LeeHarvey Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 Netti on täynnä erinäisiä ohjeita ja videoita asiasta. Minä kattelin muutaman tuolta ja ryhdyin hommiin. Itse ainakin yllätyin positiivisesti kuinka "helppoa" homma oli.
simonits Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 kattopellin oikaisu tapahtuu vasaraa ja vastarautaa käyttämällä,ensiksi oikaistaan niin suoraksi kuin mahdollista sen jälkeen koitetaan kuinkapaljon on venymiä,venymät kutistetaa kaasupilleillä ja märkää rättiä käyttäen (vanhan koulukunnan käyttämä tyyli)olen itsekkin useesti käyttänyt tuota tyyliä,en suosittele tulee useesti enemmän vauriota jos ei hallitse tuota tyyliä.nykyään hiilikumilla kutistetaan että mikkiin laitetaan hiilipuikko ja langansyöttö nollille virta sopivaksi pyöritellään venymäkohtien päällä niin että tulee lämmöstä punanen viiva sitten nopea jäähdytys näin pelti kutistuu,pellin venytys tapahtuu että vasarretaa peltiä suoraan vastarautaa vasten vasaralla.olen lukenut tällä foorumilla että oikaistut katot ovat klump klump mallisia,mielestäni sepällä on vain jäänyt työ vähän kesken kun on jäänyt löysäksi,elikkä lyö sieltä missä on ylhäällä alas ja missä on alhaalla niin ylös sitten on suora näinhän kirjoissa ja netissä neuvotaan ;)
simonits Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 Netti on täynnä erinäisiä ohjeita ja videoita asiasta. Minä kattelin muutaman tuolta ja ryhdyin hommiin. Itse ainakin yllätyin positiivisesti kuinka "helppoa" homma oli. auts,tuo kolahti itse olin 90luvulla 10 vuotta vanhankansan peltisepän opissa ja tuntui kokoajan että tulee jatkuvasti uutta vinkkiä ja niksiä miten pelti taipuu,vieläkään ei tunnu että peltityöt ois helppoja,jos tehdään viimeisen päälle hyvää työtä ;)
koirankoppi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 Se on kyllä ammattimies, joka Vanin katon oikoo. Jos ei niitä hommia ole koskaan tehnyt tai edes nähnyt tehtävän, niin voi muutama ehtoo mennä treenaillessa ;) Toiset on nopeempia oppimaan kuin toiset :)
LeeHarvey Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 En sanonut, että se olisi nopeata. Minun Vanin peltityöt vei monta vuotta. Ei se tainut kylkikään päivässä oieta, mutta kelläpä olisi kiire valmiissa maailmassa. Malttia ja pari pulloa kaljaa. Kyllä se siitä. ;)
simonits Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 8. Lokakuuta, 2010 sama taitaa päteä tässäkin netti kirjoittelussakin,että pari pulloa kaljaa ja kirjoittelemaan,näinhän se menee :) :) :)
Purtsi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2010 Tämähän kävi hyvin, aiemmin messuilta ostamassani 'auton korikorjaus' opuksessa on käsitelty myös tuo pellin kutistaminenkin. Ei se kyllä oikean sepän ohjeistusta korvaa, mutta ompahan mistä aloittaa :)
simonits Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 9. Lokakuuta, 2010 jos haluat kysellä jotain peltitöistä niin soita neuvon mielelläni jos neuvoistani on jotain apua toki isäsikin näyttää olevat tosi taitava käsistään.p 0400416799 :)
Purtsi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Lokakuuta, 2010 Noniin, pitkän päivän pakertamisen tuloksena nyt olisi kattokin oiottu 8) Ei tarvinnut lähteä kutistamaan vaan avasin molempien puolien hitsaussaumat, näytin vasaraa pelleille ja hitsasin takasin kiinni.... ja näytin vähän lisää vasaraa. Ei se kyllä mikään täydellinen ole, mutta eipähän ole enää samalla tavalla mutkalla kuin aiemmin. Tuos nyt kattoluukun aukko hitsattuna ja tinattuna. Sitten tuli muutama ylimääräinen reikä takaosasta laitettua umpeen sekä sain vihdoin ja viimein happomaalin kylkien pintaan. Jos tuo nyt sitten pitäisi vanin ruostevapaana seuraavat x vuotta.
simonits Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 taisit kutistaa peltiä tietämättäsi,vanhankansan tyllillä kun ei ollut kaasupillejä lähellä ja pelti jäi löysäksi silloin otettiin rälläkkä ja tehtiin venymäkohtaan viilto se hitsattiin uudestaan kiinni näin saatiin pelti kutistettua,jos oikasutyö on itseäsi tyydyttävä niin silloinhan se on hyvä :)
tailke Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 Miten pesit soodan pois ennen maalausta?
Purtsi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 Miten pesit soodan pois ennen maalausta? No eipä sitä kyllä tuossa maalattavalla pinnalla juurikaan ollut. Rasvanpoistoaineella kävin nuo pinnat lävitse ennen maalaamista. Tämän päivän aikaansannos. Kuka tunnistaa ekana mistä tavalo on? (ei ole vaikea) :)
Päivi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 No eipä sitä kyllä tuossa maalattavalla pinnalla juurikaan ollut. Rasvanpoistoaineella kävin nuo pinnat lävitse ennen maalaamista. Tämän päivän aikaansannos. Kuka tunnistaa ekana mistä tavalo on? (ei ole vaikea) :) Mitään mistään tiedä mut veikkaisin Sumbeam imp?
Purtsi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 No se arvaus kyllä meni metsään :)
Purtsi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Lokakuuta, 2010 junasta ;) Vielä enemmän mentiin sivuraiteelle =) Pitääkö tässä alkaa kohta antamaan vinkkejä? :)
koirankoppi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Onko vanhasta Tojota Crownista?
Purtsi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Onko vanhasta Tojota Crownista? Eipä ole. Vinkkinä sanottakoon että lamput ovat edelliseltä vuoskymmeneltä kuin miltä vani on.
seduck Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Päivällä tuli mieleen että oisko toi valo liikennevalosta? :))
simonits Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 junapuolella käytettiin aivan samallaisia valoja mutta en osaa sanoa missä mutta tuollaisia kupuja on kaverilla ja aikoo myös laitaa autoonsa ei miniin (koosta en ole varma)
Purtsi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Oishan se kyl hienoa sanoa, että valot ovat junasta lainatut 8) Ei tosin taida kovinkaan uusissa junissa olla tollasia kromireunuksia...
simonits Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 onhan junia ollut jo jonkunaikaa.
Purtsi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 onhan junia ollut jo jonkunaikaa. On joo, näiden valojen alkuperäinen lähde on kyllä lähempänä maantielaivaa kuin junaa... *vinkkivinkki*
inno75 Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 50-luvun Fordista , "selvästi".....????
Purtsi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 50-luvun Fordista , "selvästi".....???? Nyt ollaan jo lähellä :)
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään