Jump to content

Uusi Ministi vm-69


soppa

Recommended Posts

Terve,

 

ite oon taistellu saman homman kanssa, vika oli siinä että jarrukengät ei ollu säädetty tarpeeksi lähelle rumpua, tämän takia piti polkea kaksi kertaa ennen kuin alkoi ottamaan kiinni. Olikos sulla levy jarrut vai? Jos meinaan on rummut ni luulen et vika vois olla just tossa säädössä. Ite jouduin hitsaamaan noihin säätöruuveihin mutterit päähän et on helpompi säätää, ja sit säätö siten et kiertää jokasen kengän kiinni, eli et pyörä ei pääse pyöriin ja sit höllää vähän.  Niin takanahan rumpujarrullisissa on yks ruuvi ja edessä kaks eli kaikille sama operaatio.  Voi tietty koittaa kiertää kaikki kiinni ja sit koittaa jarrua, et jos vieläkin menee poljin pohjaan ni sit vika on jossain muualla.

 

 

Juu levyt on edessä ja rummut takana. Tiedostin tosiaan tuon ongelman silloin, kun vaihdoin vanhoihin rumpuihin kengät. No ei tässä mulla vielä ole edes ongelmaa ollut mutta tiedä sitä sit. No uskoisin, että homma hoituu nyt paremmin, koska on uudet putket ja sylinterit paikallaan. Alun perin halusin vai tietää onko minin jarrujen ilmaamisessa jotain taika Jimin hommia 8-)

No toivotaan, että tuo tapa on hyvä jolla silloinkin yritin ilmata??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No voi voi.... Jäi bensan, tulppien ja ajan puutteesta uupumaan että olisi saanut savut :'( Ei voi mittään, kun päivä loppuu kesken ja ei muista kaikkia tavaroita hankkia :P

 

No nyt mennään loppu suoraa 8-) Auto saatiin sellaiseen kuntoon viikonloppuna, että moottorin kun saa käyntiin niin leimalle!!! Jarrut ilmattiin, tuli muuten aika maukkaan oloiset! pitäis topata kun polkaisee ;D Ovet viimeisteltiin, nyt menee kiinni ja tiivisteet alkaa muotoutua. Peilit saatiin myös kiinni, kun vihdoin sellaiset löydettiin.

 

 

Auto, mihin se sunnuntaina jäi:

http://img256.imageshack.us/img256/5738 ... 284iu3.jpg

 

Ajoitukset menossa:

http://img237.imageshack.us/img237/4913 ... 276yf4.jpg

 

Kansi, ei isompia venttiilejä helpolla mahdu!!

http://img177.imageshack.us/img177/5853 ... 264ks7.jpg

 

Kannen kairauksia:

http://img475.imageshack.us/img475/3011 ... 263ll0.jpg

 

Komentoikaa jos kiinnostaa tietää lisää!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Pieni päivitys!

 

Auto on nyt vihdoin saatu käyntiin ja ajettua uus nokka sisään. Ei ihan mutkitta mennyt tuo ensi herääminen. Aluksi oli vähän sytkä hukassa ja kun se löytyi niin auto saatiin käyntiin ja ilme oli sen mukainen :) no ilo oli lyhyt... auto laski öljyt pihalle... :'( no se johtui huonosta öljysuodattimen kotelon laitosta ::) Tämän takia menee vaihtoon koko vanha paska ja tulee tilalle kierrettävällä patruunalla oleva!! No sitten taas saatiin auto siihen malliin, että uusi käynnistys oli ajankohtainen.. no auto lähti käyntiin mutta kärjistä ilmeisesti jotain meni ja me tyssäs siihen :( No onneks Motonet oli lähellä ja uudet sytkä rojut paikalleen ja odottamaan uutta käynnistystä taas.

 

Oli sen verran vit%¤#  ilmassa, että meni muutamia päiviä ettei jaksanut kiinnostaa >:( Siinä ajassa laittelin sit pissapoikaa ja tööttiä toimimaan. Pissapoika saatiin toimiin ja kyllä tulee kirkasta jälkeä nyt kun käyttelee pyyhkijöitä ja pesuria 8-)

 

Töötin käyttö tosiaan löytyi vilkkuviiksestä, kiitos vinkin antaneille! Siellä oli vain lievää hapetusta :o havaittavissa... putsaus ja tööt tööt!!! Nyt on sit auto katsastus kunnossa ainakin sähköisesti ja lisävarusteineen ::)

 

Eilen sit tosiaan kone käyntiin, hitto että oli hieno tunne kun se nyt sit oikeesti lähti pelaamaan 8-) Hetken kaasuttelun jälkeen kaikki näytti olevan kunnossa ja ei muuta kuin kone lämpimäksi noin 2000rpm, näillä kiekoilla nokkaa "hiottiin" vielä muutama minuutti. Uudet öljyt täytyy vielä vaihtaa, ei viitti pitää muutakuin tuon konttorille ajon ajan, saa kaikki koneistuksista tulleet paskat heti pois!!  

 

Katsastusta haittaa nyt tällä hetkellä vain tuo kytkimen säätö!! Vaihteet kun saisi silmään niin olisi varmaan helpompi mennä konttorille ::)

 

Tossa olisi viimeisin kuva, vielä pitäis saada loput koristeet etusäleikköön ja uudet puskurit.

http://img294.imageshack.us/img294/4686 ... 295cu1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Asialliselta alkaa näyttää!! Tummat lasit vois olla viel aika makeet?

 

Kiitos, harkinnassa on noi lasit. Täytyy kattoa sit kun tuota sisustaa alkaa tekemään. Noi penkit väreineen näyttäis olevan aika hyvät, joten voi olla että väritys sen mukaan.

 

 

Joko muuten sait kytkimen pelaamaan? Onko auto tulos mcff:n kesäkokoukseen?

 

Liitytty on jo clubiin mutta saa nähdä ehtiikö... :-[ olisi kaverin häät samana viikonloppuna. Eihän sinne olisi kuin reilu 200km!! Jos tulee, niin sisusta ei ole valmis :-/

 

Ei pelaa vielä, kun ei ole ehtinyt tallille. No viikonloppu aikaa, toivottavasti maanantaina leimalle!!

Link to comment
Share on other sites

No ni ei vituksen määrää voi sanoin kuvata >:( :'(

 

Sain auton vihdoin viikonloppuna kuntoon kaiken muun osalta paitsi kytkimen... No kaikki oli tätä päivää varten valmista, eli leimalle piti mennä... piti!!! Kytkimen herkistys meneillään ja sit tapahtui :'( polkaisin kytkimen pohjaan normaalisti ja klingkytkinvivun alapään pultin korvake lensi hevon vit"¤#%uun!! ja toinen murtui >:( >:( >:(

 

Arvakkaa pistääkö innon lopahtaan... No pieni lohdutus, uusi kytkinkoppa löytyi onneksi pienen soittokierroksen jälkeen! Eikös kaikki kytkinkopat ole samanlaisia? Eikös tuon kopan saa vaihdettua ilman moottorin irroittamista? Täytyy varmaan toinen tukikumi irroittaa ja hiukan tunkata ylöspäin, vai?

 

Vit¤#32u VitT%#u

Link to comment
Share on other sites

Sama homma kävi itselle viimevuonna, unohtui lukitussokka pois paikoiltaan ja naps...

 

Kaikki kytkinkopat ei ole samanalaisia, uudemmissa Mineissä missä on Verto kytkin eroaa. Mutta Suomessa sen verran harvinaisia että eiköhän se uusi samanlainen ole. Kytkikoppa lähtee tosiaan pois ilman koneen irroittaista.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Täällä taas pitkästä aikaa... Oli tuossa pieniä motivaatio ongelmia tuon auton kanssa ja tarkemmin kytkimen >:(

Nyt vihdoin ja viimein autolla on AJETTU ekat kilonmetrit testauksen merkeissä :) Kytkin kytkin, en tiedä mikä siinä oli mutta en saatu sitä irrottamaan ei sit millään... en tiedä oliko sit asetelman ja levyn yhteiselo vaikeaa vai mikä mutta taistella sai! Pääsylinterit vaihdoin toisin päin, yksi vika oli siinä, että ilmeisesti jarrunpääsylinterissä ei riitä tilavuus kytkimen työsylinterin tarpeelliseen liikkeeseen. Toinen vika oli siinä, että vauhtipyörä ja asetelma otti hiukan kiinni kytkinkoppaan -> moottori ei pyörinyt kunnolla.

 

No nyt sit olisi enää viimeistelyt ja ehkä huom. ehkä tulevalla viikolla leimalle. Nyt alkaa tosiaan helpottaa, kun vihdoin auto sentään liikkui 8-)

Seuraava päivitys tulee heti, kun leima on saatu!

Link to comment
Share on other sites

No niin, auto on leimattu :) mutta vaan kuukaudeksi.... :o  No suurin hylkäämisen syy oli muutoskatsastamattomuus!!! toinen asia oli vänkärin puolen pallonivel, oli löysässä.. :-? no se olisi mennyt pelkällä korjauskehotteella mutta uusintaan sit kuitenkin mennään. Mites olisin voinut etukäteen muutoskatsastaa 3" isommat renkaat ja levikkeet? Olisko konttorilla pitänyt käydä jo aikaisemmin ja katsastaa myöhemmin ::) Arvatkaa harmittaako yhtään toi hylsy ;D Se fiilis mitä ajellessa konttorille ja takaisin tuli, niin ei haittaa yhtään enää ottaa lenkkiavainta käteen ja vähän kiristää niveltä 8-) Lisäksi oli todella hienoa kuulla inssin kehuvan työjälkeä ja aikaansaannoksia!!!

 

Harmi vaan kun täällä päin satelee, niin ei viitti ajella koska pitäis vielä kotelonsuoja-aineet laittaa ja korjata pienet jäljet pohjanmassoissa :P Näin ollen projekti saadaan päätökseen viikonloppuun menessä, päivityksiä tullaan tekemään ja sisustaa aletaan tekemään seuraavaksi. Moottorin osalta tietoa haluatte varmaan, toivattavasti saadaan toi sytkä kohdilleen ja sit voisi harkita sitä penkkiä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nyt sit varmaan hiljenee hetkeksi projekti, pakko ajella vaan nyt kun kaikki toimii 8-) Katotaan sisustaa sit syssymmällä... No kankaita on hiukan kateltu mutta nyt ei vain into oikein riitä :-[

 

Tässä vielä pari kuvaa, ei mitenkään eroa toisistaan ::)

 

Ennen...

mini02031qe3.jpg

 

Jälkeen... :o

projekti3061eq6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pihalle tapahtunut paljon myös ja aidankin oot uusinu, ovenkahva se vaan roikkuu samanlaisesti kuin yläkuvassakin... itselle noi 10" tykit vaan istuu tohon autoon paremmin, mutta mielipide vaan.. ;D

 

Huomasin kans samat kohteet kuvien laiton jälkeen, että ompas nekin muuttunut... ;D Toi kahva on kyllä sellainen projekti saada pysymään, että täytyy säästää myöhemmäksi ;)

 

Ps. Olisi kiikarissa jo uusi "vanhempi" koppa... siihen tulisi sit 10" tykärit ja muita S:n hilppeitä :o No sulatellaan nyt kuitenkin tätä hetki.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...