Purtsi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2012 Takakontin "verhoilu" alkaa ottamaan jo vähän muotoa:
koirankoppi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 10. Heinäkuuta, 2012 Hieno! Normi Mk 1:sen maskinkaari sopisi kuitenkin 100% paremmin.
Purtsi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 12. Heinäkuuta, 2012 Vani on sisäisesti woody 8)
Purtsi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Nonniin. Nyt on ässän jarrut kiinni tehostimen kera niin katsastusmieskin toivottavasti on tyytyväinen. Tehostin on mallia käytetty ja vaati sitten aikamoisen purkamisen ennen kuin sain sen toimintakuntoon, että ilmaaminen onnistui. Kuvassa näkyvä alipaineletku on sitten väliaikainen ja korvataan mustalla yksilöllä. Tuo kun on hitusen silmiinpistävä muuten vanhastavassa ympäristössä. Vielä en ole ehtinyt testaamaan käytönnössä, että miten jarrut pelittävät kun vettä tuli sen verta ettei oikein viittinyt ajaa tallista ulos.
koirankoppi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Miksi laitoit tehostimen tuollaiseen paikkaan... :o Veikkaan ongelmia.
pensseli69 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Sopii hyvin laminaatti sisälle, ittelläki käyny monesti mielessä ;)
Purtsi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Miksi laitoit tehostimen tuollaiseen paikkaan... :o Veikkaan ongelmia. Koska en halunnut sitä pilaamaan konehuoneen ulkoasua ;) On käynyt mielessä, että hommaisi tuohon sisäloksut tai tekisi itse jonkinlaiset suojat vai mitä ongelmia veikkailet?
Mini1380 Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Ilmaaminen hivenen ehkä hankalampaa tuskin muita ongelmia, ne sisälokasuojat eivät liene huono idea.
koirankoppi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2012 No, aikapa sen saa näyttää ;) Ilman suojausta niitä tulee varmasti.
Purtsi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2012 Kelpaakos herroille tälläinen sisälokasuojaratkaisu? :)
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Hapokasta tai vähintään ruostumatonta pitäs olla. ::) Ja vedä se alas asti helmaan.
axn1 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Hieno ja varmasti kestävä, letku vielä vaihtooon vai?
inno75 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Hei, vähän myöhässä, mutta laitoin aikoinani tehostimen kuljettajan vasemmalle puolelle hyllyn alapuolelle (sisälle). Kiinnitys sisälokasuojaan . Ei olllut jalkojen tiellä, eikä paljon näkyvissä (ei tosin alkuperäinen paikka, mutta hyvä). Sinne sitten voit vaihtaa ,jos ongelmia. Timo
Purtsi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Silli: Kyllä tuon galvanoidunkin luulis kestävän jonkin aikaa ;) Oli just tuon mittanen peltipätkä tuota, sen takia jäi lyhyeksi. Voipi olla, että jossain vaiheessa jatkan sitä poppareilla, mutta nyt mennään tolla virityksellä. Axn1: Joo, nyt alipaineletkuna on musta hydrauliletku ettei hypi niin pahasti silmille. Timo: Siellä ei kyllä ole mulla tilaa kerta siellä on mun sulakerasia ja iso piuha johtoja. Luotetaan siihen, että tuo nykyinen paikka on ihan hyvä ;) Muuta tilannepäivitystä: Vaihdoin tulpat ja johan käy paremmin MUTTA jotenkin on ailahtelevaa tuo käynti. Välillä käy tyhjäkäyntiä ihan kivasti ja välillä taas tuntuu kierrokset tippuvan 500 paikkeille. Samoin tuntuu ettei se oikein jaksa vetää kun sillä kävi 100m lenkkejä ajamassa. Joko kaasari on jumissa tai bensanpaineen säädöissä on vikaa tai jotain muuta? Lisäksi lämpöjen kanssa on ongelmia. Nousee tuonne normin ja hotin väliin vaikka auto on viileässä tallissa. No okei, ihan pikkasen siinä tuli kaasuteltua, kun piti kokeilla, että ottaako se kierroksia vai mutta ei ihmeempiä. Termostaatti on 74 asteinen ja testattu toimivaksi. Samalla jäähyllä oranssin minin nokalla lämpöongelmia ei ikinä ollut.
Turbo 69 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Jatka ihmeessä, ei lähde helman päädystä maalit niin helposti, kokemusta on.
cabrio Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Tein itse ja säästin..... :P Toiseen lokasuojan sisään mahtuu lisäjäähdytin ja öljy suodatin.... sen jälkeen konehuoneeseen jotain lisää!!
axn1 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 hei tuosta vetämisestä kun puhuit niin vääränmerkkisessä harrastevehkeessä oli käjissäpikku piikki ja 1kpl tulpanjohtoja menossa, kuulosti suht normaalilta mutta ei ragoinut heti kaasuun, niin ja kiihdytyspumpun vivusto oli himppasen jo kuluneet. tosin en tiedä onko minissä kiihdytyspumpun kalvoa kun en ole niin pitkälle korjausopastani lukenut. -letkusta vielä niin minulle olis kelvannu se "race" värinenkin :)
Purtsi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2012 Jani: Tuo lisäjäähy ei itseasiassa ole yhtään huono idea vaikka ei tuon koneen pitäisi edes liiemmin kuumeta. Eikä nyt anneta mulle mitään hulluja ideoita vanin rakentamiseen. Ne toteutetaan oranssissa minissä jos jossain ;) axn1: Ei oo kärkiä ;)
Purtsi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 Yksi juttu: Paljonkos tuon öljynpaineen pitäisi tuossa koneessa (1380) olla tyhjäkäynnillä? Mitä sitä seurasin, niin se huiteli siinä 5-6kg:n paikkeilla koneen ollessa lämmin. Mietin vain, että liittyykö tuo jotenkin koneen lämpöjen nousemiseen.
MikaJ Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 Kaikki yli 5kilon on turhaa, lämmittää öljyä ja vie tehoa. Mutta ei se ylipaine nyt ihan helposti kyllä veden lämmöissä näy. Itse tarkaistaisin ihan ensimmäiseksi sen, että pitääkö se mittari oikeasti paikkaansa.
cabrio Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 Mikan kanssa samoilla linjoilla! Mulla nyt n.5 oli kone kylmä tai lämmin ja onko tyhjäkäynnillä vai onko kieroksia... Tohon 4 pyrittiin aikoinaan mutta loppujen lopuksi tohon 5 se jäi sitte.
Purtsi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2012 oolrait. pitänee ottaa se irti ja testata vaikka rengaspainemittarilla, että näyttääkö oikein. Ei ainakaan muuta siihen sopivaa työkalua tule äkkiseltään mieleen. Tyhjäkäynnillä noita lukuja tosiaan näytti.
koirankoppi Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2012 Eikös tuo kone ole kuitenkin melko perus, eikä mikään ratakone? Taitaa olla taas melkoista "hifistelyä" noilla öljynpaineilla spekulointi. ;) Oma arvaukseni on, ettei niillä sinun tapauksessa ainakaan koneen lämpiämiseen ole mitään merkitystä. Onko jäähdyttäjä uusi vai vanha tukkoinen? Vesitilat hyvin huuhdeltu puhtaaksi. Lievästi viritetyssä peruskoneessa, kun kaikki jäähdytykseen liittyvät osa-alueet ovat kunnossa ja ihan omilla osillaan. ei ole lämpöongelmia. Lukuunottamatta ihan huippuhelteitä ja jonossa tai kaupungissa madellessa. 74 termostaatti tai voihan termarin tilalle laittaa vain sen kuristusrenkaan. Ja taas "insinöörit" kumoaa kokemusperäiset väitteeni ;D
Purtsi Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2012 Juu, ihan peruskone se on. Dynotettu 77hp ennen oranssin nokalta pois nostoa. Sen takia siitä paineesta kyselin, kun ei ollut mitään muistikuvaa mitä se ennen näytti. Jäähy on vanha, mutta puhalsin sen ilmanpaineella puhtaaksi ennen asentamista. Tosin nyt voisi olla ihan aiheellista vaihtaa nuo nesteet ja kattoa että millaista törkyä sieltä tulee ulos.
koirankoppi Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2012 Jos jäähdyttäjä on esim 30-40 vuotta vanha käytetty, niin se voi olla niin kivettynyt/tukkoinen putkistaan ettei sillä tee enää mitään. Vaikka ulkoisesti olisi aivan hyvän näköinen ja ilma kulkisi ripojen läpi. Moni virittelee kaikkia lähes yhtä tukkoisia vanhoja lisäjäähdytin viritelmiä avuksi. Pienellä säästöllä tekee itselleen ison riesan.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään