Purtsi Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Marraskuuta, 2011 Ja tuon mukaan sitten alapuoli menee etujarruille. Noh, mennään sitten tuon mukaan. Ilmeisesti tuossa sparesin kuvassa mistä tuon aluksi katoin, niin on yellow tag -pääsylinteri kuvassa. Tosin pitää kyllä vielä varmistaa tuo, että pääsylinteri tosiaan on tuota vanhaa mallia, jostain sain just mielikuvan, että nuo kierteet eivät olisi samat ylä- ja alaliittimessä, mutta toisaalta tuo ulkonäkö ei ole sama kuin yellow tagissä.
Purtsi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 20. Marraskuuta, 2011 Tämmöistä viikonlopun tuloksena: Kyllä se pääsylinteri oli tuo 'black tag' -mallinen. Jarru-ja kytkinputkien tekemiseen kyllä tuli uhrattu useampi tunti, kun putket eivät oikein tahtoneet taipua haluttuihin paikkoihin. Vielä pitää valmistaa moottorin kuskinpuolen ylärukiluun vastakappale, niin saa moottorin pysymään paikoillaan. Kummasti sitä aikaa kuluu, kun joutuu valmistamaan noita osia ja putsailemaan/maalailemaan vanhoja.
claymad Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Hyvältä näyttää, mut joo tosiaan noitten pikku juttujen kanssa saa tuhrattua uskomattomasti aikaa. Itellä meni ton moottorituen tekemiseen varmaan 3-4 iltaa kun piti muutama testiversiokin eka tehdä. Onko sulla muuten tuossa termostaatin takana olevassa huohottimessa se öljynkeruu systeemi välissä? Itellä kun on vaan suora putki jakopäänkopäästä tollaselle pienelle huohottimelle niin lykkää jonkun verran öljyä tohon filtteriin.
Purtsi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Joo, on siinä jonkin sortin tötsä missä tuo huohotinputki on kiinni. Tiedä sitten, että toimittaako se sitä öljynkeruupurkin virkaa vai mitä sillä tekee :) Kyl mulla on visio, että millainen siitä tuesta pitäisi tehdä, mutta sitten on vielä sen palikan mittailu, porailu, vääntäminen ja hitsailu suorasta lattaraudasta vielä edessä. Kyllä siinä vähintään yksi ilta menee sitä tehdessä.
claymad Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Juu ton kuvan pohjalta mä tein omani http://www.minisport.com/mini-spare-par ... _EL59.html eka tein pahvista mallin ja sit siirto pellille ja sit uusiks koko homma ku ei silti sopinu :)
Purtsi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Mulla pitäis olla tuo vastinpala jossain, mutta ei oo kyl hajuakaan, että mihin sen oon jemmannut. Äkkiseltään kyl vaikuttaa siltä, että ottaa kytkimen pääsylinteriin kiinni jonka vuoksi en sitä alunperinkään ollut laittanut kiinni silloin, kun tuo tuki oli oranssissa minissä vielä kiinni vaan tein siihen erilaisen kiinnikkeen.
claymad Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 se on joo tosi ahdas paikka, mullakin on sellanen muovinen kyktimen pääsylkky ja sitä joutus kyllä miettii et sai sen tuen mahtumaan ja vielä puslat molemmille puolille.
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Miulla on semmonen viritys, missä on pusla vain tulipellin puolella.Hyvin on silti kestänyt ja on tukeva.
koirankoppi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Mitä tuollaiset kesynnäköiset moottorit sellaisella tuella tekee ;) Ei kireissä kilpacoopereissakaan ollut mitään tukia. Ai niin, mutta niissähän olikin ne kunnolliset alumiinitunnelivaihteistot :)
claymad Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Kyl toi tuki ainakin mun turbossa vaikutti aika hyvin moottorin heilumiseen :) Ja sitten vielä kun tolla T3:lla ei paljoa ole tilaa siellä liikkua niin vähän välttämätön toi on ettei ota kello kiinni tulipeltiin.
Turbo 69 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Vai "kesyjä", miulla alkoi revetä pohja alumiinitunnelin takakiinnikkeen kohdalta.Kori -69.Kestääpähän normi kiinnikkeet pitempään ehjänä.
Mini1380 Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Alkaa aika monissa tän foorumin autoissa oleen aikast paljon enempi tai vähintään saman verta tehoa ja vääntöä kuin mitä "tehdasautoissa" oli aikanaan ;) . Ja kyllä se Minin kone heiluu rankemmilla koneilla aikast paljon tunneli-laatikollakin oonpa nähnyt niitä tunnelin perätukiakin joskus irti revenneinä. Mut eipä kai nyky-aikana enää Minin koneistakaan osata tehoja ottaa niinkuin ennen ;)
koirankoppi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Noihin tehoihin en ota kantaa ;) Mutta luulenpa että ralleissa ja radallakin "reviteltiin" aika kovalla kädellä verrattuna "poikien" hupicruisailuihin" ;D Eikä mitään tukia koskaan luokiteltu. Myönnän kyllä että ovat ihan hyödyllisiä. Varsinkin kun on konehuoneet ängetty täyteen turboja ja lisäjäähdyttimiä, coolereita ym. sinne kuulumatonta tavaraa. (Huom! huumoria ;D !)
Purtsi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Itseasiassa empäs sanoisi, että tuo mun öljynlauhdutin mikään pakollinen varuste tuolle koneelle ole, mutta kun se tuli joskus muinoin hommattua, niin miksei sitä laittaisi kiinni. Kyllä se ainakin paikallaan ollessaan tuo ainakin muutaman lisähevosvoiman aivan kuten vauhtiraidatkin ;)
koirankoppi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Niin, ja Vanistahan tulee ihan hieno! Rakenneltu muttei pilattu ;) (paitti ne takavalot ::) ) Tietysti 10" pyörillä!?
Purtsi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 21. Marraskuuta, 2011 Jos niistä takavaloista ei oltaisi mitään mieltä, niin sittenhän se muutos olisi ollut aivan turha ;) Ja juu, 10" vanteet tulee ilman levikkeitä. Nyt vaan on edessä kikkailua etupään levyjarrujen ja vanteitten kanssa, että millainen yhdistelmä sinne loppujen saadaan mahtumaan, että tuo toteutuu.
Purtsi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Voisiko joku ystävällisesti kertoa mulle, että miten on mahdollista ettei tuohon "mukin" sisään enää mahdu tuo vetarinpää?? Ei edes ilman kuulia eli ihan kuin joko muki olisi kutistunut tai mun kaikki jemmasta löytyneet vetarinpäät ovat kasvattaneet millillä halkaisijaa :o . Kyllä nuo ihan samat osat on mulla olleet aiemminkin käytössä muutamia vuosia sitten.
tailke Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Samaa hämmästelin joskus minäkin, nämä löytyi tallin hyllyltä merkattuna. Mitat voi olla noin mittoja, olisko toiset aitoja Mini niveliä ja toiset esim Allegro tai Metro. Kaikkia kun on tullut purettua.
Purtsi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Jahas, niitä sitten on eri kokoisia. Nyt kun vielä keksisi, että miten ihmeessä mulla noi on voinut vaihtua mun tietämättä ja mistä tähän hätään nykäisen sopivat palikat?
Turbo 69 Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Kaikki on näköjään mahdollista ja aina oppii uutta. :o
Purtsi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Harmi vaan, et kaikki pitää oppia vaikeamman kautta. Mun puolesta herra Murphy vois muuttaa jonnekin muualle.
claymad Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Mulla on ainakin yhet tollaset hyllyssä jos tarviit.
Purtsi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Mulla on ainakin yhet tollaset hyllyssä jos tarviit. Siis nuo isommat kupit? kyllä tarviin :)
claymad Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Mä nappaan ne kyytiin huomenna ku meen tallille ja mittaa ton ulkomitan.
Purtsi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 7. Tammikuuta, 2012 Oolrait :) Ota tuo sisämittakin, vastinkappaleissa ulkomitta oli 55mm ja mukeissa sisämitta mulla oli jotain 54mm.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään