Jump to content

Minin turbotuksesta??


savlari

Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kirjoitettu
Tai laittaa ruuvin....  :o

Juu, se on ainakin osoittautunut helpoksi ja ongelmattomaksi ratkaisuksi  ;) .

Kirjoitettu
Ennenkuin voi sanoa että onko sopiva turbo Miniin, niin pitää tietää millaista painetta ja tehoa aiotaan ottaa.

 

Meinaatko Mika ettei tommoinen GT1544 ahdin pelaisi Minissä ?

 

Juu, se on ainakin osoittautunut helpoksi ja ongelmattomaksi ratkaisuksi  
Janilla alkais varmaan remmit ja laturit kestään jos se heivais ne poppikoneet hel***tiin takakontista. Menis kymmeniä hevosvoimia vähemmän hukkaan mosasta ja tehopainosuhdekin paranis. Niin ja kuulis ne kaikki kalinat konehuoneesta paljon slevemmin  ;D ;D ;D
Kirjoitettu

Ei minä sillä ettei se toimis, toimiihan siellä se T3:nenkin taikka melkein mikä vaan. Kysymys on vaan että ei se ahtimen valinta ole ihan helppoa, jos sen haluaa tehdä oikein. Isompi ei ole parempi ahtimissa, pitää olla sopiva. Esim mikäli tehotavoite olisi 150hevoista, niin "vakio" ja todella hyvin hengittäväksi tehty moottori vaativat eri ahtimet.

 

Vähän kuin laittaa vakio 850cc koneeseen 52mm vaakaimun. Kyllä se toimii mutta paremmin koneeseen sovitettu kaasutin toimii hemmetisti paremmin.

Kirjoitettu

Pitää paikkansa. Ton GT1544 ahtimen tilavuus/tehoskaala on vain sen verran maltillinen ettei pahasti pitäis mennä harhaan peruspakettina. Pitäis käydä vakiohkon koneen kylkeen ihan tosta noin vaan. vanha Metron T3 on epäreilu vertailukohta, se on laiska spoolaamaan verrrattuna moderneihin ahtimiin. Jos on pari vaihtoehtoa valita niin monesti se maltillisempi on parempi. Viisainta olis konsultoida ahdinpajaa ja teettää koneen realistisille spekseille sopiva puhallin. Ne ei ole edes älyttömän kalliita, mittatilauspuhaltimen saa halvemmalla kuin monen vakioahtimen.

 

Juttelin IMM:issä varmaan toista tuntia Matt Williamsin kanssa jolla kaiketi on hurjimmat lukemat brittien ahdetuista mineistä. Tais olla luokkaa 250 heppaa ahdettuna ja hiukka päälle 300 ilokaasujen kanssa. Myönsi kyllä heti että määräaikaisavaukset ovat vähintään jokavuotinen ilo ja että osia saa vaihtaa aika reippaasti. Hänellä oli yllättävää kyllä T3 pohjainen hybridi eikä ole todellakaan satsannut alakierrosten reagointiin. Eikä pirssin saati konehuoneen viimeistelyasteeseen. Toinen tuttava turbominifoorumilta tuli kanssa esittäytymään ja hänen valintansa oli rukattu T25, jolla kanssa on menty parinsadan hepan pintaan. Noi vaan esimerkkinä sittä että ahdin on tehty koneen ja käyttöalueen perusteella. Ja jottei tosiasiat unohdu niin pitää suitä muutakin konetta vähän funtisa, pelkkä ahdin on vain osa pakettia.

Kirjoitettu

No se on kyllä totta et ne kannattais viskata pois jotta sitä poweria sais lissää!!!!

Noo katotaan ny mitä talvella keksii !! :o ::)

 

Juu, se on ainakin osoittautunut helpoksi ja ongelmattomaksi ratkaisuksi  
Janilla alkais varmaan remmit ja laturit kestään jos se heivais ne poppikoneet hel***tiin takakontista. Menis kymmeniä hevosvoimia vähemmän hukkaan mosasta ja tehopainosuhdekin paranis. Niin ja kuulis ne kaikki kalinat konehuoneesta paljon slevemmin  ;D ;D ;D

 

Kirjoitettu

Matt Woods ei Matt Williams ;) ;D

 

Auto on Mini Williams...   ;) ;D

 

Matt Williamsin kanssa jolla kaiketi on hurjimmat lukemat brittien ahdetuista mineistä. Tais olla luokkaa 250 heppaa ahdettuna ja hiukka päälle 300 ilokaasujen kanssa. Myönsi kyllä heti että määräaikaisavaukset ovat vähintään jokavuotinen ilo ja että osia saa vaihtaa aika reippaasti.
Kirjoitettu

Ootin kyllä sulta jotakin ärhäkkäämpää kommenttia ku pääsin vähä nälväsemään!! :o

 

noo palataan takas aiheeseen eikä höpötellä tälläsiä turhuuksia. Sorry.

 

No niinhän sen käyntikortissa seisoo, ainakin meni puolet oikein...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...