Orvokki Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2008 Oli meinaan aika napakanjäykkä alusta noissa lukemissa. Meinas spi reppana jäätyä 20nen kiloomeetrin jälkeen. Ilimeisesti -30c ja 80kmh ei oo niitä helpoimpia olotiloja saarivaltakunnan autolle. Lasit pysyi kaikki sulina, mutta ilmeisesti moottorinohjausboxi oli hieman kauhuissaan :o Noh, nyt on talvi termostaatti lopultaki paikallaan ja jäänestot tankissa. Vaatii näköjään ton -30c jotta sai sen lopultakin vaihdettua..
Mitrix Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2008 misä niin paljon pakkasta on? ;D
jiikoo Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 5. Tammikuuta, 2008 Oli meinaan aika napakanjäykkä alusta noissa lukemissa. Meinas spi reppana jäätyä 20nen kiloomeetrin jälkeen. Ilimeisesti -30c ja 80kmh ei oo niitä helpoimpia olotiloja saarivaltakunnan autolle. Lasit pysyi kaikki sulina, mutta ilmeisesti moottorinohjausboxi oli hieman kauhuissaan :o Noh, nyt on talvi termostaatti lopultaki paikallaan ja jäänestot tankissa. Vaatii näköjään ton -30c jotta sai sen lopultakin vaihdettua.. Uskaltaako edes kysyä: "Mitkä öljyt koneessa?"... 20W-? :'( MPi:lläni olen lähes (-25 jopa hieman kylmempääkin) tuollaisissa keleissä ajanut pidempiä ja lyhyempiä matkoja useastikin, mutta ei oo nyt pariin vuoteen ollut tilaisuuksia moisiin. -30 on varmasti paha rasti mille tahansa mekaaniselle/elektroniselle vehkeelle. Kaikki vaseliinitkin menee autossa jotakuinkin kiinteiksi materiaaleiksi=>polttoainetta, niveliä, laakereita käy lähes sääliksi, mutta saahan niitä edullisesti kaupasta...
Orvokki Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2008 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2008 Normaalit pakkaslukemat täällä pohojosessa veli venäjän naapurissa. ;D Mobil 1 Rally Formula 5w-50 koneessa, ei näillä korkeuksilla kannata muilla öljyillä paljon kikkailla.. Ja autot on ajoa varten :)
jiikoo Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2008 Raportoi Kirjoitettu 6. Tammikuuta, 2008 Ja autot on ajoa varten :)Varsinkin legendaarisimmat ja ajettavuudeltaan hauskimmasta päästä olevat autot - vuodessa tullut 27500 mittariin omassa lelussa. Nyt koneessa Mobilin 0W-40, mutta Mobil 1 RF 5W-50:stä ollut aiemmin ja sitä on yks purkki on kaapissa, joten saattaa kesällä mennä koneeseen...
Heppu Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2009 Ei tartte kolmee kymmentä kun jo hyytyy. 8) Ei muuta kun naksui startti ja varoitusvalot hyppi miten sattui päivällä ministä ja lasit laski puolitiehen. Piti ottaa akku sisälle lataukseen, jos näin saisi muutaman lisäpäivän ennen rahan menoo. Näin päästiin kuusi vuotta alkuperäisellä akulla, jos se nyt siinä on vika ... huomenna se varmistuu. Ja juuri kun meinasin auton viedä lämpöseen sulamaan, kun olis ollut katsastus tänään iltapäivällä. On se mukavaa tää talvi ... 8)
koirankoppi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2009 Eihän vielä ole edes kunnon talvi ;) Taitaa olla nuorin autoilijasukupolvi, joka ei ole ainakaan eteläsuomessa kokenut kunnon talvea. Tulispa se nyt, niin nähdään kenen pelit liikkuu :D
Heppu Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Eihän vielä ole edes kunnon talvi ;) Taitaa olla nuorin autoilijasukupolvi, joka ei ole ainakaan eteläsuomessa kokenut kunnon talvea. Tulispa se nyt, niin nähdään kenen pelit liikkuu :D Sie et taida omistaa 2000-luvun autoja ? Ne ei varoita yhtään akun kapasiteetin tilasta, niin kuin wanhat kärryt startatessa. Harva nykyautoilija alkaa kantaan akkua sisälle joka talvi. Minun minissä se kesti 6-vuotta ilman mitään "ihmettelyjä", joten joutikin vaihtaa uuteen. Riitti kun kerran latasin sen, että pääsi akkukauppaan. Ties mitä sähköhärveliä näissä uusissa autoissa on, joita ei kannata yrittää käyttää 30-raatin pakkasessa. ;)
Arto Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Jep, semmmoinenkin erikoinen sähköhärveli kuin lasinpesijä, eli pissapoika, jäätyi -10 asteessa... Ja joo, tsekkasin kyllä että itse pesuneste ei jäätynyt, vaan pesijän pumppu tai moottori tai mikä piru siellä nyt onkaan, lakkasi toimimasta. Sitten kun auton vie muutamaksi tunniksi johonkin lämpimään parkkihalliin, niin taas pelittää ja toiminta loppuu taas, kun auto on ollut muutaman tunnin kylmässä. Tätä on nyt jatkunut viikon päivät. Kiva.
Mini1380 Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Kyllä ne nykyautot varoittaa ihan samalla tavalla kun vanhemmatkin kun akku alkaa loppua.
Heppu Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Kyllä ne nykyautot varoittaa ihan samalla tavalla kun vanhemmatkin kun akku alkaa loppua. No anna vinkkiä, miten new mini siitä varoittaa. :D En ainakaan minä huomannut mitään poikkeavaa ja kokemusta on autoista noin 30-vuotta.
koirankoppi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2009 Kyllä mulla semmonen tällä vuosituhannella tehty talviauto on, mutta se onkin tehty Japanin maassa ja alkaa T:llä ;) Niitten kanssa harvemmin on mitään mystisiä sähköongelmia, eikä paljon muutakaan 8) Minit on taas kultaiselta 60-luvulta ja niitten kanssa pärjää kyllä, vaikka "Lucas" vähän kenkkuilisikin.
Mini1380 Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Kyllä ne nykyautot varoittaa ihan samalla tavalla kun vanhemmatkin kun akku alkaa loppua. No anna vinkkiä, miten new mini siitä varoittaa. :D En ainakaan minä huomannut mitään poikkeavaa ja kokemusta on autoista noin 30-vuotta. Kyllä ne alkaa yleensä hiukan heikommin pyörittämään kun akku alkaa mennä heikoksi (ihan niinkuin vanhemmatkin autot). Ei kai ollut vaan jäänyt mitään kuluttimia päälle yöksi? ps.jonkun verran kokemusta autoista ja akuista ihan työn puolesta.
Mini1380 Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Todella harvoin akku päättää kuolla laakista kokonaan ilman aikaisempia oireita.
Heppu Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Kyllä ne nykyautot varoittaa ihan samalla tavalla kun vanhemmatkin kun akku alkaa loppua. No anna vinkkiä, miten new mini siitä varoittaa. :D En ainakaan minä huomannut mitään poikkeavaa ja kokemusta on autoista noin 30-vuotta. Kyllä ne alkaa yleensä hiukan heikommin pyörittämään kun akku alkaa mennä heikoksi (ihan niinkuin vanhemmatkin autot). Ei kai ollut vaan jäänyt mitään kuluttimia päälle yöksi? ps.jonkun verran kokemusta autoista ja akuista ihan työn puolesta. Kyll tää new mini lähti kun palmun alta edelliset kuus vuotta. Ollut roikan perässä säännöllisesti + eikä mitään ylimääräistä kulutusta ole ollut päällä. Vasta pari viikkoa sitten kehuin yhdelle kaverille, kuinka hyvät sähkövermeet autossa on. Ensimmäinen polttimo (parkki) paloi viikko sitten > tämä tarkoittaa laturipuolen oleva hyvässä kunnossa (pienet jännite-vaihtelut). Todella yllätävä ominaisuus tämä loppu ... taitaa vastaava tapaus olla scooperilla > josta kirjoitus Hiekkalaatikko-osiolla. P.S. kokemusta mm. sähkötekniikan opettajana + autotarvikemyyjänä + viisi vuotta kolun pelkillä sähkötekniikasta. 8)
minorv8 Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Kerran on mennyt akku aivan laakista, monta kertaa pikku hiljaa hiipumalla Ps. Ei vi***kaan havaintoa sähköistä ;D ;D
Mini1380 Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Raportoi Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2009 Kerran on mennyt akku aivan laakista, monta kertaa pikku hiljaa hiipumalla Ps. Ei vi***kaan havaintoa sähköistä ;D ;D Niin kuin sanoin todella harvinaista että akku menee laakista, eikä auton ikä siihen vaikuta.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään