...ut niitä vkl:na mistään löytynyt. Olen ilmeisesti hävittänyt ne jo, kun olen arvellut etten niitä ikinä mihinkään käytä. Paihoitteluni.

 

Paremman puutteessa tällainen vinkki: Teollisuusetoloissa (tai nykyäänhän se on Etra) on jos jonkinlaista listaa ja tiivistettä, voisit ehkä käydä vilkaisemassa sieltä löytyiskö jotain sopivaa.

 

-p

Kirjoitettu

Laitaks Jiipeki vinkkiä jos löydät tollaset mustat lista... samanlaiset olis haussa. Voin kans katella jos tulee tollaset vastaan.

Kiitti tosta penkkien välisestä tiedosta, nyt pystyy hiukan miettimään et millaset penkit tohon mahtuu, kun tietää

noitten sprinttien väliin jäävän tilan... eli periaatteessa muutaman sentin leveemmät sais olla ku noi, mut ei paljoa.

Kirjoitettu

...mut eikös noi Jipeekin kaaret ole ihan standardi kamaa, luulisi nyt että kaariin sopivat helmalistatkin on olemassa ja ihan kaupassa? Vai onko niin että on myytävänä kaaria joihin selkeästi kuuluisi yhdistää siihen sopiva lista, muttei sitä ei tee kukaan? Ompa jännä juttu..

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Eipä juuri, kojelautaa mittareineen kasattu ja purkuun meni sekin kun nopeusmittari oli susi. Pääsee wanhat piarut taas huutelemaan oppirahoista  ;)

No on sinne lattiaverhoilut laitettu ja penkit kiskoineen pulttausta vailla paikallaan. Päivän parin duuni tossa olis, kun olis aikaa, mut kun ei oo. Ohan tässä vielä se 3kk jäljellä.

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Kirjoitettu

Tylsä päivitys, ei sisällä kuvia:

Pötkötelty pari viikko auringossa ja puuhasteltu kaikkea muuta välillä, nyt taas Minin kimpussa.

Vaihdetankojen puslat ja holkit sokkineen uusittu lootan päästä. Vaati tosiaan putken ja pakosarjan irrottamisen, mut nyt tuli jämäkkä. Asennettu toisenlainen takaluukun tiiviste, nyt menee luukku kiinni. Sisustaa väsäilty ja ovet ruuvattu kiinni. Hantin ovi meni heittämällä, mut kuskin oven runko on sentin liian edessä, vaikka ovipelti on kohdallaan koriin nähden. Aiheutti askartelua ovenkahvan kanssa.

Käyty konttorilla varmistelemassa mitä kaikkea tarvii huomioida, että ne kilvet tulee sit ekalla käynnillä. Käynnin seurauksena vaihdettu isompi pää- ja pyöräsylinterit taakse vastaamaan 1-piirijarruilla valmistettua Cooperia. Nyt pitäis olla kaikinpuolin asiat kunnossa leimaa varten. Tai on tossa vielä kasaamista, mut teoriapuoli ok. Konttuurilla ekana alettiin pyytämään maahantuojan sopivuustodistuksia muutetuista osista ym. mutta päästiin lopulta yhteisymmärrykseen vähän enemmän mahdollisesta tavasta todistaa moottorin ym. sopivuus kotteroon.

Takapenkin vein verhoiltavaksi, niin saa samaan väriin etupenkkien kanssa.

Aikani kuluksi kävin penkomassa historiatietoja ja selvis että auton eka omistaja on ollut rouva Kuopiosta, joka on omistanut auto 21 vuotta, jonka jälkeen myynyt auton eteenpäin. Seuraava omistaja on ajanut autolla 2 vuotta ja  poistanut auton rekisteristä vuonna -97. Siitä lähtien ollut poissa liikenteestä, omistaja on kuitenkin vaihtunut muutaman kerran kilvettömänäkin.

Nii ja alunperin hommasin kromiset bullettipeilit tohon ja asensinkin jo hantin puolelle, mut ei kyllä sopinu yhtään tyyliin, joten nyt tulee Cooperin replikat. Peilit maalarilla tällä hetkellä.

Poika katteli autoa eilen tallissa ja tuumas että ovesta puuttuu kilpailunumero :o

 

Tällä hetkellä näyttää pahasti että Mobiliassa nähdään :)

Kirjoitettu

Emäntä töissä, tyttö mummolassa -> pojat talliin  :)

Ilmattiin vanhemman juniorin (7v) kanssa jarrut sylinterien vaihdon jäljiltä. Sujuu jo ilman erillistä neuvontaa, kabiinista kuuluu automaattisesti: yks, kaks, kol, pohjassa! Ja nuorempi 3v kiekuu auton vieressä: Määkin haluun auttaa, missä mä saan auttaa  ::)

Kontaktiliima on tehnyt katoamistempun, joten kojelaudan kasaus jäi tekemättä, mutta turvavyöt ja kuskinpenkin sain paikalleen. Sit iski ajovimma ja ajettiin auto poikaan kanssa tallista pihalle ja 5 metrin päässä tallista uppos sohjoon ja siihen jäi. Vähän lapiohommia ja apumiesten työntämänä saatiin melkeen takas talliin, kun loppui bensa. Aika lyhyt ajoreissu tällä kertaa.. Maanantaina tarvii käydä tilaamassa alkuperäinen rekkari ilman EU-osaa ja ehkä katsastusaikakin  :o

 

IMG_0450.jpg

Kirjoitettu

Voi ettäs että näyttää mukavalta. Ehdit vielä monta testikilometriä ajamaan ennen Mobiliaa, ehtii kaikki lastentaudit löytää ja korjata.

 

Kai soittelit Kuopion Mummolle ja pyysit vanhoja valokuvia ?

Kirjoitettu

Kyllä on tyylikäs/hyvällä "silmällä" tehty peli!! :)

 

Minin rakentelussakin pätee (siis Minun mielestäni), että mitä enemmän Mini yritetään muuttaa erinäköiseksi kuin Mini on, sitä enemmän menee pieleen.

Poikkeuksiakin on!

Kirjoitettu

Mummo vielä kontaktoimatta. Tehdään nyt valmiiks ensin ja soitellaan sitten jos kehtaa. Löytyi muuten toi ekan omistajan nimi netistä listalta, jossa oli listattu kaikki suomen naispuoliset elinkautisvangit. Eipä ollut kuitenkaan sama immeinen, vaan kaimalikka kun oli kylmännyt porukkaa  ???

Vähän aikaa oli jo sellanen fiilis että mitäs helvettiä..

Kirjoitettu

Puuttuu vielä: takapenkki joka verhoiltavana, ikkunat paikalleen, kojelauta pieniä sähköjuttuja vaille, hantinpenkki paikalleen, jarrujen ilmaus vielä kerran ja takajarrujen säätö. Katsastus 20.4.

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kirjoitettu

Nyt on säädetty ja koeajettu tarrakilvillä muutamia kilometrejä eessuntaas.

Toimii muuten kuin unelma, mutta kun ajaa pitkään tasakaasulla normikierroksilla tasamaalla tai loivassa alamäessä ja sitten painaa hitusen lisää kaasua, niin alkaa rytkyttää. Alussa oli vielä pahempi, mutta neulan noston jälkeen parani jonkun verran ja sytkän myöhäistämisellä vielä lisää. Lähtökohta oli siis se että kaasari säädettiin päästömittarin kanssa arvoihin millä olis menny päästöistä läpi.

Mutta siis rytkyttää kun lisää kaasua ilman että tulee kunnolla vetoa päälle. Sit kun antaa lisää kaasua ja saa kunnolla vedon päälle niin lähtee vetämään hienosti ja käy hyvin.

Kone 1.3, HIF44, nokka 266 asteinen ja sitten tollaset roippeet päälle http://www.minisport.com/mini-spare-parts/info_T-KTK03.html

Rikkaammalle ei oikeen voi säätää ja sytkän kanssa pelattu sen verran että nyt on lähimpänä hyvää mitä saa.

Ihan ajettavissa on nytkin, mutta olishan se kiva saada ihan viimesen päälle toimiva.

Neula on tällä hetkellä ton stage 1:n mukana tullut kauttaaltaan alkuperäistä ohuempi, profiililtaan tasapaksumpi (asiantuntevasti selitettynä). Mallia BDP.

Oliskohan jotain perusjuttuja mitä pitäis tsekata?

Kirjoitettu

Nappiin meni pyyhkijänmoottorihomma, huomenna aamulla katsastus ja edelleen puuttuu toimiva moottori. Eipä löytynyt toimivaa käytettyä ensimmäisten 6 kpl joukosta, joten tilasin uuden sparesista. Otin oikein kuriiritoimituksella, joka oli näköjään virhe, vempele ollut suomessa jo viime viikon alusta, mutta jostain syystä ei löydä perille asti. No nyt survoin oman epäkuntoisen paikalleen ja toivotaan että jaksaa pyyhkiä sen muutaman pyyhkäisyn konttorilla. Itse asiassa rasvailun jälkeen liikkuu jo suht jouheesti, parkki ei kylläkään toimi. Kai se uusi sieltä sitten joskus tulee. Aamupäivällä tulee uutisia lähenkö duuniin Minillä vai ooppelilla  :)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...